Päivä 8.
Levottomat unet ja aamulla herätessä vanhat vammat särkevät. Tämä on niitä aamuja, jotka usein triggeroivat juomisen aloittamisen. Varsinkin kun täytyy lounastauolla lähteä käymään kylällä (kaikki mahdollisuudet Alko käyntiin on siis pedattu). Nyt ei kuitenkaan tunnu siltä. Otin kiltisti särkylääkkeet ja aloin töihin.
Mulla ei oo ihan noin isoja määriä taustalla kuin sulla, mutta puoli vuotta tissuttelua (3-6) annosta päivässä. Ennen tuota lähes kaksi vuotta raittiutta. Nyt on kova halu lopettaa, koska tää syö mun voimavaroja ja aiheuttaa ahdistusta.
Joten. Päivä kerrallaan. Tänään autoilen iltaan asti.
Päivä 9.
Aivan mahtavan hyvät unet! Aurinko paistaa, elämä hymyilee (vaimokin hymyilee) ja nyt tuntuu oikeasti hyvältä
Eilen kävin 1,5h maastopyörälenkillä ihan vaan kuuntelemassa luontoa ja rauhoittumassa. Piti vetää ihan kevyt lenkki, mutta tapani mukaan sekin meni sitten vähän yli.
Samalla aloin miettimään omaa elämääni taaksepäin; oikeastaan kaikki mitä teen on “kaikki tai ei mitään” ja “mielummin överit kuin vajarit”. Jos jotain olen päättänyt, niin sen olen tehnyt, vaikka kuinka sattuisi ja tosiaan mielummin vähän liikaa kuin liian vähän -mentaliteetti on ollut vahvana kaikessa tekemisessä.
Ehkä nyt kun tuon ymmärrän, osaan vähän himmata ja antaa itselleni armoa. Aina ei tarvitse jaksaa kaikkea!
Tänään juomattomuus täyttää pyöreitä, täys 10 päivää!
Vähän levoton yö, mutta ok päivän alku. Töitä, hyvä aamupala, vatsa alkaa toimimaan normaalisti jne.
Eilen oli taas ilta täynnä kivoja harrasteita ja mieli on oikein hyvä.
Ei alko oikein käy edes mielessä. Jotenkin tuntuu, että jotain on nyt naksahtanut päässä oikeaan asentoon. Taivas on sinisempi, luonto tuoksuu paremmalta, vaimo on paljon iloisempi, mutta jokivesi on edelleen kylmää
Tuon kaiken muistan kokeneeni. Muista myös kuinka kävin kantapaikassani kahvilla ja katsoessani tuttua tarjoilijaa, huokaisin ja kerroin hänelle:
Voi kuinka kaunis sinä olet!
Sellainen hän oli ollut aina, tuolloin minä vasta sen näin.
Päivä 11.
Todella hyvät unet, aamulla levännyt, mutta samalla vähän jyrän alle jäänyt olo. Jyrätty olo johtuu onneksi vain eilisestä kohtuuttoman rankasta punttitreenistä
Työpäivästä näyttää tulevan hankala, mutta en anna sen vaikuttaa mielialaan. Ne on vaan töitä ja niistä pääsee iltapäivällä eroon, viikonloppu odottaa.
Viikonlopuksi on suunnitteilla kaikkea kivaa, ilman alkoa tietenkin. Tämä on hyvää elämää!
Päivä 13.
Eilen oli aika raskas päivä. 4h yöunilla mentiin klo 00 saakka. Nukuttanut olisi, mutta täytyi aamuyöstä lähteä autolla liikkeelle. Tämä on muuten kiva, ei tarvitse koskaan arpoa ja laskea ajokuntoa, voi vaan lähteä
Nyt sitten tulikin vedeltyä 10h loistavia unia, taitaa univaikeudet olla selätetty sateinen päivä, mutta tekemistä riittää…kroppa vaan särkee turhan paljon.
Särkeköön, en juo tänäänkään!
Päivä 14.
Eilinen oli taas täynnä kivaa tekemistä. Rempattiin vähän kämppää ja käytiin veneilemässä. Illalla oli niin väsy, ettei tarvinnut unta odotella. Hyvät unet ja nyt pirteä loma-aamu
Tänään on taas päivä täynnä aktiviteettia ja ensimmäiset jutut täytyy hoitaa autoillen ihan kohta, onneksi ei ole krapulaa
Kroppa toimii hyvin (mitä nyt pieni urheiluvamma vaivaa), aineenvaihdunta on palannut normaaliksi, ei ahdista, ei masenna. Elämä on nyt hyvää
Päivä 15.
Eilinen taas remppailtiin ja möllötettiin.
Aurinkokin paistoi pitkästä aikaa, tein ulkohommia ja join vichyä, ei edes tehnyt mieli mitään alkoholipitoista.
Miksiköhän en ole tätä aiemmin tehnyt? Tai onhan minulla ollut 2-3 viikon selviä pätkiä aika useinkin, mutta yleensä 1,5 viikkoa on ollut se hetki, jolloin kuormitus on ajanut yli ja tie on vienyt alkoon. Nyt ehkä ensimmäistä kertaa moneen vuoteen tuntuu luottavaiselta ja todella hyvältä.
Se olisi päivä 16.
Eilen tuli ajeltua asioilla koko päivä. Illalla oli aivan poikki ja uni tuli helposti.
Päivällä tunnistinnsellaisen jutun, että kun tulee oikein nälkä ja alkaa hermot kiristymään, niin Alko alkaa huutelemaan samaan tahtiin kun kiristys pahenee. Onneksi homma tuli korjattua loistavalla hampparilla
Uni oli hyvää ja aamulla levännyt olo. Tänään on taas aktiivipäivä ja huomenna saa vähän levätä.
Enpä juo tänäänkään, korkeintaan smurffilimpparin saatan saunan päälle kiskaista
Päivä 17.
Meni kirjoittelu vähän myöhäisempään kun oli vähän kiire päivä. Käytiin kaverin pojalle ostamassa mopo ja reissussa venähti 9 tuntia.
Unet olivat vähän heikot johtuen eilisestä fyysisesti todella raskaasta ja pitkästä päivästä. Ennen olisin moisen päivän jälkeen ansainnut kunnon viskit, mutta nyt ansaitsin vaan Pepsi Maxia ja saunan
Tänään ajellessa mietin, että mihin ihmeeseen oikein olen alkoholia edes tarvinnut mun on paljon parempi olla näin
Mitään himoja ei edelleenkään ole, ei myöskään levottomuutta, alavireisyyttä tai mitään muutakaan, ainoastaan hyvä ja virkeä olo.
Kirjoittelu tuntuu jotenkin menettävän merkityksensä. Olo on hyvä, yöunet oli vähän vähissä reissaamisesta johtuen, silti heräsin virkeänä.
Kroppaa särkee, mutta se ei enää laukaise välitöntä tarvetta kemialliselle puudutukselle.
Olo on kokonaisuudessaan hyvä, pää pelaa ja fiilis on todella luottavainen. Hyvää kesän jatkoa kaikille
Päivittelen kyllä vielä kuulumisia, mutta en varmaan kuitenkaan päivittäin.
Eilen olin Guns n Rosesin konsertissa. Kun lähtö keikalle läheni, hermot alkoivat kiristyä. Kroppaa särki, eikä lähteminen kiinnostanut yhtään.
Vielä matkalla oli todella lähellä etten käynyt ohitettavassa alkossa. Voitin kuitenkin tuon saatanan ja ajoin suoraan keskustaan.
Keikalla kiristys helpotti ja 5 tuntia meni ihan kivasti vesilinjalla. Keikan jälkeen ajoin suoraan kotiin.