Rahan käytön uudelleen opettelu ja säästäminen?

Moi.
Ajattelin nyt aloittaa uuden ketjun, kun nopeasti vilaistuna en tälläistä löytänyt.
Mutta haluaisin kuulla neuvoja ja kokemuksia erityisesti niiltä joilla tämä on nyt alkamassa tai jo pidempään kestänyt.

Oma tilanteeni on sellainen, että kaikki loput velat maksoin pois ja nyt ois sellainen reilu 1000€ ns. ylimääräistä ja keskiviikkonakin tulee lisää. Tälläistä tilannettahan itselläni ei ole ollut varmaan ikinä ja nyt mietin mikä olisi paras tapa kerätä ns. pesämuna pahan päivän varalle ja millä tavalla te muut ootte tehneet sekä onko kokemusta säästö tileistä yms.
Itselläni ei ole kuin 1 käyttötili ja mietin, että jos sinne alkaa kerryttämään pottia, niin voi äkkiä käydä huonosti.
Käteistäkin jos jemmaa, niin nykyäänhän on paysafecard ja muut jotka on mahdollisia, tosin se pitäisi hakea joten pahimmat himot voisi laantua matkalla?
Toista tiliä mietin, mutta estääkö oikeastaan mikään sitä rahan ottamista sieltä vaikka olisi ns. säästötili? Myös jos tarvitsee oikeasti johonkin, esim. pesukone, tietokone yms. niin pitäisi kuitenkin olla mahdollisuus käyttää niitä rahoja.

Mutta kokemuksia sekä vinnekä kuulla teiltä muilta jotka ovat tässä tilanteessa.

Moi Peluri91

Ei se varmasti estä, kysehän on tässä siitä että oppii käyttämään rahaa fiksusti. Kerronpa tässä omasta käytännöstä. Vaikka minulla on vielä rutkasti velkaa jäljellä (lue yli 19000e), niin silti säästötili on (on aina ollut, ja pelattu melkein tyhjäksi). Palkkapäivänä lähtee satanen sille tilille, ja sen lisäksi nostan käteisenä toisen satasen, ja se on tarkoitettu kesälomaa varten ja vuoden jälkeen on sitten 1200 käytettävissä.
Tämä on minulle toiminut hyvin. Luulen, että yksi asia, mitä on hyvä oppia, ja ehkä se tulee automaattisesti sen mukaan kun pelaamattomuus jatkuu, on se, että luottaa itseesi. Itseluottamuus kasvaa, ja on kiva huomata että säästöön taas jää, ja pystyn jättämään rahat rauhaan. Ei ne ns. polta taskussa eivätkä houkuttele pelaamaan enää. Ja kun sitä huomaa, niin se taas vahvistaa sitä tietoa, että olen oikealla tiellä.

Itsellä kaikki ylimääräiset rahat Bank Norwegianin tilillä. Sieltä ei pysty suoraan mihinkää pelitilille siirtämään rahoja ja rahojen siirtämiseen käyttötilille kestää 2 pankkipäivää, jolloin yleensä ehtii pahimmat pelihimot laantua. Lisäksi tuolla pienenä etuna toi 1,75% talletuskorko.

Tuo rahan käytön uudelleen opettelu onkin aikas iso haaste. Mä sain muutaman kuukauden pelaamattomuuden jälkeen tilanteen jo vähä nouseen, mut eipäs osannu pää käsitellä “rahaa”, niin lähti sit tuhlailu hieman lapasesta ja jopa luottokortille vaivalla saatu vähäinen limiitti palo takas nollaan. Nyt uudesta vuodesta otin tiukemmat ohjat taas. Kovasti pää miettii mihin niitä rahoja kannattaisi säästää, mutta ei ole vielä löytynyt. Onko tuo norveigianin tili kuluton? Korko ainakin kuulostaa hurjalta jos on perus säästötili? Mulla on tällä hetkellä vaan samassa pankissa eri tilejä, minkä väleillä rahat seilaa ja siirto tapahtuu sekunnissa. Pidempi viive olis hyvä ja tietty parempi korko myös, ja siksi jään nyt seuraan tätä ketjua!

Pari viikkoa on mennyt ja pelaaminen on jatkunut, ihme kyllä voitollisena.
Myös tässä olen miettinyt eri tapoja pistää rahaa jemmaa tai jopa sijoittaa. Yks olisi antaa sukulaiselle ne jemmaan, esim. äidille, mutta sitten pitäisi kertoa minkä takia haluan tehdä näin.
Tänään myös tuli huomattua miten jännästi oma mieli suhtautuu pelaamiseen. Olen tänään 200€ voitolla, mutta olin jo 600€ voitolla. Tällä hetkellä kuitenkin mielessä pyörii, että hävisin 400€, parempi olisi siis ollut, etten olisi edes ollu noin paljoa voitolla. Mutta pelit on tältä iltaa pelattu, koska pistin kotiutuksen ja lukitsin sen.