En tiedä kirjoitanko oikeaan paikkaan, koska en ole varma, liittyykö se mitä kirjoitan ainakaan suoranaisesti päihteidenkäyttöön tai paremmin ilmaistuna niiden käytön lopettamiseen, josta on aikaa jo 8kk…
Joka tapauksessa…
Kun havahduin oman tilanteeni kestämättömyyteen viime heinä-elokuun tietämillä, tajusin nopeasti, kuinka välttämätöntä olisi laittaa yhteydet poikki vanhoihin tuttuihin riippumatta siitä kuinka kunnollisilta he sattuivat vaikuttamaan mutta joiden kanssa ainoa yhdistävä side oli ollut päihtymystilan hakeminen.
En kokenut tätä vaikeaksi. En ole ikinä tykännyt roikkua muissa ihmisissä. Pieni erakoituminen oli siis ihan ok.
Piristin ja piristän fiiliksiäni ahkeralla liikkumisella. Söin jansyön hyvin ja terveellisesti. En kokenut enkä koe vetoa siihen helvettiin, jossa rypesin 5v ja josta en ikinä pitänyt edes.
Muutaman kuukauden kuluttua erakkoelämää raitistuneena viettäneenä, aloin tavata uusia ihmisiä ja aloin katsella todellisuutta uusin silmin. Kaikki on kilttejä ja mukavia. Suurimmalla osalla ei ole aavistusta, mitä jouduin käymään läpi. He näkevät ehkä iloisen ja raikkaan ihmisen, jonka kanssa on kivaa jutella älykkäitä ja sen sellaista…
Kaikki tämä on ihan ok. Kaikki on ihan jees. Siis paperilla ja teoriassa.
MUTTA haluaisin olla oikeasti vain sellaisessa tilassa, etten tuntisi yhtään mitään, enkä välittäisi kenestäkään, enkä kaipaisi ketään, enkä yhtään mitään muutakaan… monet kaverini ovat kuolleet tai tehneet itsemurhan. Kävelen autioilla kaduilla ja näen pelkkää kuolemaa ympärilläni. Haluaisin vain kadota, kuolla ja tuhoutua…
Ja kun olen edellä puhunut erakoitumisesta, tarkoitan sillä myös sitä, ettei minulla ole edes ketään, jonka kanssa voisin puhua mistään oikeista asioista tai johon luottaisin. Olen puhunut terapeuttien kanssa. Mutta tapaamiset eivät vastaa mitenkään tähän pohjattoman pimeyden tunteeseen, joka on sisälläni. En pysty puhumaan tästä kenenkään kanssa. Vaimoni rakastaa minua ja tukee minua. Mutta maailma ja ihmiset jättävät minut kylmäksi ja pettyneeksi.
Haluaisin vain sammuttaa itseni. Poksahtaa ilmaan niin ettei ketään näkisi eikä kuulisi… jos päädyn tappamaan itseni, ehkä joku harva joka mahdollisesti jopa suree poismenoani käsittää tästä paskasti muotoillusta vuodatuksesta, mitä,mielessäni on mahdollisesti saattanut liikkua…