Moi.
Pitkään plinkkiä lueskeltuani päätin kirjautua ja oman ketjun avata.
Olen huolestunut siitä, kun viini on niin hyvää. Ei niin hyvääkään, mutta sitä pitää säännöllisin väliajoin saada.
Olen aika paljon sössinyt elämässäni alkoholin kanssa, mutta edelleen se on sellainen rakas ystävä, josta haluaisin eroon.
Pitkiä juomattomia kausia on ollut, mutta aina palaan tämän rakkaan harrastuksen pariin.
En hirveästi avaa elämääni ekassa viestissä, mutta hurjaa on ollut. Ja kaikki hurjuus on liittynyt alkoholiin.
Siltikin se on ns. ystävä vielä minulle ja uskotteleekin mokoma, että osaisin sen kanssa elellä.
Toisaalta ikää niin paljon, että ei viitsisi sitä juomalla vähentää.
Runsaasta iästäni huolimatta olen ihan hyvässä kunnossa ainakin fyysisesti. Psyykkisestä kunnosta moni tuttu voisi antaa lausuntonsa,
itse olen siihen jäävi 
Vähän haen, että olisiko parempi olla vähentäjissä, vaiko lopettajissa? Kun kaikesta huolimatta on tunne, että mä tämän elämän klaaraan jotenkin, enkä juoppona hankeen kuole. Tuolla lopettajissa on niin fanaattista ajattelua, että hieman hirvittää. Lisäksi siellä jo pitkään selvänä olleet tappelee jostain politiikasta, joka ei minusta tälle palstalle kuuluisi 
Sellaista. Morjensta kaikille tänne lukeneille 
Viikonloppu edessä ja minulla valkkaria kaapissa. (vain yksi pullo) Ei pitäisi juoda, mutta kun…
Hei Vinokettu!
Tervetuloa porukkaan. Ja hyvä kun kirjoitit. Vähentely tai lopettaessa alkoholia asia ei kaikilla ole ns selvä. Minullakin ajatus elämästä ilman alkoholia oli kauhukuva ja en uskonut edes viikinlopun yli selviäni. Siksi minä kirjoitin vähentäjiin. Kuulun niihin jotka tarvitsevat aikaa asian sulattamiseen… Toisille se kerta riuhkaisu taas sopii paremmin.
Olet sitten ns vähentäjä tai lopettaja tänne saat kirjoitella. Vöhentääkin voi nollaan halutessaan!
Kirjoitit että olet jo iäkäs. Sekin on liukuva kösite! Itse ajattelen nykyisin että se muutamakin päivä merkkaa! Jos mieli on pirteämpi niin kannattaa.
Laita lisää viestejä!
Moikka Varjoilija, kiitos kun vastasit.
Minulle tuo sinun laskurissa oleva yli vuoden raittius on valitettavasti ihan uskomaton suoritus kun kelaan elämää taakse.
Siitäkin huolimatta, että oikeesti pahaa alkoholi on elämässäni tehnyt.
Ilman alkoholia voisin varmaan nytkin liplatella varpaitani jossakin oman mökin rannassa omalla laiturilla ilman velkoja… ja lapset ja niiden lapset kirmailisivat iloisina lähistöllä. Todellisuus on ihan muuta!
Lapsia ja lapsenlapsia on, mutta taisivat lapset saada traumoja joskus juomisen ollessa pahempi. Eivät minua hirveän paljon kaipaa. Ja vierottavat omat lapsensakin minusta.
Olisi tosiaan maksetut talot ja mökit, kuten sisaruksilla. Olisi, jos ei olisi aikoinaan alko niin maistunut.
[size=150]Olisi - jos ei olisi! [/size]
Siinäpä mahtava slogan! Monelle juopolle kävisi paitaan printattavaksi, tai ihoon tatuoitavaksi.
Minulla vain velkaa ja velka-asunto huonolla paikkakunnalla, missä sen arvo ei ainakaan nouse.
Olen kuitenkin vapaa tekemään loppuelämälleni mitä ihan itse tahdon. Mitä tahdon… on vielä edelleen hakusessa.
Hakenut olen vuosikausia. Ihan parikymppisestä olen ollut huolestunut siitä, että alkoholi maistuu liian hyvälle.
Jonkin sortin juoppo tai alkoholisti lienen, kun aina välillä on pakko juoda. Ja jälkeenpäin on yleensä tuloksena itseinho. Siitäkin huolimatta, että kukaan olisi huomannut yhtään mitään.
Anteeksi, jos teksti on sekavaa. Yritän purkaa ikiomaan avautumiseeni tunteita, mitä päässä pyörähtelee.
(Kerron yhden salaisuuden:
Sun ei tarvi päättää tänään, lopetatko kokonaan, joksikin aikaa vai vähennätkö. Tai oikeastaan - kuten psykiatrini totesi - älä lopeta lainkaan. Yritä löytää elämään jotain muuta mielekästä. Minä huomasin, että ei alkoholitta oleminen ole niin hirveää kuin alussa pelkäsin.
Ja toinen hyvä strategia on elää minuutti kerrallaan. “En avaa pulloa nyt, vaan teen/luen/katson/…” ja kun tota illan aikana on tarpeeksi monta kertaa toistanut, onkin aika mennä nukkumaan. Sitten myös yksi hyvä tapa mulla on ollut seuraavan päivän jonkun tärkeän asian odottaminen. Usein se on liittynyt liikuntaan. Ja nyt kun en pysty suosikkijuttujani tekemään, olen ihan pallohukassa miten itseäni motivoin nyt.)