Terve, tällä puolella en olekkaan koskaan kirjoitellut, enemmänkin tuolla me lopettajissa kun kärsin myöskin alkoholiongelmista.
Sairastan erilaistumatonta skitsofreniaa ja olen syönyt kaikenlaisia lääkkeitä neuroleptipuolelta tähän vaivaan. Sairastuin impattuani viikon tinneriä putkeen joka näin jälkeenpäin kuulostaa kyllä tosi huonovointisen touhuilta. Elämäni on tosiaan ollut kivistä ihan viime vuosiin saakka joten päihteisiin olen huonoa oloani purkanut.
Nyt tilanne on kuitenkin rauhoittunut ja olen taas raitistellut melkein kuukauden ja katsottiin emännän kanssa elokuva “kaunis mieli” tuossa männäviikolla ja se saikin minut heräämään omaan sairaudentuntooni aika paljon paremmin. Seuraavana päivänä tein oikein listan omista psykoottisista oireistani tarkoituksenani kertoa niistä psykiatrilleni joka määräisi asianmukaisen lääkityksen oireiden pois saamiseksi.
Tässä kohtaan alkoi mennä pieleen. Menin psykiatrille juttelemaan oireistani ja lääkkeistäni ja hän määräsi minulle Risperidonia 3 mg päivässä, vaikka sanoin että se ei niin isolla annoksella minulle sovi. Tiesin jo etukäteen että tulen kärsimään tosi paljon sellaisesta määrästä ja sanoinkin että olen vasta syönyt Serdolectiä yli puoli vuotta ilman minkäänlaisia sivuvaikutuksia joten miksei sitä voi määrätä? Tivasin ja tivasin ja lääkäri ei suostunut vaihtamaan takaisin Serdolectiin vaan sanoi että katsotaan sitten kuukauden päästä minkälainen on vointi.
Muutaman päivän söin Risperidonia 2 mg aamulla ja 1 mg illalla ja kuten arvelinkin, päädyin suihkun lattialle sikiöasentoon itkemään huonoa oloani. Vieläkin pistää vihaksi että miksi piti kärsiä ihan turhaan sen takia että lääkäri oli niin itsepintainen. Soitin keskussairaalan päivystykseen josta lääkäri soitti minulle takaisin ja sanoi että voin vaihtaa suoraan lennosta siihen Serdolectiin että ei tuommoisien sivuvaikutusten kanssa tarvitse elää.
Jessus mitä touhua, vaikka minullakin on hoito psykiatrian polikliniikalla ja ajattelin että vähän pätevämpää porukkaa siellä työskentelisi niin turhaa kärsimystä sain palkaksi siitä että kerroin oireistani rehellisesti. Nyt tämä Serdolect ei minulle tosiaan aiheuta mikäänlaisia haittavaikutuksia ja olen täysin eri ihminen kuin vielä eilen, vieläpä täysin oireeton! Nyt onkin sitten selitteleminen psykiatrille ensi kerralla että miksi menin toimimaan hänen ohjeitaan vastaan…