Pikatesti vs oikea

Moikka,

Juhannuksena tuli enemmän tai vähemmän polteltua ja olisi tarkotus käydä pikaisesti seuloissa. Tein [Poistettu kaupallinen linkki] pikatestin äsken, joka näytti negatiivista.
Onko pikatesti verrattavissa kunnon huumeseulaan? Voinko muka varata ajan ja mennä kusemaan puhtaat vai kannattaako mun odottaa vielä?

En tiedä, mikä kaupallinen linkki on poistettu, mutta ihan apteekista saa ostaa niitä samoja testiliuskoja, joita käyttävät virallisissa pikaseuloissakin. Ei niitä Kiinasta kannata tilailla.

Juhannuksesta on nyt puolitoista viikkoa ja riippuu ihan mitä tarkoittaa enemmän ja vähemmän ja juhannus. Jos yhtenä päivänä poltit yhden jointin, sen kun menet testiin. Ei sellainen paria päivää kauempaa näy. Jos hiisasit ihan himoosi kolme päivää putkeen, ottaisin kyllä vähintään parin viikon varoajan.

Firma josta testi oli on nimeltään Kotitesti ja tiedoksesi sieltä testin saa 5 testiä yhden suomiapteekkitestin hinnalla.
Anyway, polttelu on ollut lähes joka viikkoista, joka kerralla ehkä 1-2 jointtia sanotaanko kolmena päivänä kahdesta viikosta. Juhannuksena polttelin kahtena iltana HHC (heksahydrokannabinoli) vapea, jonka pitäisi luotettavien tahojen mukaan näkyä THC:na testeissä. Sen lisäksi poltin tasan viikko sitten yhden jollen.

Näköjään olen perehtynyt asiaan niin paljon kuin suinkin mahdollista, ainoa asia mitä en tiedä on nimenomaan onko tuo pikatesti sama asia kuin huumeseula, vai näkyykö siellä esim. jäänneaineita pidempään. Melkein voisin nyt perjantaina käydä seulassa niin sillähän se ratkeaa, mutta voiko olla mahdollista että 4 vai 5 päivää jointin jälkeen kusi puhdasta, vaikkei rasvaa hirveästi olekkaan.

Viime kokemuksia on, että samankaltaisesta polttelusta selvisin puhtaaseen seulaan 8 päivällä, mutta otin kyypakkauksen jonka avulla olen kuullut päivittäispolttelijan saavan viikossa puhtaat seulat.

EDIT: Testin tarkkuus oli 50ng/ml eli pitäisi olla sama kuin seulassa.

Jaa, vaikuttaa vähän joltakin VitaePro-tyyliseltä huijaukselta tuo pulju. Siis ihan näin pikaisella vilkaisulla, en siitä enempiä tiedä. Uskon kyllä, että ovat halpoja liuskoja, mutta juuri siksi en niihin hirveästi luottaisi.

Kannabis näkyy virtsassa parista päivästä jopa useampaan kuukauteen riippuen siitä, onko satunnainen sihauttaja vai ammattilaishitsaaja. Jos sinulla on pohjia alla tuonkin verran, odottaisin kyllä sen pari viikkoa, jos varman päälle haluaa pelata. Täysin mahdollista, että häviää kusesta jo aiemmin, mutta eipä sitä mistään voi etukäteen ennustaa.

Kyypakkaukset sun muut poppaskonstit ovat enemmän ja vähemmän urbaanilegendaa.

Pikatesti on aina epäluotettavampi kuin laboratorioissa tehty testi. Noita pikatestejähän käytetään jonkun verran virallisessa päihdehoidossakin, sekä mm. lastensuojelussa, mutta niiden luotettavuus on todettu epävarmaksi. Sen vuoksi monessa paikkaa, esim. Helsingin kaupungin päihdehuollossa, on linjattu että pelkän pikatestin perusteella ei koskaan tehdä mitään isoja päätöksiä asiakkaan suhteen.
Labrassa tutkittu näyte sen sijaan on yleensä hyvin tarkka.

Kannabis on kyllä rasvaliukoisena aika hyvin elimistössä pysyvä aine, joten seulan puhdistuminen siitä voi ottaa aikansa. Toki paljon vaikuttaa kuinka paljon ja kuinka pitkään sitä on nauttinut.

Ei suoranaisesti liity näihin kotitesteihin mutta tämä on tuorein topic, joten menkööt tänne. Oksikodoni ei näy seuloissa, miksi!?

Käytän säännöllisesti Oxycontinia ja minusta on otettu muutamia seuloja syystä jos toisesta vuosien varrella.
Kun olin hoidossa sepsiksen takia niin toki peruslabroihin kuului seulat (jotka otin kyllä loukkauksena. Miljoona kertaa tietysti sanonut, etten käytä huumeita)
Siitä huolimatta, että osastollakin minua lääkittiin näillä omilla lääkkeilläni, niin seulat oli puhtaat opiaattien osalta, bentsot näkyi kuten kuului. Koska opiaatit ei, niin tästä syystä on nyt sitten saaneet heidät vetämään epäreilun johtopäätöksen, että myyn lääkkeeni. Pelkään todella, että nämä viedään minulta tämän takia, koska ihan aitoon kipuun näitä käytän. (*muok. kirjoitusasua järkevämmäksi.)
Osastolla seulat otettiin verestä, muutoin virtsa, jos tällä merkitystä.

Myöhemmin terveyskeskuskäynnillä haluttiin ottaa jonkunlainen pikaseula virtsasta, jossa nousi kuitenkin opiaatti esille (pitoisuustestiin lähti tutkittavaksi tarkemmin). Joskus monia vuosia sitten virtsatestistä ei myöskään noussut opiaatit esille. Myöhemmin kuulin kuitenkin, ettei se täysin neg. ollut, mutta tulkitsivat sen sellaisena, kun pitoisuus oli niin minimaalinen ja kertoivat sen minulle negatiivisena.

Onko tähän jotain selitystä? Nykyinen annoksenikin on jaettu kolmeen osaan, koska lääke ei vaikuta kipuun halutun ajan. 20x20x20mg.

Eikö opiaattien tulisi näkyä käyttötavasta huolimattakin? Vaikka sen söisi, pistäisi, vetäisi nokkaan mitä vain. Yritin lukea, että oksikodoni kuitenkin näkyisi useita päiviä, vaikkei sitä enää käyttäisikään. Lääkkeeni olen kuitenkin päivittäin ottanut ennen seulojakin. Tuoreinta seulaa ennen tosin kävi niin, että nukuin tosi myöhään ja edellisestä lääkkeestä oli varmaan 16h ennen kun kusin purkkiin.
Mutta siitä huolimatta mitä ymmärsin googlettelujeni perusteella, että vaikka sen ois hihattanut, sanotaan vaikka 5 päivää putkeen ja ollut vaikka noin kahden päivän tauko, niin siltikin sen tulisi näkyä…? Onko jota kuta viisaampaa ja kokeneempaa, joka jotain osaisi sanoa tähän…? Voiko aineenvaihdunta olla vaan niin hurja tuon osalta, että se katoaa elimistöstä yllärinopeaa?

^ Oksikodoni ei näy seuloissa perusopiaattina, vaan se pitää testata erikseen. Tosin käsittääkseni oksikodoni testataan nykyään järjestäen ihan tavallisissa huumeseuloissakin. Onhan se ihan yleisesti huumausainetarkoituksessa käytetty aine. Ehkä käyttävät sinun kohdallasi jotakin antiikin aikaista huumeseulaa jostakin syystä. En oikein muutakaan selitystä tuolle keksi.

Kiitos kun vastasit ja jaoit viisauttasi. Ootko sama Winston kun Winston-84?

Mikään käyttötapakaan ei selittäisi sitä, ettei se näy seuloissa? Että se käyttötapa, vaikka lääkkeen nauttisi muuten kun syöden, ei pitäisi hävittää sitä elimistöstä niin nopeaa, ettei se näkyisi seuloissa?
Oon kyllä ihan ymmälläni näistä tuloksista, myös niistä jotka otettu about 5-4v sitten.

Sitä en tiedä millaista testiä ne käytti, mielestäni siinä oli sellainen “kasetti”, joka uitettiin virtsassa ja siinä meni hetki, kun alkoi nousta tulokset. Eikä tosiaan varmaan ollut sellainen missä just oksikodoni olisi näkynyt mutta opiaatti anyways. Tietääkseni ei ole tuolloin ollut muuta opiaattia mahdollista näkyä kun oksikodoni.
Olin kuulevinani, että hoitaja mainitsi bubren, jota en ollut tuolloin edes nauttinut koskaan (okei no yksi tyhmä kokeilu joku 15v sitten, ja monia monia vuosia sitten myös Norspania kokeiltu kivunhoidossa) mutta meneekö Gabrion/gabapenttiini siihen kastiin, tai mitkä muut aineet/lääkkeet menee? Saatoin myös kuulla omiani, en ois uutta. :smiley:

En edes uskalla mennä katsomaan mitään Kanta-tekstejä, jos siellä edes nämä labrat näkyy…? Tai olikohan se, että meni jopa 2vk niissä tarkemmissa labroissa.

^ Joo, sama Winston. Putosi se -84 pois, kun piti rekkautua uudelleen Plinkin uudistuksen jälkeen. Parempi näin. Oli vähän harhaanjohtava nicki se edellinen, kun en ole syntynyt vuonna -84

Siinä tietoa tuosta oksikodonin seulonnasta:

Ja tuossa tuo olennainen:

Huom. Opiaattiseulonnassa näkyvät morfiini, etyylimorfiini, 6-monoasetyylimorfiini, kodeiini ja dihydrokodeiini. Heroiini eli diasetyylimorfiini on virtsassa metaboliitteina (6-monoasetyylimorfiini ja morfiini). Fentanyyli, oksikodoni ja tramadoli eivät tule esiin opiaattiseulonnassa ja -varmistuksessa, vaan näiden käyttöä tutkittaessa on pyydettävä tutkimus 6601 U -FentaCt, 9898 U -OksiCt tai 4672 U -TramaCt.

Jos oksikodoni ei näy ja se aiheuttaa jotakin hämminkiä, kysyt niiltä, että seulovatko sitä ylipäätään lainkaan vai käyttävätkö vain tuota perusseulaa.

Tuossa jotakin siitä, mitkä aineet voivat aiheuttaa vääriä positiivisia. Koskee tosin vain pikatestejä, mutta ilmeisesti sinulla seula ei ole vielä tullut varmistuksesta.

Aika päivälleen 2vk menee noissa LCT-seuloissa, siellä näkyy ihan kaikki (paitsi GBL ja GHB). Näkyikö sulla nyt se oxy? Sen verran mystinen keissi. :expressionless:

Oli maininta teksteissä, että näkyi. Mutta en ole sen koommin kuullut TK:sta taikka lukenut tekstejä, että oliko tasot mitkä. Ja huvittavaa, että ennen tuota testiä oli mulla ollut lääkkeet loppu ja vedin vaan mössöt, mitä olin joidenkien päivien ajoiltq hillonnut, eli ei kovin paljon jäljellä itse oksikodonia luulisi siinä olevan.

Sitä taas en tajua, että miten mahdollista, että edellisissä ei näkynyt mitään vaikka ne verestä muistaakseni seulottiin ja sitä ennen olin kuitenkin useita päiviä useamman kerran päivässä käyttänyt. Testin ja edellisen annoksen välillä oli varmaan joku Max 15h aikaa. Se kuitenkin tehtiin yliopistollisessa, että luulisi tulleen kaikki mahdollinen mukaan ja kaikella mahdollisella tavalla. Kuka sitten kusi testin… En ymmärrä muuten sitä tulosta.
Vai eroaako veri-ja kusitestit, että kauan näkyy otetut lääkkeet ja muut? Niin ja kyllähän siinä ekassa testissä kuitenkin bentsot näkyi, että minne lie tippunut oxyt. Ajattelisin, että verestä otettu olisi vielä herkempi. Mutta jos se sitten veressä ei näy kovin kauaa…? Onko joku fiksumpi joka tietäisi näistä?

Huumeet/lääkkeet näkyvät veressä aina paljon lyhyemmän aikaa, kuin virtsassa, ts. saattavat lakata näkymästä verinäytteessä heti, kun vaikutus on loppunut. Siksi huumeseulat tehdäänkin yleensä kusesta, koska se on luotettavampi testi, ellei sitten haluta nimenomaan tutkia henkilön sen hetkistä päihtymystilaa.

Tuossa suuntaa antava taulukko joidenkin huumeiden näkymisajoista sekä virtsassa, että veressä: