Propral + amfetamiini.

Niin ois sellanen tilanne et pumppu saattaa kohta hakata vähän liian kovaa pirin vaikutuksesta niin oisko tosta propralista apua kun se alentaa noita sydämen lyöntejä. Eli onko yhteisvaikutus hyödyllinen ja turvallinen? Pelottaa et sydän pettää…

Propralista on apua tossa tilanteessa. Propral-tabletit sisältävät propranololia, joka kuuluu ns. beetasalpaajiin. Propranololi alentaa sydämen lyöntitiheyttä ja vähentää sydämen hapentarvetta. Se estää rytmihäiriöitä ja laskee verenpainetta.

jep. propralista on ollu apua kun on vetäny reilusti virtaa ja pumppu on takonu vähän liian kovaa. pitäis muuten käydä hakeen omat apteekista kun ne on loppu…

Kiitos vastauksista, uskon että olette oikeassa.

Mä otan Propralia yleensä aina jos satun amfea nauttimaan. Hyvin auttaa pitämään pumppua kurissa.

Josko joskus vihdoinki muistais hankkia noita, tuntus turhan usei olevan tarve (esim tänään).

mitä
milligrammamääriä
suosittelette,
amfetamiini.ranoPrin

Beetasalpaajia ei saa ottaa amfetamiinin kanssa, yhdistelmä voi aiheuttaa voimakkaan verisuonten supistumisen ja verenpaineen nousun johtuen adrenergisten alfareseptorien yksipuolisesta stimulaatiosta…

^ Kyllä mä oon ainakin saanut ensiapuna lanssissa beetasalpaajaa ja pamia. :open_mouth:

“Amfetamiinimyrkytystä hoidetaan ensisijaisesti bentsodiatsepiineilla. Diatsepaamia annetaan suun kautta 5–20 mg tai loratsepaamia lihaksensisäisesti 1–2 mg. Lääkettä annostellaan oireiden voimakkuuden ja keston mukaan 1–2 tunnin välein. Jos psykoottisia oireita ilmenee, lääkehoitoon lisätään haloperidolia lihaksensisäisesti tai suun kautta tai risperidonia. Sydämen tiheälyöntisyyttä, kohonnutta verenpainetta ja kuumetta voidaan lievittää beetasalpaajilla (esimerkiksi propranololia suun kautta tai laskimonsisäisesti). Beetasalpaajia ei käytetä henkilöillä, joilla on astma, diabetes tai sydän- ja verisuonisairaus. Mahdolliset epileptiset kouristukset hoidetaan suonensisäisesti annetulla diatsepaamilla.”

terveyskirjasto.fi/terveyski … am00089#s1

^ Tuosta aiheesta löytyy vähän ristiriitaisia tietoja, mutta monessa lähteessä varoitetaan beetasalpaajien käytöstä pirin yliannostuksessa.

terveyskirjasto.fi/terveyski … i=hoi50041

Hiih, mä olen vetänyt monesti Propralia pirin aiheuttamiin rytmihäiriöihin. Mä olen tosin ottanut Propralia myös muihin rytmihäiriöihin, sellaisiin, jotka ovat johtuneet harvalyöntisyydestä, eivätkä suinkaan liiallisesta sydämentykytyksestä :mrgreen: . Myös verenpaineeni on ollut tuolloin hyvin alhainen ja olen kyllä tiedostanut, ettei propranololi ole noissa tilanteissa ollut se paras ja turvallisin hoitokonsti, mutta jotakin ensiapua olen paremman puutteessa siitä yrittänyt repiä, kun päivystykseenkään ei ole huvittanut jokaisen pikkurytmihäiriön vuoksi lähteä :mrgreen: . Hengissä olen edelleen, mutta onhan tuollainen jokseenkin tyhmää “leikkimistä” ollut :unamused: .

Mä kanssa helpotin aina pirioloja propralilla ja xanorilla. Mulla sitä on määrätty muutenkin tykytykseen, tosin nyt pitää olla ilman kun ei suositella Valdoxanin kanssa. Enpä mä propralia toki usein tarvinnutkaan. Mut paniikkitiloissa, se xanorin kanssa toimi paremmin kun pelkkä xanor, kun vaikutti pumppuun.

^ Ai, sulla menee nykyään Valdoxan? Mitäs tykkäät? Mulla oli se joskus ja se ei vaikuttanut mulla, ei niin mitenkään, paitsi, tadaa, nosti maksa-arvoni pilviin, jonka vuoksi se lopetettiinkin, kun ei siitä mitään hyötyäkään ollut. Ei auttanut mielialaan, ei nukkumiseen, ei mihinkään. En tosin huomannut siitä myöskään mitään haittavaikutuksia, jollei lasketa sitä maksa-arvojen nousua, joka nyt toki on aika pirun iso haittavaikutus :mrgreen: . Mä kyllä ryyppään aivan liikaa ja siihen aikaan taisin ryypätä vielä enemmän, joten ehkäpä ainakin osasyy tuohon sivariin oli ihan minussa itsessäni :blush: . Maksa-arvoni ovat muutenkin olleet useaan otteeseen koholla, joskus enemmän, joskus vähemmän, mutta Valdoxanista ne pomppasivat todella nopeasti ylös. Nykyään ovat onneksi taas palanneet normaalien rajoihin, ainakin viimeisten kokeiden mukaan :slight_smile: En muista, kuinka pitkään Valdoxania söin. En kovin pitkään, mutta sen verran kauan kuitenkin, ainakin sen pari kk, että, jos siitä olisi jotakin iloa ollut, niin luultavasti se olisi siinä ajassa jo tullut ilmi :confused: .

Menipä offiksi taas.

No se nostettiin just 50 mg vuorokaudessa. En osaa sanoa vaikuttaako se mielialaan vielä. Sillä nukun 4-5 h, mutta sitten herään ja olen väsynyt. Paremmin nukuin ilman, koitan vielä jonkun aikaa tätä, kun ei ole mulla maksa-arvoihinkaan vaikuttanut, mutta lopetetaan se jos hyötyä ei näy.