Musta tuli sun vakilukija! Tosi tuttuja ajatuksia ja kokemuksia. Tsemppiä!
Kiva että joku lukee:) Taustailin itse täällä niin pitkään, että ajattelen, että ehkä joku taustailija ainakin voisi saada tukea ajatuksistani omaan taisteluunsa - niin kuin itse olen saanut tukea paljon näiltä ’vanhoilta’ vähentäjiltä ja lopettajilta.
Tosi hyvin sulla Pluto on menny! Tsemppiä
Nyt on vaikeeta, minuutti kerrallaan mennään just nyt. Syy on se, että on perjantai ja työviikko kohta lopuillaan. Ihan hirveät himot just nyt. No, kohta kauppaan hakemaan karkkia ja jädeä.
Tsemppiä muillekin perjantain kärvistelijöille!
Niin se viikonloppu meni selvänä! Hyvä minä! Vähän tässä olen miettinyt, että kohta kun 1 kk menee rikki, saisinko sitten ottaa? Luulen, että en saa enkä voi enkä pysty. Nollilla on jatkettava koska olen edelleen niin heikoilla tämän asian kanssa.
- päivä.
Positiivista olotilassa:
-Yöunet parantuneet, taidan saada aika hyvin sitä syvääkin unta jo kasaan. Iltaisin nukuttaa aidosti, nukahtaa nopeammin
-Ei alkoholista ja siitä seuranneesta huonosta nukkumisesta johtuvia rytmihäiriöitä
-Toiveikkuus lisääntynyt
-Alakulo vähentynyt
-Saan asioita aikaiseksi enemmän
-Fressimpi ulkonäkö (ainakin vähän)
-Suht positiivinen yleisfiilis ’kyllä tämä tästä’
-Olen rauhallisempi, tunteet eivät heittele niin herkästi laidasta laitaan
Ainakin noi.
Negatiivista tai minkä toivoisi muuttuvan:
-Nukuttaa ’koko’ ajan. Vaatisi lenkkeilyn aloittamista kävelylenkkien sijaan. Vielä suunnittelen tätä muuvia.
-Himoja juoda edelleen päivittäin, ainakin hetkeksi tulee per päivä fiilis, että jospa…Joinain päivinä monta kertaa päivässä
-Pitää välillä väkisin keksiä tekemistä ja pitää itsensä liikkeessä
-Tuleva kesäloma mietityttää, miten selviän
Ei tässä auta muu kuin mennä päivä kerrallaan. Yrittää tehdä paras päätös vain alkavalle päivälle.
Välillä tuntuu, että 30 päivän jälkeen voisi pitää lomaa tästä nollailusta mutta itseni tuntien, pian olisin vanhoissa huonoissa tavoissa.
1 kk tuli täyteen. Aamulla teen taas päätöksen, toivottavasti hyvän sellaisen.
Saavutin oman pohjani kuukausi sitten. Jonkun verran on kömmitty sieltä kuopasta ylöspäin mutta matkaa on maan pinnalle.
Sitäkin mietin, että kun mulla on varoittavia esimerkkejä ihan lähisuvusta, miten huonosti alkoholin kanssa voi käydä eli että kuolema korjaa, en haluaisi liittyä tuon joukon jatkoksi vanhemmalla iällä.
Tällaisia mietteitä näin yötä vasten, voimia kaikille samassa veneessä oleville!
Vinkki: jos käytätte limuja ’korvikkeina’, tölkki-limut toimivat mulla paljon paremmin kuin lasista juotuna. Varmaan kuvittelen juovani siideriä tms
Vappu ja juhannuskin selvänä. Kohta 2 kk täynnä. Enpä olisi uskonut huhtikuussa tätä itsestäni. Liikuntaa olen lisännyt ja järkevöittänyt syömisiäni. Liikunnan tuoma hyvä olo (sitäkään en olisi uskonut vaikka toki ’tiesin’ asian) korvaa jonkun verran hyvästä ystävästä luopumista. Nikotiini auttaa myös. Siitäkin pitäisi joskus päästä eroon mutta se on sitten joskus.
Päivä kerrallaan eteenpäin.