Perheellinen mies haluaa kasvattaa kannabista!?

Meidän tarina on päättymässä näillä näkymin eroon. Syynä se, että mies on keksinyt vihdoin tavan millä pääsee musta eroon :confused:. Se on kannabiksen kotikasvatus.

Meillä on kaksi lasta 2- ja 9-vuotiaat ja asumme vuokra-asunnossa. Olen nyt sanonut miehelle, että kasvattamiselle sanon ehdottoman ein, kasvattakoot jossain muualla kuin lapsiperheen asunnossa. Pelkään kuollakseni mitä meidän perheelle tapahtuu jos mies jää kiinni. Tuskinpa siinä vaiheessa poliisisedät uskoo, että en ole millään tavalla osallinen kasvatukseen. En ole ikinä edes kokeillut huumeita.

Mies on yittänyt perustella, että käyttää vaan itse ja vaan pari kasvia jne. Naureskelee mun väitteille, että voi koko perhe joutua vaikeuksiin.

Onko kellään kokemuksia tai ajatuksia tästä asiasta? Itse en pysty edes ajattelemaan, että antaisin miehen kasvattaa lapsiperheessä.

Ei kannata tuommoseen suostua. Mistä sitä tietää vaikka huostaanottaisivat lapset, jos kiinni jäis. Jotenki kuulostaa ettei miehesi osaa ollenkaan ottaa muita ihmisiä huomioon. Eikö sen perheen pitäis olla tärkein, eikä jonku hampun kasvatus?

ei ole itse aiheesta kokemusta mutta se on selvä että sinäkin joudut tuomarin eteen jos (kun?) mies jää kiinni…
olet osasyyllinen koska et ole ilmiantanut miestä, niin yksinkertaista se on… tuskin sua kukaan uskoisi että et ollut osallinen, laki on julma.

ja joudut lastensuojen syyniin (mikäli saat pitää lapset)…

sinuna tekisin joko ilmoituksen poliisille välittömästi tai sitten ottaisin lapset ja lähtisin heti pois.

Huumeet ja lapset eivät kuulu samaan osoitteeseen. Sinunkin vanhimpasi on jo lähestymässä murrosikää. Ei ole hyvä esimerkki pitää kannabis sativaa huonekasvina. Täällä on mies myös yrittänyt joskus kasvattaa ihan pientä kasvia vaan kasvattamisen ilosta. Sanoin, että kasvata sitten vaikka tomaattia, jos niin kauheasti kiinnostaa. Yksikään hamppu ei meidän kaappiin muuta.

Pysy tiukkana. Menköön mies vaikka hampun kanssa naimisiin, jos on niin rakas ja tärkeä. :imp:

No pari ajatusta…

Vuokra-asunto ja lapset. Kaksi riskitekijää kiinnijäämisen suhteen. Vuokra-asunnossa saattaa milloin tahansa sattua jotain ennalta arvaamatonta, jolloin vaikkapa talonmies tulee teidän poissa ollessanne tarkastamaan tilannetta. Esim. naapuriin kantautuva savunhaju, vesivuoto, sähkövika, jne. Ja sitten ne lapset. Lapset kun eivät osaa pitää turpaansa kiinni vaikka miten asian heille esittäisi. Jossain vaiheessa jollekin kertovat että “meidän isillä on kaapissa sellasia kukkia mitä se hoitaa ja eikä niihin saa koskea”… Ei olisi ensimmäinen kerta kun nokkela päiväkotitäti tai koulukaverin poliisi-isä, lapsen opettaja, melkein kuka tahansa aikuinen ymmärtäisi yskän…

“Parin” (n. 1----4 ? vähän lajikkeesta riippuen) kannabiskasvin kotikasvatus nimenomaan omaan käyttöön ei sinänsä ole mikään kovin iso rikos. Tosin jos alla on jo pohjia, tilanne tietysti hankalampi. Jos pohjia ei ole, sakoilla pitäisi selvitä.

Jos miehesi mahdollisen “käryn käydessä” kertoo kasvien olleen ainoastaan hänen ja sinun jopa vastustaneen koko kasvatusta, poliisi kyllä tämän uskoo. Siitä ei sinulle muita seurauksia tule, kuin ehkä se että poliisit haluavat sinua asian tiimoilta jututtaa/kuulustella. Eipä juuri muuta. Puolisolla ei myöskään ole minkäänlaista velvollisuutta käräyttää läheistään. Ei poliisille, eikä muillekaan. Sitäkään ei sinun syyksesi käräjillä lueta.

Vuokranantaja voi myös purkaa vuokrasopimuksen. Näin kävi minulle.