Näky ennenaikaisesta tuhosta sai minut etsimään apua alkoholismiini, ja olen sitä saanutkin.
muokkasin, joo. Otin pois kun huomasin puhuvani eri aiheesta kuin muut. Sorry.
“Tule häneksi, joka olet aina ollut”, on ainakin itselle ollut kova ajatus.
Huomenia
KH:n TOP 10 -listaan voisin lisätä, en niinkään, mikä yhdistää, mutta mikä kannattaa.
Käy joku lauantai-ilta omassa kantakapakassasi katsomassa menoa ja kuvittele, että olet vielä sitäkin sakkia surkeampi sähläri viinan kansssa.
-Kannusaarinen 1 vuosi 13 vkoa 2 pv
Paras kaikkia raitistuneita yhdistävä tekijä on 12 askeleen toipumisohjelma.
Siinä yhteisiä tekijöitä kaikki 10 ja jää kaksi ylikin, älä jätä niitäkään kun niiden aika tulee!
Onko raittius mahdollista, jos ihminen ei ole tietoinen koko toipumisohjelman olemassaolosta? Me tällä palstalla taidamme olla siitä tietoisia kaikki, koska osaamme lukea ja käytämme Internetiä, mutta kaikkialla maailmassa nämä eivät ole itsestäänselvyyksiä.
–kh
Miten koit AAn kovaksi ja vähemmän armahtavaksi ?
Entä millainen olisi tuo toinen tapa ?
(muokkauksen syy: lainauksen kohde poistettu .kohteliaasti poistin kopionkin)
Hupsis, tämä Virnan helmi oli lipsahtaa kokonaan ohi:
Tuo on kyllä kova ajatus. Minulla tuon ajatuksen sanamuoto on hieman toinen: “Tule sellaiseksi, jollainen sinun kuuluukin olla”. Ajattelen minuuteni olevan eletyn elämäni, kokemusteni ja muistojeni keitos, jolle geenini luovat tietyllä tapaa lopulliset raamit.
Alkoholiongelmani veti minut sivuun luonnollisesta kasvusuunnastani, mutta juomisen lopetus mahdollisti paluuni takaisin oikealle kurssille, ja nykyään olen mielestäni jo sellainen, kuin meikäläisen “luomuna” kuuluukin olla. Tarkoitan siis sitä, että olen päässyt elämässäni oikeaan suhteeseen heikkouksieni ja vahvuuksieni kanssa, ja sille tärkeimmälle eli kasvulle ihmisenä ei ole enää tarpeettomia esteitä. Alkoholiongelmaa ylläpitäessäni elin muutenkin “käsijarru päällä”, alle oman potentiaalini.
–kh
*ongelman myöntäminen itselle siitä kaikki lähtee
*juomisen lopettaminen
*oman itsensä hyväksyminen
*juomisesta vapautuvan ajan täyttäminen
*erilaiset tukitoimet harrastukset,kuntoilu,musiikki
Täysin samaa mieltä.Jos on juomisen kanssa ongelma on ihan sama millä tavalla siitä pääsee eroon kunhan vain pääsee.On se sitten uskonto, AA , liikunta,musiikki tavalla ei ole väliä pääasia ettei viinaan koske. Lähinnä kuivahikka hakee varmasti yhteisiä keinoja jotka on todettu hyväksi raitistumisessa ja niitä on hyvä listata,joillekin siitä voi olla apua,minulle ainakin oli alussa suuri apu lukiessani tätä palstaa. Edelleen olen sitä mieltä että jos ei ymmärrä että on ongelma eikä myönnä sitä itselle,alkoholistihan on hyvä keksimään ja valehtelemaan jopa itselleen on mahdollisuudet raitistua olemattomat. Oikea vastaus taitaa olla osta peili ja katso siihen ja ole kerrankin rehellinen itsellesi