Pysähdyksen paikka

Kaikki meni jo ihan hyvin…
Rahaa oli säästössä ja kivoja suunnitelmia.
Mä ryssin ne.
Säästöt pelattu.
W mua,
Onks tää se hetki että haen lainaa?

Tämä on se hetki, jolloin voi vaikuttaa siihen miten tulevaisuus menee: 1) jatkuvassa velkakierteessä, ehkä ulosotonkautta seuraavat vuodet tai 2) lopetat pelaamisen. Jos pelaat vielä joskus tulevaisuudessa, niin vain rahalla, jonka pystyt hymyssä suin häviämään. Tämä on jo valmiiksi tilillä olevaa rahaa, joka ei muodosta merkittävää haittaa elämisen kannalta, vaikka ne häviäisi.

Lähtemällä hakemaan tappioita takaisin sulla on hyvin suuri mahdollisuus päätyä ylivelkaantuneeksi.

Olet niin oikeassa,
Mutta silti. Ahdistaa.
Jos mä ottaisin sen lainan.
Uskottelisin itselleni että näin ei käynyt.
Tietysti harmittaa. Kuten kaikkia täällä.
Joskus miettii miksi pitää olla tyhmä.

Olet todella tienristeyksessä. Ottamalla velkaa häviät suurella varmuudella kaiken sen mitä lainaat.
Miksi luulet nyt voittavasi kun et voittanut aiemminkaan? En todellakaan suosittele lainaa pelaamiseen.
Itsellä tuli noin 35K€ velkaa kasaan tosi helposti.

Aika kun tulee rahapeleistä isosti takkiin tai tappioputki on ollut pitkä, niin kannattaisi ottaa etäisyyttä hommaan ja pitää tauko. Se selvittää pään eikä tule tehtyä samanalaisia tunne pohjalta tehtyjä virheitä, kuin siinä pelihuumassa. Pelaan itse taitoa vaativaa rahapeliä ja siinä tulee joskus sattuman johdosta pitkiä tappioputkia. Olen selvinnyt vähemmällä, kun on tällaisen jälkeen pitänyt muutaman viikon tauon peleistä. Pää nollaantuu ja sitä alkaa ajattelemaan loogisemmin kaikista asioista. Ne hävityt eurot menettävät merkityksen, kun on pitkä peli ja tappioputki takana. Silloin voi juuri ottaa typerästi lainaa pelaamiseen.

Ensimmäinen juttu on että et ole tyhmä vaikka niin kuvittelesit. Itsensä syyttäminen ei auta, oikeastaan se vain pahentaa tilannetta. Päinvastoin pitää oppia rakastamaan itseään. Oon aika varma siitä että jokaisella riippuvaisella on huono itsetunto ja jos sitä ei saa kuntoon niin riippuvuudesta ei pääse eroon. Monesti voi vaatia ammattiapua. Nyt kannattaa ehkä miettiä avun hakemista. Älä ainakaan velkaa ota! Tsemppiä taisteluun.

Ainoa ratkaisu millä minä pystyn välttämään pelaamisen on se, että laitat pyynnön joka pelisivustolle että lakkauttavat käyttäjätunnuksesi, nehän on henkilötunnuksilla pyöriviä, eli et voi luoda uutta tiliäkään enää sen jälkeen. Minä tein näin radikaalin ratkaisun viime viikolla, lainaa on tuhottomasti, enkä tiedä selviänkö niistä kovinkaan helposti, mutta sain vielä nipistettyä 5k lainan, jolla nyt sitten makselen velkojani pois. Ulosottoon asti ei kerennyt mikään, eikä edes perintätoimistoihin, joten hyvään saumaan tuli tämä lopettaminen. Ja yli 10 vuotta näitä pelasin, säännöllisen epäsäännöllisesti, tosin viime aikoina aivan älyttömän paljon liikaa. Nyt on kaikki pelitilit suljettu ja kuulkaas on huojentunut olo! Eipähän tule kiusausta pelata! Kauppojen hedelmäpelit ei kiinnosta, veikkauksen pelejä pelaan maltilla.
Suosittelen teille kaikille pelitilien kokonaan sulkemista jotka miettivät ja pelkäävät pelaavansa lainansa tai säästönsä. Pelifirmoille kun ilmoittaa sähköpostilla että haluaa tilin lopettaa niin he kyllä lopettavat, varsinkin kun kertoo että on peliriippuvainen eikä pysty enää hallitsemaan pelaamista.
Alkaa olla valoa tunnelin päässä.

Tsemppiä teille kaikille <3

Kiitos teille.
Ihanaa että on ihmisiä jotka jaksavat vastata ja yrittävät auttaa.
Mieli on aivan maassa mikä on täysin itse aiheutettu ja ansaittu.
Olo on tällä hetkellä kaaottinen. Ei jaksaisi nousta ja nähdä ketään.
Mitään peruuttamatonta en ole tehnyt mutta silti ahdistus on hirveä.
Kovalla työllä ansaitut säästöt…se kaikki kiva mitä olisin voinut niilläkin rahoilla tehdä.
Joo. Tiedän. Turha valittaa kun vahinko on sattunut. Aikuisen pitäisi itse tietää mitä tekee.
Mutta jotenkin mä saan teistä teistä sitä voimaa mitä nyt tarvitsen.
Kiitos siitä.

Hei!
Tässä on nyt luettu ja tankattu infoa ja kokemuksia pelaamisesta ja selviytymisestä.
Onko sitä vaan niin tyhmä vai onko tämä sairaus?
Toisaalta tämä ei näy samalla lailla laboratoriokokeissa kuten joku muu sairaus, mutta…
varmasti yksi pahimmista tuhoa aiheuttavista.
Samat itsesyytökset ja luovuttamisen tunne pyörii useilla mielessä.
Fyysisesti sairastava harvoin tekee valintoja jotka aiheuttavat tuhoja terveydelleen…pelaaja usein jatkaa.
Se mistä se kipinä löytyy selviytymiseen tulee aikanaan. Toivottavasti.

Tänään mietin paljon. Raha on silti vaan rahaa. Ei kenenkään elämä ole tonnin, kymppitonnin tai sadantuhannen arvoinen.
Jos et olisi peliriippuvainen varmasti ottaisit saman verran lainaa jos sinulla olisi sairaus ja tämän avulla sinut saataisiin terveeksi.

Tällä hetkellä meillä on me. Koska olemme täällä.