Oppiikohan sitä juoppo koskaan. En edes muista päivää, etten olisi mitään alkoa ottanut. Tänäänkin mun piti suunnitelmissani käydä salaa handelissa hakemassa normaali 70cl Suomi-pullo, muttei se onnistukaan. Hyvä hetki taas ihmetellä, että enkö todella kykene olemaan juomatta? Oon juopotellu viime syksystä saakka varmaan joka ikinen päivä, tahti kiristyy, kun juoman prosentit kasvavat. Mulla on menny Suomi-pullo parissa päivässä, kuvittelen, ettei ukko huomaa, mutta eihän se nyt tyhmä ole. Lapsetkin ovat alkaneet ihmetellä, mitä mä siellä kaapilla koko ajan teen. Päivät olen kyennyt olemaan juomatta, mutta iltapäivisin se taas alkaa. Eihän mulla ole edes hauskaa, vaikka kuinka paljon kaataisin kurkkuuni! En saisi lääkityksenkään takia juopotella, mutta eipä se ole mitään merkinnyt, pääasia on ollut saada edes parin tunnin helpotus ahdistukseen. Ja joo, ahi kasvaa juodessa, että kierteessä ollaan.
Mutta joo, tulin kurkkimaan teidän kuulumisianne ja toivon, että tulen huomennakin selvin päin taas paikalle. Toivotan mahdollisimman raitista viikonloppua kaikille!
Sain eilen kulautettua antabuksen kurkkuuni! Eipä tarvi kärvistellä, ostaako juomaa vaiko eikö! Jos se tästä taas. Nyt ainaki tuntuu hyvältä. Jees fiilis lukea teidän muiden juttuja, kun on pullånkorkki kiinni
Kyllä tekee tiukkaa. Onneksi oon pumpannu itteni täyteen antabusta, mä siis niin voisin kaataa litran viinaa kitusiini. Tää tyhjyyden tunne on kamalaa. Nyt pitää vain keksiä muita selviytymiskeinoja.
Olin kaverin kanssa viikolla aa:ssa ja se oli hyvä kokemus. Mennään ensi viikollakin. Ihan kaikki keinot käy, mitkä vaan pitää korkin kiinni. Päivä kerrallaan!
Nyt on pakko saada kehua! Oon ollu 4kk nenä valkoisena. Suuren avun olen löytänyt AA:sta, käyn kahdessa ryhmässä viikottain. Elän varmaan jotain AA-humalan aikaa, vaan en siinä näe mitään ongelmaa. Pahempi juttu se oikea humala olisi.
Olette varmasti lukeneet satoja kertoja, kun raittiutta yrittävä juoponretku vakuuttelee, kuinka tämä kerta on erilainen ja tällä kertaa minä varmasti onnistun. Mulla on jostain syystä varmempi olo, kuin aikaisemmilla huterilla yrityksilläni. Oon ilmeisesti ollut hampaat irvessä väkisin raittiina, takaraivossa ajatus, että kunhan kuukauden oon juomatta, niin sitten voin taas korkata. Kyllähän Minä osaan kohtuudella ottaa, kun pidän korkin kiinni X aikaa. Vaan nyt mulla ei oo mielessä mitään X aikaa, lähinnä odotan maaanantaita, että pääsen taas ryhmään. Enkä mä voi ottaa kohtuudella, se on rankka ryyppyputki vain 1 huikan takana.
Sulla on nyt repussa 120 kappaletta onnistuneita päiviä, joita kukaan ei ota enää koskaan pois! Ei ota, vaikka seuraavaksi takkiin tulisi 12 päivää epäonnistumista. Sen jälkeen taas 120 onnistumista vaan lisää. Ei tarvitse pelätä tai vakuutella. Vedä vaan tämä päivä historian kirjoihin niin se on tallessa, hyvässä tai pahassa.
Vau! Ihan mieletöntä Pullå! Tsemppiä tsemppiä! Oot tosi hyvin päässyt raittiuteen kiinni! On se jännä miten mäkin kelaan tota samaa että kun on määrän X päiviä juomatta niin sitten voisi muka taas ottaa. Nyt lähinnä hekottelen itselleni kun sellainen ajatus tulee. On se viinapiru ovela!!
Hienoa että olet oivaltanut että rankka ryyppyputki on 1 huikan takana. Näin se juuri on!
Jatka ihmeessä samaan malliin!
Aurinkoista ja selvää päivää sinulle ja muillekin Plinkin lukijoille! =)