Aiheesta jotain netistä löytyy, mutta ajattelin kysyä josko jollain on jotain tietoa.
Löysin aika varmaan tietoa kuinka pitkään eri aineet poliisin huumetestissä (tienpäällä tehtävässä) näkyvät.
Samoin moni kertoo, että testeriä olisi helppo manipuloida näyttämään puhdasta jo tienpäällä. [Poistettu sääntöjen vastaista. Tutustuthan Saunan sääntöihin -Päihdelinkin moderaattori]
Kyllä mulla näkyy aina tikkaritestis, kipulaastari, pamit, gapapentin ja neurotol lääkkeinä. No olen loppuviikosta ottanut pari teemuakin kun laastarista loppuu virta. Olen käskenyt soittamaan terkkariin ja asia selvä, hieman anteeksipyytävän näköisiä olleet kun testi ei kerro vahvuutta. Ovatpa pyytäneet hieman kävelemäänki johon olen sanonut ettei käy näin kipeällä selällä mikään turha leikki. Ovat tyytyneet siihen kun nykyisin ei ole enään respoja.
Niin muutenhan sitä pystyykin kävelemään, muttei poliisin pyynnöstä!
Voihan esim. kanta.fistä tulostaa tiedot resepteistä tai pyytää sen e-reseptin paperiversion itselleen ja pitää niitä autossa. Tietääkseni testeissä ei ole gabapentinia tai neurotolia.
Itse en ole tikkaria koskaan suuhun saanut, joten omaa kokemusta niistä ei ole.
Mulla on hyvin matala auto eikä mun selkä tykkää istua tai nousta yhtäkään turhaa kertaa sinne, itse istuin on todella hyvä selälle. Mun lääkkeet löytyy terkkarista ja keskussairaalasta joten jos kiinnostaa niin saavat soittaa.
^ No voi hyvänen aika nyt sentään, jos aikuisen ihmisen pitää ihan periaatteen vuoksi jukuroida tuolla tavalla poliisille . Omaan nilkkaasihan sä vain tuossa kuset, eli suotta aikaasi tuhlaat. Tietty, jos tykkäät istuskella ratsioissa odottelemassa, että kytät soittelevat ympäriinsä, niin omapa on asiasi. Itse pidän helpompana, ihan itseni kannalta, kanniskella mukanani niitä paperilappusia, jotka eivät paljoa paina tai tilaa vie, kuin selvitellä iät ja ajat kaikenmaailman viranomaisten kanssa, että mun lääkkeeni ovat mun lääkkeitäni :mrgreen: .
Minulle selvisi vasta pari päivää sitten, että toi tikkutesti on vapaaehtoinen. Sitä ei osaa kyseenalaistaa poliisin tekemisiä. On toi herrapelko varmaan liian kova. Tosin en ole poliisin suusta kuullut koskaan, että sitä tikkaria ei ole pakko nuolla. Enkä ole kuullut sitäkään, että kotietsinnöissä saa olla itse paikalla, kun se suoritaan. Nuoremmalta konstaapelilta kerran lipsahti, että syyttömyyttä ei tarvitse todistaa.
Joset ole itse paikalla niin edunvalvoja pitää olla, käytännössä asian ajaja. Mulla tultiin liivit päällä ja raahattiin maijaan, yksi armeija aikainen patruuna vietiin, toivottavasti ampuvat sen ku olen ruudin vaihtanut hiekkaan. Kauhean sotkun jättivät kun patruunat oli kasassa kun niitä tarkastelivat, kyllä ne saa olla ladattuja kun tila on hyväksytty. Vaimo oli kotona ja sanoin ettei kaikesta tiedä mitään vaikka jokunen rinnakkais lupa onki, laatikoita eivät avanneet kun sanoin kaiken olevan esillä. Ei syyttä saa tulla kotietsintää tekemään, sanoivat tämän olleen vain tarkistus, konstaapeli joka määräs mut putkaan ilman lääkkeitä saa odottaa 5V ylikonstan arvoa. Sain putkassa sydän fimmerin ja lanssilla vietiin saamaan lääkkeet, olis pitäny sanoa etten lähde ennen asian ajajaa. Todettiin syyttömäksi, mulla on patruunoiden keräily lupa.
Onko vielä aivan yleistä, että mitä tahansa milloinkin esim. valtion lakikirjassa lukee, niin siihen on alistuttava siten, että korkeintaan voi hiukan mieltä osoittaa, ettei oikein tykkää niistä pykälistä ja siitä miten niiden noudattamista valvotaan?
Hyväksyykö kansan syvä ääni sen, että lähes milloin tahansa virkavalta voi poimia tieltä tai kadulta tarkastettavaksi yksityisyyttä loukkaavasti tai murtautua kotiin rikollisen lain nimissä?
Millaisessa maailmassa me oikein elämme? Ovatko suurin auktoriteetti tässä vaativassa elämänkoulussa todella toiset elämän opiskelijat tai niiden laatimat säännöt? Vai kuuluuko opetuksiin se, että valta ei ole heidän käsissään? Joka heidän toimintansa vaikka lopulta hyväksyy, kuuluu heihin, luovuttaessa valtaa heille.
Nykyiset säännöt eivät ole yhdessä sovitut, eivätkä siten demokraattisia, vaan jopa rikollisia.
En suosittele kapina-asennoitumista, koska sillä ei suurimmalle järjestäytyneisyydelle pärjää, vaikka olisi kuinka urhea. Suosittelen yhteiskunnallisuuden vakavasti ottamista, koska hyödynnämme sitä laajasti ja olemme osa sitä heti, kun hetken uhma on ohi. Ei ole järkeä odottaa kokonaan uutta, vaan keskittyä nykyisen parantamiseen. Sillä tavoin kaikki voi onnistua vähimmällä vaivalla.
Ei ole syytä kunnioittaa yhteiskunnan osa-alueita niiltä osin, joilta tapahtuu vääryyttä. Sillä ne eivät tue yhteiskunnalista eheyttä, vaan rikkovat sitä. Ei ole niinkään syytä toivoon, kuin toimintaan jokahetkisellä omalla olemuksella ja ajatustoiminnalla. Korjaukset kirjoihin eivät eivät ihmistä pelasta.