Raitis jakso ja loputon väsymys

Olen aloittanut antabuksen ja takana on kaksi viikkoa raitista aikaa. Nukun yöllä keskimäärin 11 tuntia (ja vielä näillä helteillä). Jos on aamulla mentävä hakemaan valvottu antabus, niin päivällä on otettava päikkärit.
Voiko tämä johtua ihan vaan toipumisesta vai voiko antabus noin väsyttää? Olen ennenkin ollut antabuksella ja en kyllä muista moista väsymystä.
Muuten olen kyllä todella tyytyväinen tähän ratkaisuun. Nöyrryin valvottuun “avokuntoutukseen”. Pelottaa vaan kun työt alkaa, että miten sitä jaksaa.

1 tykkäys

Hei,
Antabuksesta itselläni ei ole kokemusta, mutta väsymys ja runsas nukkuminen ovat aika tavallisia oireita ensimmäisten kuukausien aikana.
Syitä siihen voi olla vissiin useita, mutta aika usein aivoilla ja keholla menee ainakin aikaa oppia elämään ilman säännöllistä myrkytystilaa varsinkin pidempään jatkuneen käytön jälkeen, ja kaikki raitistumiseen tarvittava työ vie myös oman kapasiteetinsa.
Olet siis toipumassa, ja mikäs sen helpompaa työskentelyä paremman elämän eteen, kuin nukkua makeasti.
Toivottavasti ne työtkin sitten mahtuvat tuohon kuvioon.
Vaikka alussa olisi haastavaa, ainakin pidemmällä tähtäimellä sen luulisi käyvän helpommin, kuin että jatkaisi juoden aina vain hankalammaksi käyvän alkoholiriippuvuuden kanssa.

3 tykkäystä

Itse käytän Antabusta jo lähes 15 kuukautta ja alkuu oli todella vaikea just sen väsymyksen takia. Vaikka nukuin yöllä kun murmeli olin jatkuvasti puolen päivän aikana jo aivan poikki, sanoisin että siihen meni noin pari kuukautta kun tilanne meni parempaan suuntaan.
Mutta kroppa on alussa varmasti aika hämmentynyt muutoksesta joten en laittasi ihan kaikkea Antabuksen piikkiin.

Sain vähennettyä annosta 200mg ja olo onkin paljon pirteämpi. Oli tosiaan hankalaa oliko antabus, kuntoutuminen vai yhdistelmä.