Positiivista tänään?

Hyviä uutisia allergikoille: unelmaa lemmikistä ei välttämättä tarvitse hylätä allergian vuoksi. Allergiatestien sijaan kannattaa kokeilla siedätystä.

Yhä useammalla on lemmikkieläin, yleisimmin kissa tai koira. Samat lemmikit myös aiheuttavat eniten allergioita. Karvan sijaan eläimen hilse allergisoi, ja siksi karvattomatkin rodut aiheuttavat oireita.

Koirilla ja kissoilla voi olla iho-ongelmia, jolloin niistä erittyy enemmän hilsettä ja samalla enemmän allergeeneja. Myös eläimen virtsa ja uloste allergisoivat. Pentuvaihe, jolloin eläin ei ole vielä sisäsiisti, voi olla allergiselle erityisen tukala.

Siedätys on päivän sana
Allergiasta huolimatta moni haaveilee lemmikistä. Internetin palstoilla käydään kiihkeää keskustelua allergiaystävällisistä roduista. Yksi on löytänyt rodun, josta ei saakaan allergiaoireita, mutta toinen on joutunut luopumaan jopa karvattomasta lemmikistään oireiden vuoksi.

apteekki.fi/terveydeksi/lem … attaa.html

Aikalailla samaa mieltä. Farmaseutti tietää tropeista yleisesti eniten. Minun psykiatrini on ainakin oman alansa troppien suhteen poikkeus mutta muuten Winston oikeessa.

Sehän on sitten taas talviaika, eli maailma mallillaan :smiley: . Tämä taitaakin olla ainut positiivinen asia syksyssä.

Pakkohoito purettiin ja meikätyttöhän ei jäänyt sinne sekunniksikaan, vaan menin tk:seen hakemaan endolääkkeet. Sain kuin sainkin Tramalin ja Oxynormin.

^Onneks olkoon!

Juu, tsemppiä ja ryhmähali kaikille minunkin puolesta.

Rivatril onkin Paaaaaaaljon parempi troppi kuin edes muistin :smiley: Ja ei paheena vaan vasteiltaan.
Se on sitten lekurilta ens kerralla maximit, mutta Diapam 40mg ja Insomin 10mg jäätävä (+hätään Tenoxit ja Dormicumit+Melatoniini+Sirdaludit). Saas kattoo kuinka käy… :mrgreen:

Buustaa ihan hieman pitkää tramalia mitä mikään muu bentso ei ole tehnyt, vähentää nikotiinin tarpeen myös käytännössä nolliin ja “kukkafiilis” parempi. Panacodit ei vielkään toimi kuten pitäs, luvattiin jo syynäämällä etsiä mihin metabolisaatio ryhmään kuulun.

Xanorit nopea, Risolid, Opamoxit ja Temestat roskiin. Halcion, pitkä Xanor ja Frisium testaamatta viel…

Nnaana: Hieno homma ja yritähän pärjäillä siviilissä :slight_smile: .

Tänään aurinko näyttäytyi täällä sen verran, että piristi mua pahimmassa kaamosangstissani.

Supermaksa-arvot. :sunglasses:

Edellisestä mittauksesta oli jo melkein 2 vuotta, joten kuumottelin, että nyt ne on pilvissä, mutta ainoastaan gt oli niukasti yli viitearvon. :astonished:

Kuumottelin myös diabetesta, kun jatkuvasti janottaa, kusettaa ja väsyttää, mutta paastosokeri oli paljon enemmän viitearvojen alarajalla kuin ylärajalla. :open_mouth:

Kolestroli oli koholla, mutta tuo sukuvika kulkee geeneissä eikä kukaan ole siihen vielä kuollut. :slight_smile:

^ Sullahan ennenkuulumaton suku on, kun kukaan ei ole vielä kuollut :open_mouth: . Ja kai tuollaisella dokaamisella janottaa, kusettaa ja väsyttää ihan ilman diabetestakin :unamused: . Onnittelut kuitenkin hyvistä veriarvoista :slight_smile: .

Positiivista tänään ovat hyvät ja virkistävät yöunet.

Hermoilin sitten JÄLLEEN aivan turhaan ja asiat lutviutuivat kerrassaan nappiin ilman suuriakaan ponnistuksia :smiley: .

Aurinkokin vähän pilkisti tänään sopivasti juuri silloin, kun olin ulkoilemassa.

Kun olin pieni lapsi ja kova flunssa niin mun isä nukkui patjalla sänkyni vieressä, muistan sen vieläkin. Mun isä oli hieno ihminen.

Kyllä mä sitten olen tyytyväinen itseeni! Mulla ei ole piiiitkään aikaan ollut minkäänlaisia himotuksia oppareita kohtaan :smiley: .

Isännällä oli/on tuossa oksikodonia niin Conteina, kuin Normeinakin pidempikin kuuri taannoisen selkäoperaationsa vuoksi ja toki jo sitä ennen käytti selkävaivoihinsa suht säännöllisesti miedompia oppareita. Ne eivät herätä mussa kerrassaan minkään valtakunnan haluja vetää, vaikka toinen kiskoo niitä nenän alla ja on ollut jopa ihan mukavissa kuoseissa välillä. No, yhden ainoan kerran tuli sellainen hyvin hetkellinen ajatus, että “tarvitsisin” oksikodonia kipeään koipeeni. Jalkani oli siis kipeytynyt hyvin lievästi sen vuoksi, että olin jälleen kerran juossut lonksuvilla lonkillani ja polvillani ynnä aivan liian vähäisellä ja yksipuolisella ravinnolla. Tuo nyt on mulla hyvin tyypillinen vaiva ja menee ohitse ihan venyttelemällä ja lepuuttamalla jalkoja yön ylitse, eikä kipu missään nimessä ole niin kovaa, että siihen tarvitsisi lääkitystä, saati noin HC-troppeja. Se oli kuitenkin vain ajatus ja ajatuksia nyt tulee ja menee ilman, että niihin tarvitsee sen enempää kiinnittää huomiota, saati ryhtyä toimimaan niiden mukaan. Sama juttu, kuin joskus autolla ajaessa saattaa iskeä sellainen ajatus, että ohitanpa tuon Bemari-kuskin tuossa sataakuuttakymppiä ja näytän, että kyllä vanhasta Nissanin romusta vielä lähtee :smiling_imp: :laughing: . Tietenkään en oikeasti tee niin, enkä edes haluaisi tehdä, vaan jatkan vain ihan tyytyväisenä rauhallista köröttelyäni ja annan Bemari-kuskin olla ja mennä :smiley: .

Joskus harvoin, kun päässä rientävät kaikenmaailman ajatukset tuhatta ja sataa ja stressi painaa päälle, eikä meinaa saada rauhoituttua, tulee myös hetkeksi sellainen fiilis, että jos töräyttäisi kunnon töötit Sepon henoiinia tai vaikka sitä oksikodonia ränniinsä, niin saisi edes hetken rauhan omalta päältään ja ei huolta huomisesta -tunteen. Kuitenkin tiedän koko ajan, että en oikeasti tahdo tehdä sitä, eikä mulla ole pienintäkään aikomusta ryhtyä tuumasta toimeen ja niinpä homma jää vain hetkelliseksi ajatukseksi, kuten moni muukin päähän pälkähdys, joita nyt tulee ja menee, kuten jo sanoinkin.

Jotta ei nyt ihan hurskasteluksi menisi, niin kyllä mulla alkoholia edelleen kuluu säännöllisesti isolla kädellä ja meni tuossa taaskin, eikä mulla toistaiseksi ole mitään halua lopettaa dokaamista. Olenpa kuitenkin tuosta yhdestä turhasta riippuvuudesta päässyt ja alkon kanssa on sentään vielä hauskaakin, kun kännipöhnä ei ole mulla mikään krooninen olotila. Toista oli sitten lopulta oppareiden kanssa, kun niitä piti vetää päivittäin ja vain sen tähden, että vieroitusoireet pysyisivät loitolla. Eipä sellaisesta touhusta enää mitään hupia irtoa, ainoastaan turhautumista ja tympiintymistä :unamused: .

Edit: Ja suklaa on hyvää, kun yksin syö :stuck_out_tongue: :sunglasses: .

Edit 2: Korjattu ainakin sata typoa…

Sain Kelasta myönteisen hoitotukipäätöksen ensivuodellekin. Tällä kertaa päätin luottaa Postiin ja Posti oli tällä kertaa luottamukseni arvoinen ja kiikutti hoitotukilausunnon Kelaan asti ja vieläpä ihan säädyllisessä ajassa :mrgreen: . Postilakko ei tokikaan ollut päällänsä vielä tuolloin, kun shrinkkini lausunnon lähetti. Kelan päätöstä en tietenkään paperipostina saanut, vaan tsekkasin sen omista Kela-tiedoistani. Enpä mä sillä paperilapulla oikeastaan mitään olisi tehnytkään, turhaa roskaa moiset lippuset ja lappuset. Positiivista sekin, että Kelan(kin) kanssa pystyy nykyisin asioimaan pääosin sähköisesti.

Sain hoidettua pari ei-niin-mukavaa asiaa pois päiväjärjestyksestä ja muutenkin ollut yllättävän toimelias päivä, vaikka tämä marraskuinen pimeys ja synkkyys ei mua kovin energiseksi yleensä teekään.

Nyt tukkani näyttää taas paljon paremmalta, kun ohutta hamppuharjaa lyhennettiin reippaalla kädellä. Kevät saa hiukseni voimaan paremmin ja kasvatankin aina kesäksi pitkän tukan, mutta syksyllä hiukseni menevät huonoon kuntoon, vaikka kuinka vimmatusti söisin sinkkiä ja siksi onkin parempi leikkauttaa talveksi lyhyempi tukkamalli, mikäli meinaan näyttää edes jotenkuten ulkoisesta olemuksestani piittaavalta ihmiseltä. Nyt pitää vain toivoa, että tukkani kasvaisi vielä ensi kesänäkin pitkäksi niin, että se vielä näyttääkin hyvältä.

Kurkkukipukin loppui, eli taisi olla jälleen kyse ns. väärästä hälytyksestä :smiley: .

Pääsin koirien kans kunnon lenkille ku ilma oli jopa hyvä.Ei sitä koiruudetkaan tykkää sateessa mennä.Tai voi olla et ne lähtiski mut emäntä pistää hanttiin :laughing:

is.mediadelivery.fi/img/1920/84 … 44d080.jpg

Olen aina ihmetelly tuota sanontaa, koiran ilma. Yksikään meidän koirista ei sateesta tykkää. Lumisade menettelee.

Vähän Antabusta ja bentsoa huuleen niin elämä hymyilee!