Piriputki, boostailu ja aivokemioista

Voi olla että aiheesta olisi löytynyt tietoa perusteellisemmalla haun käyttämisellä, mutta anyways uutta topicia kehiin.

Kysymys lyhyesti: mitä aivokemiatasolla tarkemmin tapahtuu kun amfetamiinia otetaan putkityylisesti esim. redosettamalla 3-4 tunnin välein? Oletuksena ettei tavara ole pahasti muilla kemikaaleilla pilalle jatkettua.

Oma kokemukseni on se, että lähes poikkeuksetta ensimmäinen annos tuntuu pärähtävän aina parhaiten, mutta boostiannokset pikkuhiljaa yhä heikommin. Varsinkaan euforisoivaa ja mielialaa kohentavaa (dopamiini?) vaikutusta ei irtoa erityisen hyvin boostaillessa, mutta valvottua tulee väkisinkin.

Viime aikoina itselleni käynyt niin, että jossain vaiheessa boostailu saa aikaan vaan pulssin hakkaamista, yliaktiivisuutta ja jonkinlaista panikoimista: Säikähtelee hulluna kaikkea pienintäkin ääntä tai liikettä ympärillä, tavallaan aistit käy ylikierroksilla. Keskittyminen on lähinnä sellaista, että silmät tapittaa täysillä kyllä, mutta 3h on mennyt lyhyttä viestiä kirjoittaessa ilman järkevää lopputulosta. Ja tätä edellä kuvattua tapahtuu, vaikkei kovin pahaa univajetta ole ehtinyt syntyä (esim. 24h nukkumatta) Mietityttää, että onko tossa kyse vaan laskuista toleranssin noustua vai itseasiassa jonkinlainen yliannostustila / lievät överit? Eli lähinnä et onko tullut vedettyä jo liikaa vai pitäskö vaan ottaa lisää?

Ja erityisesti sen haluaisin tietää, tekeekö amfetamiini aivokemioille saman minkä MDMA, että se kuluttaa välittäjäaineet loppuun? Eli käykö piriputken aikana niin, että boostaillessa dosen nostamisesta huolimatta jossain vaiheessa aivoista ei vaan irtoa enempää dopamiinia?

Käy juuri noin. Huumeet vaikuttavat serotoniinin ja dopamiinin (mm) välitykseen jolloin tulisi pitää taukoa se 3pv jotta elimistön omat hormonit taas alkavat toimimaan… Valvominen ja ruoka usein vainottavat lisää ja monelle tosi normaalia… Ei ole mitään järjeä vetää pitkiä kuureja, itse vedin aina niin kauan että otin överit (toisaalta on adhd); eli vedin vedot niin usein että nukahdin tai aloin ensin sekoilemaan ja oli huono olo ja nukahdin… Sekä hedari…

Amfe, bentsot, koksu yms. tutkarit jne mielipide-lääkeet, alko… Opiaatit (&johd) vaikuttavat myy-reseptoreiden kautta, mutta siinä tulee masikset myös… Amfella nuo masikset ja himot palaavat pidempään (lopetin itse vuosia sitten päihdekäytössä), lisäksi mitä useampi putki, sen kamalammat viekkarit… (IMHO vrt hidas vs. nopea) Että en suosittele tuota tahtia jatkamaan… :unamused:

Valvoin niin pitkään kuin jaksoin ja pirin takia olin pirteässä kunnossa herätessäni eli valmis hakemaan lisää (sen 2-8h:n päästä)… Kyllä tuossa persoona muuttui (onneksi en ole enää samanlainen) ja olin jonkinlaisessa psykoosissa… Heti kun sain aineen määrästä itse päättää, lähti touhu lapasesta… Eipä ole mikään yllätys… Itse olen kerran nukkunut koko vrk:den ja se oli ainoa kerta kun otin 50mg Levozinia… Yleensä tutut nukkuviat sen pari-kolme pv välissä…