Politiikan syväluotaukset kirjoittaja Vadelmamunkki

Mä siirrän omasta ketjustani Vadelmamunkin tekstit tähän ketjuun, niin pääsevät oikeuksiinsa paremmin kuin tuolla kiroilevan muistisairaan seniilin vanhuksen ketjussa.

Noo, kyllähän jossain Venäjän duumassa on joskus ollut ihan oikeitä käsirysyjä ja nyrkit heiluneet, samoin ehkä jossain muuallakin pain maailmaa. :smiley:
Itänaapurissahan oppositiopoliitikoille voi myös käydä joskus kalpaten. Voi esim, seurata mitä tapahtuu hepulle nimeltä Alexei Navalnyi.

Suomessakin toki loppuun palamista ja leipääntymista tapahtuu politiikassa, mutta ei se useinkaan väkivaltaan johda. Uhkailu ja vihapuhe tulevat yleensä yleisön puolelta, poliittisen kentän ulkopuolelta…
Joskus kunnanvaltuustoissakin heitellään tosin jopa törkyä, mutta asialla on melko usein jonkun ns. ääripäätä edustavan puolueen edustaja.
Tai kun perussuomalainen Seppo Huhta alkaa haastaa facebookissa riitaa vihreiden Ozan Yanarin kanssa, tapaus rauhoittuu melko pian jo median huomion ansiosta.

Noin muutenhan politiikassa tarvitaan paksunahkaisuutta, malttia ja sekä kritiikin että paineensietokykyä. Toimeen on myös tultava erilaisten näkemysten kanssa, koska samoissa neuvottelupöydässä istutaan kaikkien eri puolueiden edustajien kanssa. (Minäkin olen tavannut näissä merkeissä pari oikein mukavan tuntuista persua ja kristillisdemokraattia, samoin kuin muidenkin puolueiden ihmisiä).
Lautakuntien pöydissä yleensä siis tosiaankin keskustellaan, ei riidellä eikä kinastella, ei edes tönitä kyynärpäillä kahvia ja voileipää ottaessa.

Itse asiassa se, että Suomi toipui sisällissodan traumoista niin nopeasti, voi perustua ehkä kunnallispolitiikkaan, jossa vasemmisto ja oikeisto joutuivat nopeasti neuvottelemaan taas yhdessä ja sopimaan asioita väkivallattomasti.
Meillä oli vasemistopohjainen (lähinnä SDP:n) hallitus jo 1926 (Tannerin hallitus), vain 8 vuotta sen jälkeen kun punaiset olivat hävinneet sisällissodan.

Kuten usein sanon, väkivalta ja tappelu alkavat silloin kun politiikka loppuu, mikäli politiikalla tarkoitetaan asioista keskustelua ja neuvottelemista, ja asioista päättämistä väkivallattomasti.
Kun neuvottelut on lopetettu, alkavat aseet puhua. Tai sitten valtio eristäytyy jonkinlaiseksi hylkiö-valtioksi, kuten Pohjois-Korea, joka ei kovin paljon muiden maiden kanssa politikoi.

PS. Jopa Trump on tehnyt pienen liennytyksen uhossaan: “America first doesn’t mean America alone”. :stuck_out_tongue:

Anteeksi jos vaikutan niuholta, mutta minusta ei ole ihan asiallista että ketjuja aloitellaan toisen kirjoittajan nimissä, ja laitetaan tämän kirjoittajan nimi vieläpä otsikkoon keneltäkään mitään kysymättä.
Olet myös copypeistannut kirjoitukseni ketjusta toiseen, vieläpä niin että ylläoleva näyttää nyt sinun kirjoitukseltasi.

Copypeistaamallahan teksti vain monistuu useampaan ketjuun, joka vivahtaa minusta spammilta tai floodaamiselta, vaikka sisältö sinänsä olisikin ihan ok. Vai mitä moderaattori sanoo?

Minusta olisi asiallista, että kirjoittajien annettaisiin itse aloittaa omat ketjunsa ihan oma-aloitteisesti. Minullakin on oma ketju “Työttömän elämää”, jossa voin kirjoittaa mieleni mukaan ihan mistä huvittaa, myös “syväluotauksia politiikasta”.
Toisten ketjuissahan kukin voi kyllä käydä kommentoimassa ja keskustelemassa ihan vapaasti, niinkuin foorumien tarkoituksena kai onkin.

Pyydän siis, että helise poistaa minun nimimerkkini ainakin tämän ketjun otsikosta, tai sitten moderaattori voisi lukita tämän ketjun. kiitos.

Mielestäni ylläpidon tulee toimia ja poistaa kokonaan tällaiset turhat avaukset, joissa tarkoitus on vain toisen kirjoittajan provosointiyritys ja ärsyttäminen.

Kukin näköjään ymmärtää eri lailla tämän Vadelmamunkin kirjoituksen siirron pois tuolta minun ketjustani. Tarkoitukseni ei todellakaan ollut mikään provosointi, mutta varmaa joku paremmilla hoksottimilla varustettu henkilö kuin minä voi asian näinkin ymmärtää.

Suokaa anteeksi tyhmyyteni.

Et siirtänyt sitä pois, vaan monistit sen kopioimalla. Alkuperäinen kirjoitukseni on edelleen siellä sinun ketjussasi.
Ja Lumikulkurin kanssa olen täysin samaa mieltä.

Niin mikä tuossa siirrossa nyt mättää?

Olisiko ollut joku muu tapa siirtää se pois minun ketjustani?

Onko tämä tapa parempi, Vadelman kirjoituksesta otettu valokuva:

Mielestäni asia on nyt korjattu tällä toimenpiteellä.

Muistin virkistämiseksi:

Tuossa sanalla palsta tarkoitin tätä foorumia me lopettajat. Sillä tulen jatkossakin siirtämään oman otsikkonsa alle ketjustani nuo Vadelman politiikkahölinät.

Voi hyvä tavaton. :laughing:

Ethän sinä ole siirtänyt pois mitään. Sinä olet kopioinut tekstiä ja monistanut sitä niin että sama kirjoitus on nyt useammassa ketjussa monena otoksena.
Se alkuperäinen kirjoitukseni on edelleen siellä sinun ketjussasti. Se ei ole siirtynyt sieltä mihinkään. Sinä ymmärtä?

En voi tietenkään kieltää sinua copypeistaamasta kirjoituksiani vaikka viiteen eri ketjuun, mutta mitä järkeä siinä on? Jos haluat jakaa kirjoituksiani mahdollisimman laajalle, tee se vaikka facebookissa tai muualla somessa. Samalla foorumilla ei liene tarpeen olla samaa viestiä monesssa ketjussa.

Hei

Suljetaan tämä ketju.

• moderaattori