Terve kaikki.
Mulla on ollut pidempään aikaan ongelmana puolisoni alkoholinkäyttö. Nyt olen alkanut miettiä onkohan siinä jotain muutakin käyttöä mukana. Siksi kirjoitankin tänne jos jollain on ollut vastaavanlaista kokemusta.
Elikkä alkoholia menee päivittäin kyllä, lähinnä olutta tai siideriä 10-15tölkkiä ja viikonloppusin siihen voi lisätä väkevää ja viiniä myös. Yleensä varsinkin viikonloppusin sammumispisteeseen asti ja se voi tapahtua jo alkuillastakin. Sen olen huomannut kun hän polttaa tupakkaa humalatilanteessa menee hän ihan “sekaisin” tarkoitan sillä että niin sanotusti “lamaantuu” hetkellisesti eikä pysty edes karistamaan loppuun ja silmissä näkyy poissaolo ja puhekyky menee todella huonoksi, eikä pääse penkiltä ylös yksin ja liikkuminen on semmoista sipsuttelua. Tämä menee ohi kyllä 1-5minuutissa tai sitten pienen torkun jälkeen.
Nyt viimeaikoina (2vko) hänellä ollut paljon stressiä elämässä ja menetyksiä ja olen huomannut että viinaa menee myös kokoajan ja ollut todella sekava ja nukkunut lähinnä kokoajan pieniä pätkiä. Ja sama homma tupakan jälkeen kun aikaisemmin kirjotin. Jopa ilmennyt valehtelua ja outoja “katoamisia” kotoonta ja kertonut olevansa ihan eripaikassa missä on ollut, tai jättänyt kertomatta että edes lähtenyt käymään jossain. Myös tuntuu että meidän suhde alkaa olemaan hänelle “ihansama”. Elikkä paljon ilmennyt välinpitämättömyyttä lähinnä kaikessa asiassa.
Tästä olenkin erityisen huolessani kun ei ole ollut hänen tapaista ja tosiaan olut ihan sekava aamusta iltaan. Nenässä olen huomannut verihyytymää myös ja hengitys on haissut myös oudolta. Eikä ole “jaksanut” tehdä mitään muuta kun makaa sängyssä ja ottaa viinaa. Myös syöminen on jäänyt todella vähiin ja saankin pakottaa melkeen ruokaa hänelle.
Itselleni tuli mieleen tästä että olisikohan kyseessä jotain sekakäyttöä myös esim. imppaaminen tai jopa vahvemman huumeen käyttö. Silmät ovat myös seisseet päässä ja tosiaan torkkuilee vähän väliä sängyssä. Myös huolestuin ja aloin miettiä juuri tuon tupakka asian kanssa jotain aivoverihyytymää, mutta kun sitä ei tapahdu selvinpäin ollenkaan.
Jos jollain on kokemusta kuvaamistani asioista niin olisi mukava kuulla asiasta enemmän. -kiitos-