Positiivista Tänään

Moi Lissu ja Tapsa ! hyvä, että asiat sujuu ja kiva saada palautetta. oonhan hieman vuosien aikana seestynyt…
kuuden viikon pätkäpreikki täältä tuli tarkoituksellisesti, eikä haamumodetkaan siihen vaikuttaneet.
tosiasiassa koitin olla ekan kevään kokonaan poissa, mutta mieleni oli heikko… ehkä sit 2017.
mut ei näitä palstoja loputtomiin jaksane koluta - nyt on ikävä kyllä ollut aika heikkoo
tämä mielenkiinto, kun on puuttunut lukemiskelpoinen voorumin otsikkoon liittyvä materiaali…

oih, missä ovat 2010 päivityksen hienot nimmarit, tulkaa nyt takas…

no, smokki kävikin eilen ja totesi taasen viisaita.

itse oon niin kyllästynyt näihin paskanjauhamisiin korviketeollisuudesta, etten ole niitä lukenutkaan enää vuosiin.

toinen keino on vain siedättyä tai vain lähteä vjittuun täältä - aika vähän mun elämää hallinnoi tämä nykyinen “lopettajien” tynkäseminaari ja kökköinen trollivoittoinen shitti, laatu on sitä putous tai ala-astetasoa…

känniset ja tyhmät kaapelit kelaa kirjoitustaidottomina muka viksui ufojuttui vailla todellisuudentajua, :laughing:
okei mä kirjoitan enimmäkseen omaa paskaani, mutta en sentään ole sitä joka koloon tunkemassa…

scientologien aamuhartaudes viihtyisin varmaaan paremmin. niillä on kuulemma hyvää kahvia ja viinereitä ja
siel ainakin maailmanluokan aivopesun ekspertti eli kruisaava tomppa vetäis kunnon shoun, perkele !!
voisin jopa harkita liittymistä, jos en ois näin kovaksi muokattu luulemisopeista irtaantunut funda-ateisti.

toki joitain fiksui naisii täällä on ja raittiiksi revenneitä miehii kans, mutta kovasti katoa on ollut.
nimii en ala mainitsemaan - valitettavan iso pala holittomasta kakusta on poissa. eikä uusia tule -
kysymys: tulisinko itse “uutena” tällaiseen voorumiin kertomaan tarinaani ?? vastaus: en todellakaan.

Mitä vittua tälle paikalle on oikein tapahtunut ?? onko noi moderaadot jotain sipilän hallituksen avustajia…

kyllä sillon agraariyhteiskunnas oli paremmin. ja kun pulloautomaatit vielä toimi moitteettomasti.

itse oon varmasti myös muuttunut sitten “tulokaskauden” 2010, mutten oo koskaan kokenut olevani
täällä mikään “vaikuttaja”, eikä sellanen mua kiinnosta, mulla ei oo kunnianhimoa sotkea palstaa
tai julistaa kuin viihdekirjoituksellisessa mielessä painaa pehmeitä stooreja omiini - that´s fucking me.
ja aina voi olla lukematta - se kannattaa aina, sanoi jörkkäkin. elämä on liian lyhyt lukea shittii proosaa, eiksje.

ja eilen jaana.muru oli ihan täsmeessä aiheen tiimoilta taas, mut itse en ole halukas enää käyttämään energiaani ja
ilmaisuani joutavaan ja jo pysyvän asian muuttamiseen, mulla on muutakin tekemistä - tää on ollut tätä jo vuosia

ja nyt vasta sinne ulkoilmaan, oon myöhäs, vaikka vapailla olenkin… palaamme ja saamme kenties elää.

:arrow_right: hyvää yötä järjensä himmentäneet valotäplät ja huomenta oman tasapainonsa löytäneet normaalit ihmiset.

^ hui ku oli ilkeetä ! - vjittu jos mä alkaisin tällä arseenalillani pudottelemaan, ei kukaan fingerpori selviis hengis…
mut siitä tulee vaan paha mieli, itelle kans - ja en usko sellaiseen, enää - vaan vaikuttaa voin vain itseeni.

off.

No viddu, mitä siellä räyhäät shaatana, anna tulla perkele mä en ole saatana mikään sipiläinen stubidolainen ja mikä vittu sen yhen nimi oli? , Wellihousu, saatana! Mä vihaan vellihousuja. Sellaisen tavatessani mä poistun takavasemmalle alta aikayksikön etten mä tapa sitä, saaaaaatara!

[size=150]PRKLE STANA[/size]

Positiivista lisäksi tälle päivälle on, että saan halajamani viestilukeman täyteen, enkä
kerää 10 000 kipaletta laariin ja kuole sen jälkeen tai jompikumpi nyt sattuu tapahtumaan
ensin tai jos kuolen ylipäätään tai ehdin senkin jälkeen tavoittamaan uuden tavoitteen…

No ihan tässä "tippa tuli linssiin " kun sitä vuotta 2010 muistelemaan aloin tän plinkin osalta. Silloin puhuttiin itse asiasta, tuettiin toisia, pientä kärhämääkin toisinaan, mutta joka päivä tuli plinkki läpikäytyä. Nyt ei enää jaksa kiinnostaa. Omalta osaltani suurin syy on se, ettei nää päihdejutut ole millään tavalla enää ajankohtaisia. Nyt on tullut muutaman kerran vilkuiltua, lähinnä olen odottanut Basin kuulumisia…

Päivän positiivinen asia on aamuinen mustarastaan viheltely pihassa , vähänkö ihanaa :smiley: Raitis elämä jatkuu.

Moi järkevät ja tosimielessä liikkeellä olevat, Plinkin paremmilta ajoilta tutut skrivaajat - etenkin Seiskakymppi. Positiivista, että edes jonkinlaista vastarintaa täysin ala-arvoisille trollaajille löytyy. Itse jätän yksinkertaisesti vastaamatta jos näyttää siltä, että joku saattaisi löytää apua paremmin jostain muusta paikasta. Ymmärtää voi aika montakin asiaa. Kaikkea ei kuitenkaan tarvitse hyväksyä. Kattelen miten ketjut kehittyvät ja hyppään ehkä mukaan taas kun Muppet Show laimenee. Hyvää viikkoa.

Meilä kuului aamulla peipposen ääni. En kuollut (tänäänkään) töissä -aina välillä on sellainen tunne “mie kuolen” tai “mie en jaksa”. Mitäs muuta positiivista…salasalmiakit kaapissa ja anteeksiannettu laihdutuskuuri (ei siitä tule nyt mitään).

Minustakin, jotain kummaa on meneillä tällä palstalla -eikö täällä pitänyt olla vertaistukea lopettaville? Heijastuuko ajan henki tältäkin palstalta? Noo, katsotaan millaiseksi menee -pääosin tsemiä on tullut, kiitos siitä Vähän jännittynein sydämin joitakin viestejä kyllä lukee…

Tästä kaikesta niin samaa mieltä, ennen oli paremmin nih. Vuosi 2010 mikä meininki täällä olikaan silloin ja voin vain todeta että raittiuden siemen kylvettiin silloin mieleeni pysyvästi. Mä taidan kanssa käydä täällä olkoon nyt vaikka kuukausipäivänä…ei musta ole enää ketään täällä auttamaan kun tuntuu ettei oikein kukaan (ei nyt yleistetä!) ole tosissaan. Mukahauska ei oo hauskaa ja trollit voi vaiks tukehtua omaan känniyrjöönsä. Raitista iltaa ja Mick sä oot kymppi:)

Kauheeta tappeluahan täällä sillon oli. Nykysin sentään debatoidaan aika sivistynein ja korrektein sanakääntein. Ainakin enimmäkseen.

Aika kultaa muistot. Ajalla on sellanen jännä taipumus. Lopettamo on kuitenkin edelleen ylivoimaisesti vilkkaampi ja elävämpi osasto, kuin vaikkapa Vähentäjät. Muihin en ole verrannutkaan.

Mutta tosiaan: miksi ihmeessä tuhlata aikaansa ja elämäänsä jollakin nettifoorumilla, jos se ei itseä miellyttävältä tunnu? Jättäähän monet facebookinkin.
Mitä sitä valittamaan, lähtee vaikka ulos. Siell on kevät, hei kuulkaas. :sunglasses:

^äläs muuta sano punainen kisu :sunglasses: ylös ulos ja lenkille :smiley: kuka nyt jostain viinasta jaksaa vuosia kohkata.

Olen samaa mieltä Valtio-miehen kanssa siitä, että täällä hengaaminen on vapaaehtoista. Piiloviestintä on ongelmallista uudelle tulokkaalle :mrgreen: ja jopa niille konkareille, jotka sen “haldaa” :laughing:, mutta en ole tutkinut asiaa tarkemmin muuten kuin oman kämmini osalta. Sitä paitsi itsehän te/me tää ilmapiiri tehdään. Musta on ollut vaan mageeta, että kaikki täällä työstää omalla tavallaan omaa juttuaan tai hölisee muuten vaan. Musta Kanteleen jediläpät oli tosi hauskoja. Ekana kuitenkin aina luen mitä helisee on taas keksinyt. Mielipideväännöt ovat mun näkökulmasta olleet kirjoittajien molemminpuolista hupia, mut mistä mä sen voisin tietää. Riitelyt voi olla aika ahdistavia tulokkaalle, mut ne on yleensä omissa ketjuissaan ja helppo välttää jos ei haluu niitä lukea. Feikkinimmarin takaa toisen imitoiminen tms. on lähinnä säälittävää, mutta hupinsa kullakin. :laughing:

Positiivista tänään: muutos on mahdollinen.

[quote=“Valtio-mies”]
Kauheeta tappeluahan täällä sillon oli. Nykysin sentään debatoidaan aika sivistynein ja korrektein sanakääntein. Ainakin enimmäkseen.

Juu, usein olikin ja jokaisessa riidassa oli yksi yhteinen tekijä : Valtiomies = alias Ketostix, alias Tarharyhmä, alias Red Cat… :smiley:

^Joo, on selkeitä tapauksia kun henkilö itsekin kertoo millä nimillä on kirjoitellut, mut sit on noita Rubidiumeja ynnä muita. Kyllä varmaan kaikki vakkarit täällä näkee kuka on aito ja kuka ei, koska mäkin tunnistan noi tekeytyjät.

Nykyisin riidan aiheena taitaa etupäässä olla se kannabis- yms. huumeasia, josta minä pyrin pysymään erossa. Huomautin asiasta SoiKanteleelle vain yhden kerran, mutta ilmeisesti niin kärkevästi että hän suuttui minulle ikiajoiksi. Muutenkaan en juurikaan välitä riidellä, vaikka joskushan pinna voikin palaa. Pyrin kyllä välttämään sitä,

Sen sijaan mieleeni ovat mielenkiintoiset keskustelut ja debatit, joissa argumentoidaan asioilla eikä pyritä nolaamaan tai nokittelemaan vastakeskustelijaa, jollainen olisikin äärettömän kehnoa epäkeskustelua.
Esimerkiksi viimeisimmät keskustelumme Fernetin kanssa olivat hyviä ja ihan asiallisia keskusteluja,

Olen vahvasti samaa mieltä Metsänreunan Miehen kanssa siitäkin, että kaikki eivät ole tällä foorumilla hoitamassa alkoholismia tai sairastamassa, vaan myös keskustelemassa eri asioista päihdeongelmattoman elämän merkeissä.
Minun makuuni monet mielenkiintoisimmat keskustelut ovatkin olleet ihan foorumin aihepiirin vierestä.

Toivottavasti Metsänreunan mies pian palaa tauoltaan.

…vierestä.

Raitista huomenta! Sana on tietysti vapaa ja täällä saa keskustella mistä tahansa asiallisesti. Sitä vaan en mitenkään ymmärrä, miksi täällä? Esim. politiikasta, uskonnoista, historiasta ja ylipäätään yhteiskunnallisista asioista voi jutella itseään viisaampienkin kanssa todella monella foorumilla. Se, että kokee parantuneensa alkoholiriippuvuudesta täysin ja se että alko on täysin yhdentekevä aine, ei jotenkin puolla täällä kirjoittelua. Vertaisin siihen, että viiskytkiloisena kirjoittelisi vuosia laihdutuspalstalla ja vielä asian vierestä. Minusta siinä on jotain outoa. Että puuttuuko se oikea elämä sittenkin? Mene ja tiedä. Kun omalla osallani pääsen joskus ns raittiiksi asti, niin keskustelen muista asioista ihan jossain muualla ja mieluiten vielä kasvotusten. Mukavaa ja elämäntäyteistä päivää kaikille ilman etanolia ja muitakaan päihteitä!

Olen Lizzyn kanssa samaa mieltä tästä ja monesta muustakin, mutta henkilökohtaisesti mua ei haittaa väittelyt mistään aiheesta tällä palstalla. Iso osa toipumista on oppia sietämään muita ihmisiä ja mielipiteitä, varsinkin jos alkoholiongelma on ollut merkittävä ja tuskin täällä kukaan juomisen suhteen ihan höyhensarjaa on.

Jos lähestyy asiaa sitä kautta, että palstalla on pääsääntöisesti adiiktioihin ja riippuvuuksiin taipuvaisia kirjoittajia, niin sinänsä se ei yllätä yhtään. Palstakirjoittelustakin tullaan jossakin määrin niin riipuvaisiksi, että todellisuus saattaa hämärtyä, eikä tällainen ole edes plinkin “yksinoikeus” :slight_smile:

:laughing:

Juuri erään apteekin proviisori laittoi viestiä, että voinko esim. mailin kautta laittaa informaatiota siitä mitä sille suomilääkekukalle on tehty ja mitä tiedän näistä asioista (ei helvetti, opettaa nyt proviisoreita :open_mouth: , enkä varmana mailaa vaan lähetän postissa sellaisen pinon tieteellisesti täysin pätevää informaatiota lähdeviitteineen ison paketin aiheesta.)
Kerkesin jo proviisorille sanoa aijemmin puhelimessa, että jos minä toimisin tuossa ammatissa niin en oikeasti uskaltaisi maahantuoda tuota tuotetta vaan aitoo tavaraa. Tosin hyötyyhän tuosta jotkut paljonkin, että se on tosi hieno juttu mutta jotkut se voi viedä mielisairaalaan jos hoidetaan psyykejuttuja.

Minulla on peruste kirjoitella lopettajiin koska minulle alkosta ei koskaan tule yhdentekevää ainetta. Parhaimmillaan se on kuin pyörivä sirkkelin terä puutyöpajassa. ”Pysy loitolla”. Ei se terä minua estä pajassa työskentelemästä, mutta se on huomioitava eri tavalla kuin muut esineet. Terää itseäänkin voi sitten myös hyödyntää puukappaleiden paloitteluun (vastaavasti alkoholia voi hyödyntää polttomoottorissa).

Mutta, minulla ei ilmeisestikään ole taitoa ja valmiutta kirjoitella tänne oikein. Paljon tulee riveillä ja rivien välissä kommenttia, joka tylysti antaa ymmärtää, että olisi pitänyt olla kirjoittamatta.

Tervehdys Kannel! Olen seurannut juttujasi ja ihan kiva jos sinua pyydetään esitelmöimään/ puhumaan johonkin. Itellänihän on myös pienimuotoinen - palkaton - freelance-symbioosi yhden täkäläisen organisaation kanssa. Muutamia kertoja ollut talon puolesta vastaamassa kysymyksiin ja informoimassa porukoita.
Voin vakuuttaa, että on todella aivan eri asia olla liveyleisön kanssa nokikkain kuin esim. täällä. Aina tulee jotain johon ei ole valmistautunut. Joten on hyvä tietää mistä puhuu!!
Ylläolevaan viitaten totean, että juuri SINUN on tiivistettävä keskeiset asiat ammatti-ihmisille. Kyllä he halutessaan itsekin tietävät mistä “pino” julkaisuja löytyy. Tuskin vaivautuvat lukemaan kilometrin pituisia opuksia - tätä he tekivät jo opiskellessaan. Eli se, mikä on mielestäsi oleellista pls. yhdelle DIN4 kokoiselle sivulle! :wink:

Positiivista: taas on mennyt kuukauden jakso ilman mitään päihteitä… Aika paljon muutosta on tapahtunut 3 vuoden takaiseen tilanteeseen nähden, jolloin olin käytännössä aina päissäni jos vain oli rahaa ostaa kaljaa/viinaa. Huume/lääketaustaakin on, mutta ne eivät ole todellakaan olleet primääripäihteeni (olen elämäni aikana varmasti tuhlannut alkoholiin yli 20 kertaa enemmän rahaa kun kaikkiin muihin päänsekoitteisiin yhteensä).