Puolisoni ottaa ja minä seurassa....

Minulla on ongelmana seura juominen. Puolisoni juo liikaa ja minä olen ajautunut samaan tilanteeseen koska kaksin on mukavaa… minusta on mukava nauttia viinistä ja kuoharista, kahdestaan kun lapsi on nukkumassa, mutta olemme menneet liiallisuuteen. aina nauttinen ei jää siihen vaan otamme liikaa ja sitten tulee riitaa ja sanottua asioita joita katuu. tilanne ryöstäytyy käsistä pari kertaa kuukaudessa ja minusta tuntuu että minulla on tästä tulossa ongelma. itse en ostaisi kotiin viiniä mutta puoliso ostaa ja se tulee juotua. haluaisin vähentää juomiseni kohtuuteen, mutta se on niin vaikeaa kun toinen juo ja kaataa minullekkin… sama käy jos olemme ulkona, en osaa lopettaa ajoissa ja kokonaan en haluaisi nautiskelua lopettaa. minusta lapsenikin jo kärsii riidoistamme jotka aina näkyvät arjessamme seuraavana päivänä. itselläni oli alkoholi / väkivalta isä joten minua huolestuttaa minkä esikuvan lapseni saa ja onko minusta tulossa isäni…ja toivon että puolisostani ei tule isäni veroista vaikkakaan meillä ei ole väkivalta tilanteita. onko teillä kenelläkään hyviä ideoita tilanteeseeni?

Moi
Ehkä kenelläkään on tuohon mitään viisasta vastausta. Ainut vastaus tuossa voisi olla että sanot miehellesi että “kiitos ei viinistä”. Ja juot mehua, ehkä tuossa alkuun. Mitään “hokkuspokkus” juttuja päivässä tuskin löytyy :frowning:

Noin se alkoi minullakin. Onneksi lapset ovat jo aikuisia ja tervejärkisiä. En voinut koskaan ymmärtää miehen juomistapaa. Olin itse juonut kyllä, mutta ns. sivistyneesti. Pahemmat kännit vain vappuna yms. tilaisuuksissa, joissa lapsia ei ollut mukana. No, lapset saatiin aikuisiksi joten kuten piiloitellen juomistamme, aikaisin nukkumaan ym. No ovat nyt pärjänneet, meillä taas menee aika huonosti. Nyt jo unohdin mihin viestiin kirjoitin, mutta toivon voimia meile heikoille.