Kai tähän ketjuun saa kirjoittaa entinen(Mistäpä sitä koskaan tietää ja vannomatta paras :mrgreen: ) sekopiripää, vaikka mitään himotuksia ei olekaan aikoihin ollut? Onpa tuotakin roinaa tullut aikoinaan vedeltyä ihan kiitettävissä määrin ja mulla meininki meni lähes järjestäen ihan sekoiluksi ja sitä mä siltä oikeastaan hainkin muikeiden nousueuforioiden lisäksi.
Mun pirin käyttöni loppui vajaa pari vuotta sitten, kun jo kesken ensimmäisen ja parhaan nousun sain sydänpysähdyksen, josta onnistuivat mut henkiin elvyttämään. No, myönnän, että vielä kerran senkin jälkeen vedin yhden parin päivän pirikuurin ja pari kertaa otin MF:ää, mutta ainakaan vuoteen en ole koskenut kahvia, tupakkaa ja tramadolia kovempiin stimulantteihin. Tuo sydänpysähdys ei kuitenkaan lopulta ollut se juttu, miksi lopetin pirin käytön. Olen joskus nuorempanakin kerran saanut sydänpysähdyksen pirin vuoksi+lievemmät siitä aiheutuneet sydänhäikät(Anorektikolla on hieman heikko pumppu) ja mm. lataamoon saakka vieneet piripsykoosit, jotka eivät olleet enää kenenkään mielestä hauskoja jne. lieveilmiöt ovat tulleet varsin tutuiksi, eivätkä ne lopulta himoja/riippuvuutta minnekään vieneet, vaikka toki hetkeksi säikäyttivätkin ja saivat rajoittamaan menoa. Se, mikä on mun pirihimoni vienyt, on yksinkertaisesti kyllästyminen koko paskaan, ts. ei vain jaksa kiinnostaa. Tästä taas kiitän psykoterapiaa, joka on auttanut mua ihan hiton kokonaisvaltaisesti noin muutenkin elämässäni, eli pääni on tullut niin paljon parempaan kuntoon, että oppareiden lopetuskin on nyt hyvässä vauhdissa(Hehheh) ja varsin tuskattomasti mennyt, vaikka opparit ovat olleet aina enemmän sydäntä lähellä, kuin stimut ja toimineet kerrassaan hyvinä mielialalääkkeinä. Niin, pointtini oli se, että kauhukokemukset tai se, että ulkopuolelta tulee sanomista(Parisuhde, duunikuviot…) eivät saa, kuin kitkuttelemaan hampaat irvessä, vaan sen lopetushalun tulee lähteä omien positiivisten vibojen kautta. Siinä en osaa neuvoa, mistä kukin ne saisi revittyä, mutta omakohtaisesti olen huomannut tämän koskevan oikeastaan kaikkia riippuvuuksia.
Joskus mulle tulee vieläkin lieviä mielitekoja, mutta ainoastaan nousuhumalassa ja nekin ovat oikeastaan vain ajatuksia, että olisikohan se vieläkin kivaa. Lähtevät kyllä saman tien, kunhan kaadan lisää viinaa koneeseen :mrgreen: . En nyt sitten todellakaan tarkoita, että alkoholi olisi jotenkin pienempi paha ja hyvä korvauslääke pirille, mutta minä nyt vain satun olemaan juoppo, jolle on aina tärpätti maittanut vallan mainiosti, vaikka sitä piriä tahi esim. Sepon henoiinia olisi ollut kuvioissa mukana.
Sydänongelmat ja psykoosit eivät ole niitä juttuja, jotka mua eniten pelottaisivat, jos puhutaan pirin paskoista lieveilmiöistä. Pahinta IMO on se laskumasennus ja mä en todellakaan tahdo itselleni minkäänlaista masennusta, jos vain sen voin välttää, kun viimeinkin olen saanut elämäni pääasiassa positiiviselle tolalle. Tietenkään pelko laskumasennuksesta ei estäisi mua vetämästä piriä, jos mua tosissaan kitkuttaisi, mutta kun ei nyt kitkuta ja pystyy ajattelemaan asioita matkan päästä, niin laskudepikset olivat kyllä paskin pirin sivuoire
.
Edit: Vielä siis selvennyksenä, että kun tosissaan masentaa, niin silloin toki repii siihen helpotusta siitä, mistä sen nopeiten ja helpoiten saa irti, ja lopulta on aivan herttaisen yhdentekevää, seuraako siitä paska jälkitila tai vaikka siihen kuolisi. Päänupissa pitäisi siis saada asiat kuntoon ensin. Aina sanotaan, että psykoterapiasta voi hyötyä vasta sitten, kun on lopettanut päihteiden käytön. No, oman kokemukseni perusteella sanon, että tuo on täyttä paskaa. Itselläni homma meni aivan päinvastoin, eli psykoterapia auttoi kummasti siihen, että pystyin suitsimaan hurjastikin päihteiden käyttöä ja elämä on usein oikein mukavaa selvinpäinkin. HUOM!: En nyt todellakaan väitä, että olisin lopettanut päihteiden käytön ja tänäänkin ajattelin riipaista kovan kännin
, mutta meininkini on aivan erilaista, kuin hurjina vuosinani. En mä tietenkään terapiaan mennyt esim. ympäripäissäni niin, etten olisi jälkeenpäin edes muistanut mitään koko hommasta
, mutta aloittaessani terapian päihteiden käyttöni oli huomattavasti nykyistä rankempaa ja silti terapia auttoi, vaikka olisin mennyt session jälkeen kiskaisemaan kaamean sekakäyttökuosin.