Minäkin olen yksi niistä lukuisista pelureista, jotka ovat vuosikausia toistaneet haitallista käyttäytymismallia, eli pakonomaista rahapelaamista. Tosin tuloni eivät ole niin isot, että voisin pelata koko ajan. Siispä olen keskittynyt tuhlaamaan rahani säännöllisesti melko nopeasti, jotta voin sinnitellä taas seuraavaan rahapäivään. Ja aina sitä jostain sen verran rahaa on saanut, että sitä odotellessa on voinut myös hieman pelailla, ettei rakas harrastus unohdu. Lähinnä siis veikkauspelejä, niissä on oma lisäviehätyksensä kun urheiluakin tulee melko paljon seurattua. Rahaa tosin on vain mennyt, isoja voittoja ei ole siunaantunut. Joskus hetkellistä valheellista helpotusta rahatilanteeseen (melko harvoin). Tällöinkin rahat ovat kuitenkin palautuneet suurelta osin pelaamiseen.
Olen menettänyt asuntoni aikoinaan pelaamisen takia. Olen vuosien varrella lueskellut satunnaisesti myös päihdelinkkiä. Siis lähinnä silloin, kun oma ongelmani on nostanut päätään pahimmin. Nyt on käynyt niin, että olen pelannut vuokrarahani, mitä ei pitänyt enää koskaan tapahtua. Opiskelut loppuivat, muutin uudelle paikkakunnalle, etsin melko aktiivisesti töitä. Rahat ovat olleet todella tiukassa. Eli ei pitäisi ainakaan ottaa lisää murheita tässä taloudellisessa tilanteessa. Noh, minä se pelasin n. 5pvä ajan rahaa kierrättäen. Välillä voitot olivat jo yli vuokran, mutta piti saada myös käyttörahaa. Tiedätte kyllä, miten lopulta kävi. Päätin, että ensi kuun työmarkkinatuesta (jep, näitä ei pitäisi pelata) maksan heti rästivuokran, ja sovin sossun kanssa ajasta. Noh, pelasin hieman perjantaina, mutta pienissä kaljoissa la tasotellessani vähän hälläväliä asenteella pelasin yli varojen. Siinä sitten pari kolme päivää lievässä paniikissa uskottelin, että saan rahat taas nousemaan siihen 500e pintaan eli vuokran määrään. Tiedätte kyllä, etten tässä onnistunut. Tämän ikäisenä (alle 30, tarkkaa ikää en paljasta) olen jo nämä kuviot nähnyt liian monta kertaa. Itsetuntoni ei enää salli tälläistä nöyryytystä, ja varsinkin tämänpäivän mietiskelyjen jälkeen en nää muuta vaihtoehtoa, kuin ehdoton pelaamattomuus. Lähden huomen aamulla selvittämään sossun kanssa, jos saisi nopeasti ajan sieltä että pääsisin selvittämään tilanteen. Pitäisi mennä johonkin ryhmään, ettei tämä jatku enää. Olen tajunnut, että tarvitsen apua tähän, luonteeni näissä asioissa on lopulta melko heikko.
Palailen varmaan jo huomenissa ja kerron, miten ollaan toivottavasti edistytty…
Ja kyllä, suljin nyt viimeiset pelipaikat. Yksi paikka ollut lähinnä auki, ja kun vuoden pituin itse asettamani Veikkauksen pelikielto päättyi, en asettanut pelirajoja…
Soitin aamulla sossuun, ja kerroin tilanteesta. Toimeentulohakemusta vireille, jos sieltä osan saisi. Aikoja ei ollut kuin ensi kuun loppupuolella. Kävin myös työkkärissä ohjauspäivässä, ja siitä rohkaistuneena keräsin itseäni kotona, ja uskalsin soittaa vuokranantajalle. Hän oli ymmärtäväinen. Jos olisin ekaa kertaa näissä asioissa liikkeellä, niin en olisi soittanut. Jos tekee tyhmyyksiä, niin ne on myös selvitettävä. Nyt voi taas hengittää ja jatkaa pelaamattomuutta. 2 kokonaista pelaamatonta päivää takana, ja pakko nyt yrittää satsata tähän ja pitää se tässä. En osaa pelata mitenkään voitollisesti, ja saan kärsiä siitä enemmän kuin se tuottaa mielihyvää.
Nyt vähän kaffetta ja sitten työnhakua. Kyllä tämä tästä. Pitää vaan oppia elämään eri tavalla kuin ennen. Siis karsia turhia stressitekijöitä, jotta on mahdollisuus elää normaalia elämää joskus.
mulla oli ähän samanlainen homma soitin sossuun sain 120 euroa heti harkinnanvaraista ja sit tehtiin niin että mun tilit meni sossuun ja ne maksoi vuokrat ja muut laskut
kaikki meni hyvin kunnes loppu työt la lopetin samalla välitys tilin sama rumba jatku
Nyt on menty neljä päivää pelaamatta, ei ole tehnyt vaikeaa koska ei ole edes millä pelata. Selvin päin olo myös maistuu kostean viime vkolopun jälkeen. Eilen tosin “join pois” 6 juotavaa jotka kummittelivat jääkaapissa. Minulla kun ei ole tapana tissutella, joten nautin ne sieltä pois kummittelemasta.
Pitää suunnata ajatuksia jatkossa enemmän kehittäviin asioihin. Työnhaku on mennyt usein työpaikkojen selailuksi, koska paikkoja joihin hakea ei vaan ole tullut pahemmin vastaan. Täyty nyt vissiin suunnitella jonkinlaista lisäkoulutusta/tukityöllistymistä omalle alalle.
Toivottavasti ei napsahtaisi ja vähiä ruokarahoja tunkisi nyt yhtään peleihin, vaan kokeilisi että onko se niin vaikeaa pärjätä vähillä rahoilla ilman mahd. pikavoittoja. Tyhmä kysymys sinänsä, kun usein häviän osan ruokarahoistani, ja silti pysyn jotenki ruuissa.
La-aamu ja aikainen herääminen. Työnhakua ja kaikenlaista. Stressiä työttömyydestä/rahattomuudesta. Ajatukset kävivät nopeasti vedoissa ja yhtä nopeasti ainakin toistaiseksi poistuivat päästä. Olisi niin kiva lähteä jonneki hetkeksi aikaa reissuun tuulettamaan pääkoppaa, mutta ei ole varaa.
Aika lähellä kävi ajatukset jo pelaamisessa. Ostin kaljaa, en kuitenkaan veikkauspelejä.
Kaljat juotu, pelit ei mielessä. Mun tapauksessa pahin tuo, että pelaa suht säännöllisesti muutamalla eurolla / muutamalla 10e:lla, ja sitten kun enemmän rahaa niin lähes kaikki menee. Siksi en laittanut latin latia vetoihin, kalja pieni paha vkoloppuna siihen verrattuna.
Pelaamaton päivä nro. 5 täytetty. Eteenpäin pelaamatta.
Oho, taitaa olla jo ennätys että tänne vielä kirjoitan. Joskus olen kirjoittanut muutaman päivityksen vuosia sitten ja siihen jäänyt. Nyt ollaa siis edes vähän enemmän tosissaan tämän kanssa, kaiketi.
Pelit eivät ole olleet mielessä. Parempi ihan rehellisesti ottaa kaljaa, jos tekee mieli.
Vähemmän siitä yleensä on ollut haittaa kuin pelaamisesta, jos muistaa pitää järjen päässä. Tuli nukuttua sen verran pitkään että olokin ihan okei. Seurasin eilen urheilua ilman vedonlyöntiä, mikä on nautinnollista puuhaa. Ei tarvitse jännittää vetojen puolesta ja pilata sillä katselukokemusta.
Rahat on vähissä mutta pelaamatta koitetaan jatkaa myös arkiviikolla.
Eilen tuli laitettua Kenoa 5 riviä ja illaksi 10e vetoja. Eli ehkä en kuitenkaan ihan täysin pelittömänä pysty pysymään. Pitäisi vaan pystyä välttämään ylilyöntejä, eli kun rahaa tulee enemmän, niin panokset / pelimäärät ei kasva = pelaaminen on vielä ihan okei. Parempi olla rehellinen itselleen, kuin kusettaa että pystyy olemaan täysin pelaamatta.
Vuokrafirmalla kävin tänään moikkaamssa. Saattaisi saada vähän töitäkin, eivät kuitenkaan suoraan töihin passittaneet, vaan tällä viikolla ottavat yhteyttä uusiksi. Päätin myös eilen, että alan kertaamaan ammattitutkinnossa oppimia/unohtamia taitoja, jotta minulla on jossain vaiheessa uskallusta/kokemusta hakea alan työtä. Työ on IT/Viestintä-alan työtä, joten kertaaminen on lähes pakollista minun tapauksessa (kävin vuodessa ammattitutkinnon).
En laske enää pelaamattomia päiviä, vaan otan tavoitteeksi pitää pelaamisen kohtuudessa.
En kuitenkaan koe olevani pahimman sortin addikti, joten voin uskotella itselleni onnistuvani
paremmin ei-niin-ehdottomalla suunnitelmalla!
Tsemppiä täältä. Jos pidät kohtuudessa pelit niin silloin kaikki on hyvin. Mutta ei saa repsahtaa. Itselläni on syyskuun loppuun koe aika pelata järkevästi jos ei suju siirryn nolla toleranssi linjalle takaisin. Juomat maistuu myös tänne mutta pidän sitä ok asiana. Tsemppiä jatkoon.
Pelasin eilen myös hieman, taas kympillä. Hirveällä säkällä voitin 2€ vedosta 206€. Huomenna TPS:n peliä katsomaan, eikä tarvitse kärvistellä viimeisillä rahoilla. Eipä ole aikoihin osunut noin isokertoiminen veto. Tiedostan kyllä, että nyt kävi munkki, kaksi kohdetta kääntyi pelin lopussa oikein. Helpottaa kyllä et nyt on vähän käyttörahaa, mutta toisaalta nyt on sitten taas testin paikka: Kuinka monta latia voitoista menee takaisin?
Vähän rauhaton fiilis. Rahat polttelee taskuissa ja levoton olo. Töistä ei ole vielä kuulunut mitään, vaikka lupasivat soitella tämän viikon puolella. Noh, huomenna on vielä perjantai aikaa. Eivätkä ne aina sanaansa pidä, soitto voi tulla vaikka ensi viikolla tai olla tulematta ollenkaan.
Sulla on vähän hankala tilanne, tavallaan samaistun. Aivan erilainen riippuvuus kuten esim. alkoholi, koska RAHASTAHAN olemme ja tulemme aina olemaan riippuvaisia. Jos olisin kännissä mokaileva alkoholisti, niin silloin asia olisi selvä, pullo kiinni, koska kukaan ei tarvitse alkoholia toisin kuin rahaa.
Hienoa, että olet löytänyt tänne. Kirjoitit ensimmäisessä viestissä, että olet menettänyt aikoinasi asunnon ja nyt otat vuokrarahoja työmarkkinatuesta. Et kertonut haluatko lopettaa pelit kokonaan vai kohtuukäyttäjäksi. Myöhemmin sanoit, että pyrit kohtuupelaamiseen. Mikä on kohtuupelaamista peliaddiktille? Minun mielipide on, että olemme addikteja ja meillä ei ole olemassa kohtuukäyttöä pelaamisessa. Tuskin alkoholistillakaan olisi alkoholin kanssa? Kirjoitit myös, että olit retkahtanut. Oletko miettinyt mikä sai sinut retkahtamaan? Tylsyys, väsymys, mikä? Kerroit myös, että haluaisit ulkomaille tuulettamaan päätä. Kohde johon haluat niin ota tulostimella siitä kuvia ja laita lompakkoon ja muihin paikkoihin, jossa on mahdollisuus retkahtaa.
Tämä on sinun päätöksesi haluatko olla kohtuukäyttäjä, pelaamaton addikti vai palata samaan vanhaa. Apua saa, kun sitä hakee. Olen itse käynyt rahapelien takia hyvin hyvin lähellä kuolemaa, joten tiedän mitä se on. Minulla on nyt 126 pelaamatonta päivää. Toivotan sinulle tsemppiä ja voimia!
En osoita sormella tms. halusin vaan tuoda oman näkemykseni ja tsempit sinulle!
Toimeentulotuen perusosa on 480 euroa, siitä kun maksaa nettiliittymät, matkaliput, vaatteet ja muut vähäiset menot, niin tuo 200 euroa on jo melkoinen maksimi ruokaan kuukaudessa, 200 euroa kuukaudessa tekisi jo kuitenkin 16 euroa päivässä.