Pelurin käyttöohjekirja - ongelmienratkaisuvinkkejä

Hei taas kaikki! Etsin eilen noista vanhoista ketjuista eikä löytynyt ihan sopivaa. Ja nuo ohjeet täällä sivustolla on vähän ympäripyöreitä, liian kaikkeen sovellettavia. Voimattomana, masentuneena, toivottomana tarvii tarkkaa, yksinkertaista ohjetta. Joten aloitan tän uuden ketjun, jonka tarkoituksena on antaa lyhyitä yksiselitteisiä vinkkejä, selityksiä, käyttöohjeita kaikenlaisiin ongelmiin, joihin me pelurit törmäämme päivittäin. Mitä teen, että se tietty ongelma ratkeaa? Tai mitä en tee, että se ratkeaa? Kerro meille kaikille se!

Mulla on usein jääneet postissa tulevat karhukirjeet avaamatta. Niitä tulee aikansa ja kun niille ei mitään tee niin ne menee kalleimman kautta ulosottoon ja lähtee palkasta. Viimeaikoina olen kuitenkin avannut ne kaikki ja maksanut niitä kaikkein pienimpiä pois, että selviäisin halvemmalla pitkässä juoksussa. Eilen, kun avasin yhden, löysin mukavan yllätyksen: velkasovintoehdotuksen! Saan maksettua 107€ laskun 86 eurolla jos maksan ajoissa! Alennusta! Eli kannattaa ne avata ja silmäillä läpi.

Pari kertaa aiemmin perintäfirmat ovat ilmoittaneet, että voin hakea palautuksena ylimääräisenä maksaneeni rahat! Mutta se siis tapahtuu vasta siellä ihan lopussa, kun kaikki on perintään maksettu maksusopimuksella kuukausittain. Olen pari kertaa vahingossa maksanut vakiokuukaisimaksun vaikka perintä on jo loppunut.

Minulla on useaan otteeseen jäänyt kaikki kaikkialle maksamatta ja postia on tullut lopulta parilta sadalta lähettäjältä. Epätoivohan siinä iskee. Kerran aloin lajitella kaikkia laskuja, karhuja, muistutuksia, perintäkirjeitä, jälkiperintäkirjeitä, ulosoton tiedoksiantoja, ulosoton kuitteja ja kaikkea.

Ostin kasan tyhjiä mappeja. Yksi oli Intrum Justitialle ja sen alajaostoille, toinen Lindorffille ja sen lonkeroille jne jne. Sitten niputin kaikki paperit aikajärjestykseen kansioihin ja pääsin lopultakin kärryille mitä olen oikeasti velkaa minnekin. Siis siellä saattoi olla yhdestä laskusta postia viideltä eri lähettäjältä! Viisinkertainen stressi väheni yksinkertaiseksi yksinkertaiselle miehelle. :smiley:

Tää mun pitäis nyt taas tehdä uudestaan itse.

Mulla on ongelma pelikoneiden kanssa. Pahoina päivinä en voi mennä useimpiin kauppoihin ollenkaan, kun siellä on ensimmäisenä vastassa pelikoneet. Ja joinakin päivinä en vaan voi nähdä konetta menemättä pelaamaan sitä. Niinpä suunnittelen reitin kauppaan niin, että en näe koneita ennen kuin on jo liian myöhäistä eli olen jo ehtinyt käyttää viimeiset rahani viisaasti ruokaan!

Tämänkin voi sanoa tylyn lyhyesti: vältä pelipaikkoja. Mutta sellainen ei auta mua. Mä tarvin perusteellisempia vinkkejä. Niinpä tässä kolme:

1. Martinlaaksossa kauppakeskuksessa pääsee kadun puolelta sivuovesta tullessa ostoksille Lidliin kulkematta R-Kioskin, RAY-peliluolan tai S-Marketin pelikoneiden ohi. Lidlin kassan jälkeen on kyllä sit kolme pelikonetta nenän edessä, mutta siinä vaiheessa olen yleensä viimeiset rahani jo käyttänyt.

2. Helsingin keskustassa pääsee Sokoksen rakennuksen kellarissa olevaan S-Markettiin kulkematta koneiden ohi, kun menee alakautta Lasipalatsin puolelta S-Marketin takaovesta sisään. Mutta siellä heillä on Veikkauksen materiaalia tuulikaapin täydeltä ja se tietysti voi olla ongelma.

3. Helsingin keskustan Postitalon K-Supermarkettiin pääsee kulmaovesta, joka itseasiassa on se pääovi, suoraan kauppaan sisään näkemättä pelikoneita. Ja jos menee lähtiessä heti ekana oikealla olevalle kassalle niin voi välttyä pelikoneiden läheltä kulkemiselta.

Tähän vielä linkki Tuplarin hyviin ohjeisiin: Hallitse itse elämääsi ! - Vinkit pelaamisen lopetukseen.

http://www.paihdelinkki.fi/keskustelu/viewtopic.php?f=36&t=33313

Joskus ostan palkkapäivänä S- tai K-lahjakortteja, että rahat ei menis loppukuun aikana pelaamiseen. Molemmilla voi maksaa pieniä ostoksia ja loput kortille ladatut rahat jää käytettäväksi myöhemmin. Nyt on tullut myös Lidliin myyntiin lahjakortteja.

Pelaamiselta vapautuva aika kannattaa täyttää kaiken hyödyllisen asioiden hoitamisen lisäksi (joskus jopa sijasta) myös positiivisilla elämyksillä: mene metsään kävelylle, tilaa Netflix tms josta voit katsoa juuri sinulle sopivia leffoja tai sarjoja, mene käymään juuri sen mukavan serkun tai ystävän luona kylässä jne jne.