Pitkästä aikaa päivitystä. Tätä ennen en kyennyt tekemään päivityksiä, koska tilanteeni oli enemmän tai vähemmän ns. auki koko ajan. Nyt olen ehkä saanut päätä pinnalle, minkä lisäksi olen päättänyt lopettaa pelaamisen kokonaan. Päivä 4 vasta menossa, mutta kaiketi hyvällä tiellä.
Kamppailin viime syksyn ja loppuvuoden vuokrarästien kanssa. Välillä makselin jotain pois, sitten taas tuli lisää pelaamisen takia. Pelaaminen oli pakonomaista (pitää voittaa vuokrarahat, kenellekään en voi puhua tästä) koko homma alkoi tuntua jo oksettavalta hyvän aikaa sitten, mutta tämän viikon ma rohkaistuin kertomaan asiasta läheiselleni. Mikä oli jo sinällään saavutus, en uskonut tähän kykeneväni.
Reaktio oli tietysti kiukkuinen, mutta pahempaa toki pelkäsin. Ilmeisesti kuitenkin rehellisyys maan perii tässäkin asiassa. Tähän päivään asti sitkuttelin 4pvä pelaamatta, vaikka ei tietoakaan, mistä saisin vuokrarästeihin tarvittavat rahat. Siis en mistään, aloin jo etsimään uutta kämppää ensin kaupungilta (luottotiedottomalle mukavaa hommaa asunnon etsiminen, juu…).
Tänään aamulla äitini kertoi, että voi tietyin ehdoin auttaa, ja oli laatinut 3-osaisen kirjallisen paperin, johon sitoutuisin. 1. Lopetat pelaamisen ja haet apua 2. Maksat aina ensin vuokrasi tilistäsi 3. Huolehdit omista laskuistasi ja koitat pärjätä omilla rahoilla. Tämän allekirjoitin mielelläni, sillä jos/kun saan nyt pelaamisen kokonaan lopetettua, minulle tulee jäämään elämiseen jopa rahaa.
Vuokrarästiä taisi jäädä n. 300€, ja jos vuokranantajalle tämä on ok niin pyrin hoitamaan sen lähitulevaisuudessa/heti kun pystyn. Jos ei, niin täytynee sen verran vielä koittaa lainata. Tähän asti on ollut sovitteleva, joten toivottavasti nytkin.
Olen lupautunut menemään paikan päälle paikalliseen peliryhmään, ja katsomaan olisiko siitä minulle hyötyä. Sain sellaisen opetuksen taas itse pelijumalilta, että kyllä tuntuu vieläkin, niin mielessä kuin kehossa. Siksikin nyt tuntuu, että tähän pelaamattomuuteen on ensimmäistä kertaa oikeasti eväitä ja aitoa halua. Joskaan ilman apua tämä tuskin onnistuu, joten sitä on otettava vastaan.
Vielä ei ole täysin helpottunut olo, koska lupasin maksaa tosiaan kaikki rästini vuoden loppuun mennessä. Nyt maksoin tonnin verran, ja n. 300e jäisi maksamatta. Katsellaan, ehkä tämä stressi tästä vielä tänään helpottaa.
Pelaamaton päivä nro 5 käynnissä ja tästä on hyvä jatkaa…