Promillelaskuri

Oletteko huomanneet tämän sivun laskuri antaa ihan eri tulokset kuin muut sivut netissä? Tänään naputtelin määrät niin antoi aamulla, että 0,9 promillea, ja muut sivut missä laskin antoi täyden nollan.

Jos oikeasti haluaa tietää promillet, niin ainoa vaihtoehto on toimiva alkometri. Laskurin tulos vain antaa arvion.

Ei mulla ole edes ajokorttia, kunhan ihmettelin asiaa minusta iso ero nolla vastaan 0,9 kuitenkin johonkin matemaattiseen kaavaan perustuu. Ja juuri tää, joka on tukisivusto, antaa tuon 0,9. Kieltämättä tuli mieleen sillä yritetään ohjata… jopa syyllistää.

Juu, matemaattinen kaava on olemassa. Nuorempana laskin itse, olenko ajokunnossa. Ei ollut 90-luvun alussa internettiä, vaan itse piti laskea, paljonko alkoholigrammoja on illan aikana kertynyt, kuinka nopeasti oma elimistö yhdestä grammasta hankkiutuu eroon, milloin palaminen on alkanut ja milloin se on loppu. Tykkään laskea, joten kivaa se oli :smiley: Mutta pelottavaa oli todeta, ettei auton rattiin ollut asiaa kauppojen aukioloaikana. Tosin siihen aikaan kaupat menivät kiinni lauantaisin klo 13. Itse laskemallakaan ei saa oikeaa tulosta, sillä kaava perustuu arvioon siitä, miten nopeasti keskimäärin alkoholi palaa per painokilo.

Juu ymmärrän. Erot vaan suuret ja nyt kokeilin kolmea muuta sivua, ne antoi kaikki saman, ja vain tämä sivusto taas huomattavasti isomman lukeman. Noh, jos joku uskoo sitä pysyypähän pois ratista.

Kokeile laskea itse, niin näet, mikä laskuri on eniten oikeassa :smiley: