Puoliintumisajoista

Vaikuttaako käyttötapa puoliintumisaikaan, vaikuttaa? Mikähän olisi bupren puoliintumisaika IV;nä otettuna?

Ei vaikuta. Bubren puoliintumisajasta on niin ristiriitaista tietoa, että en sano mitään. Vuoden -92 lääkeoppaan mukaan n. 6,5 tuntia. Vai oliko se -81 lääkeopas…

mä olen kyllä erimieltä, tai sit tarkotan eri asiaa. Mikäli liuottaa niin se kantaa paljon pidempään, iv:nä joutuu uudet vedot ottaa jo parin tunnin päästä… Tarkoitan siis sitä että alkaa vaikutus myöhemmin ja kestää tasaisemmin… Mä olin itse ollut korvauksessa 1½kk (+sairaala kk) ja pääsin verikokeisiin. Liuotin päivittäin 4mg, n. kerran viikossa hain lisää kun tuo ei kantanut edes kolmeen päivällä. Verikokeen tulos näytti bubresta negatiivista vaikka olin ottanut ed. päivänä parin millin nokat… Virtsassa testataan vasta-aineet jolloin näkyy pidempään. Mä ite epäilen et silti kyse on tunneista korkeintaan… Se tapa millä ottaa vaikuttaa kuitenkin siihen kuinka paljon elimistöön menee vaikuttavaa ainetta…

Siihenhän bubre-korvaus perustuu että elimistö kehittää sen jatkuvan bubre-kylläisyyden eli pitoisuudet tulisi olla aamulla ennen lääkettä ed. päivältä 0,7-1,4mg/ jotain veressä. Nokittaminenkin vaikuttaa pidempään… Mun mielipide asiaan on selvä mut mä en päihdekäytäkään bubrea… Miks vastaan tähän ku ei ees kiinnosta, lähen hakemaa apteekista niksalaastaria ku ei enää kaupoista saa…

Puoliintumisaika sama, mutta liuottaessa, ei tule nopeaa vaikutuspiikkiä, joka nostaa toleranssia. Siksi kannattaa liuottaa, tai jos pakko leikkiä neuloilla, lyödä lihakseen. (mitä en todellakaan suosittele) Kohta alkaa mullakin liuotus, ilmoitin, että menen ekaksi 3 kk sinne alkoholistiparantolaan joen rantaan, motarin viereen, kun ei metadonin ja konin (viiminen vuosi yli 0.5 kg alle vuodessa…) jälkeen edes 3 kasia toiminut 24 tuntia. (liuotettuna kerralla)

Joo, ton mä tajusin mut mietin et toisel taval imeytyy kolmasosa, yhdellä melko hyvin ja yhdellä tavalla kaikki. Toisella tapaa vaikutus alkaa samantien, toisella riippuen henkilöstä; mulla yleensä menee ½h. Mun mielestä on kyl tosi outoa et kun ei tiedetä mikä määrä on se joka klinikalla seuloissa näkyy, niin lasketaan puoliintumisaikoja. Kuitenkin kun itse lopetin seinään sekakäytön joka oli jatkunut päältä vuoden ja jossa viimeisen kk:den aikana oli tullut otettua vähintään se yks levy päiväs ryssä-pamei niin ne näkyi testeissä 6vkoa… Sit sama oli pilven kanssa, oli viikon pois ja näkyi taas. Kun kuitenkin riippuu ihmisestäkin kauan näkyy. Mä oletan siis heti että kyse on huumeteistä… Mulla bubren tai pirin kertakäyttö aikoinaan (kertakäyttö oli se 1-3pv) näkyi aina alle 3pv… Siksi kärähdinkin lopulta kun kyse oli tunneista… :smiling_imp: Tuon muuten löytää kyl googlellakin helposti… hmm…

Mä en vaan koskaan voi olla ajattelematta muuttuvia tekijöitä… :laughing: Yksinkertaiseen kysymykseen monimutkainen vastaus. Tosin vain siksi että oletin heti testien olevan kysees…

Miksköhän “pultsarin näkönen lekuri” ei ole ottan mult ku yhen seulan 1.5 vuoden aikana. Outoa. Kai se usko, et en koske piriin, kun kokaiinikin on keksitty, eikä dorkajumit kiinnosta Mandrax koukun jälkeen… Ja muut sitte näkyy ihan lääkityksen puolest. Heivas se mut kyl Turbolandiaan jäähtymään viikoks vuos sitte, kun oli poskipää murtun ja silmät mustin ja puhalsin lääkkeit hakies 0.6. Eukko kyl hakkas jollaan pumpul, en mä saa vammoi juurikaan nykysin jos joutuu tappelee, mut kun naisii ei voi lyyä takas.

Piru, pääsis jo sinne turbolaan ottaa xonee 4 x /vrk … sitä täs kelasin. Artut ei riitä edes max annoksel… ja sit joutuu säätää.

Eipä ole multakaan otettu seulat kuin 2 vai 3 krt koko korvaushoidon aikana :open_mouth: . Seuloissa säästää massia, laajat seulat maksavat “spugen näkösen lekurin mukaan” jopa 120€ tai enemmän mikäli vielä lääkkeitä erotellaan joukosta. On paljon helpompaa että oletetaan potilaan puhuvan totta, mulle sanottiin juuri viime viikolla että se on lähtökohta hoidolle että potilas “puhuu totta”. No mä puhun, osa kiljuu riemusta ulkopuolella klinikkaa kun on saanut “kusetettua” hoitajia vaikka sanovat että kyllä huomaavat asioita jne. Nämä samat kusettajat joutuvat seuloihin, mutta käsiä ei aina tahdota tarkistaa koska koira on saattanut purra, tai inha ihottuma osunut juuri taipeeseen yms. Sen jälkeen joutuu pyytämään toisen hoitajan ja saatetaan väittää että 1½vkon takainen verikoe näkyy yhä yms. joten aikaahan tuossa vain menee, turhaan. Tän lääkärin hoidossa olevista kuitenkin valitaan ne, keiden uskotaan selvitytyvän tai kenellä on asenne jolla voi päästä eroon… Niitä kusettajia valvotaan enemmän, mutta eipä se mitään auta jos tarve on vain lääkkeille ja suuremmille määrille lääkkeitä… Eikä ole aikomuskaan lopettaa käyttöä…

Joo, se ite vihjas, et olis aika vaihtaa xoneen, kun artut voi aiheuttaa mahahaavan, eikä se uskalla kirjottaa enempää, ettei käy ku karvoselle. Fiksu ukko, toivottavast se ei pian lähe eläkkeelle. Se tietää, että mä puhun totta klinikal ja aina kun hoitsut yrittää antaa liikaa lääkkeit mä huomautan asiasta. Varmaan siks se pyys mua xonelle kun tietää, että mä haluan todella lopettaa kaiken paskan, mitä oon elämän aikana touhunnut, ja taitaa arvata, että multa saa nyrkkiä, jos tulee mun lääkkeitä ruinaamaan. No, ei ihan heti, mut jos jaksaa kinuta niin kauan et alkaa keittää…

Se kyllä tietää aika hyvin. Silti ihmetyttää et pari sen lähes “frendiä” saa esim. teemuja, rivoja (kakkosia), tramboja (150), lyricoita jne jne. samaan aikaan. Tulee mieleen että kaivaako itse itselleen hautaa… :open_mouth:

Mä olen lähes poikkeuksetta saanut haluamani lääkkeet, tosin muutama vuos sit tokaisi että “vituttaa kirjoittaa tämäkin lääke kun TAAS saan tahtoni läpi”. Toisaalta kun kyse oli lääkevaihdosta eikä päihtymisestä; eipä olis muuten kirjoittanutkaan. Sitäpaitsi kun mä olen huomannut sivu-vaikutuksia ja tutkinut asioita niin kyllähän lääkäri olisi itse voinut tulla samaan johtopäätökseen… Aina päästään yhteisymmärrykseen ja osa mun respoista on todella outoja (hyvällä tavalla). Viimeksi ihmetteli kovin kun en pyytänyt lääkkeitä lainkaan vaan pelkän lähetteen; toisaalta sanoi mun olevankin todella hyvässä kunnossa… :open_mouth:

Mä en vain ymmärrä että oikeasti ex-käyttäjä vetää 3vkoa subua 3vuoden raittiuden jälkeen(mä oon lopettanu useamman kerran yli kk:den putken seinään ja jopa ilman mitään lääkkeitä kerran). Sille kirjoitetaan trambot ja kodeiini-yskänlääkkeet sekä benejä. No tietenkin parin vuoden päästä yrittää nostaa annosta, on yrittänyt nostaa annosta joka toinen kk sen jälkeen kun nuo lääkkeet kirjoitettu jne jne. Tuo pitäisi olla hallittu pudotus joka kestää alle kk:den. Tämä jatkuu lähes jokaisen ihmisen kohdalla, he varaavat uudelleen ja uudelleen aikoja ja yrittävät tehdä kauppaa lääkkeistä. Usein jättävät jonkun puolikkaan lääkkeen pois jotta saavat toista tilalle tms.

Mä olen sanonut jo että kun mulla on enää 0,2mg temgesic niin en aio todellakaan, koskaa enää ottaa useampaa arttua tai tramboa siihen vielä tiputettavaksi vaan aion alle kk:den sisään vähentää ne vaikka pää hajoisi. Eilen kävin “kaverin” ovella (näitä kavereita että vielä kerran hyppii mun nenälle niin vaihtuu numero mulla ja tietää sen) niin ihmettelin kun on niin väsyneen ja sekavan oloinen. Oli sitten ottanut 8 tramboa ja alkoa päälle; siellä on vain tarha-ikäinen lapsi kotona… Lääkäri uskoi kun sanoi että sekä kela-kortti ja lääkkeet varastettiin… Mä en usko että kovin kauaa voi jatkaa tuolla linjalla koska sitä kusetetaan niin pahasti tai oikeastaan kun hänen mielipiteensä on että narkomaaneilla on niin paljon ongelmia että lääkkeidenkin on oltava vahvat ja monipuoliset. Ainoa ongelma on, että apteekki ja kela eivät ole samaa mieltä; etenkin kun lääkkeistä suuri osa päätyy minnekäs muuallekaan kun kadulle :smiling_imp: :neutral_face: :imp: :imp:

Jepjep nimenomaan sitää tosi ristiriitosta tietoa löytyy bupren puoliintumisajasta, ja vammasesti pika-ajattelulla kelasin et vois käyttötapa vaikuttaa “PA:aan” :smiley: Mutta eihän siinä oikee oo logiikkaa, että miks ruumis tuhoais sitä buprea nopeemmin jos sen ottaa eri reittiä xP mut kiitoksia silti vastauksista

Englanninkielisen wikipedian mukaan puoliintumisaika
Half-life 20-70, mean 37 hours