Pelottaa

Kirjoitin tämän ensin väärään osastoon, mutta laitetaan se nyt tänne kun kuulemma tänne kuuluu :slight_smile:

Olen 40v nainen. Juomista on jatkunut 4 vuotta lähestulkoon päivittäin. Nyt pelkään että elämä oli tässä, kaikki on menetetty, etenkin terveys. Juomismäärät ovat olleet minusta huikeita. Illan (20-23) aikana on mennyt 2 ½ litran sidukkaa sekä ½ pulloa viiniä.

Tuntuu että mikään ei enää auta, ei edes raittus saamaan elämää takaisin. Olenko masentunut ?

MUTTA, nyt olen onnistunut vähentämään juomistani ! Otan tuon määrän enää 2-3 iltana/viikko. Joulukuusta olen näin onnistunut tekemään eikä tunnu edes vaikealta :slight_smile:

Sanokaa te olenko tehnyt jotain peruuttamatonta terveydelleni ? Riittääkö tällainen vähentäminen ? Laskeeko vähentäminenkin maksa-arvoja jos ne ovat olleet koholla ?

Miten tällainen juominen on vaikuttanut maksa-arvoihin ? En ole uskaltanut käydä mittauttamassa niitä, mutta pian kyllä menen… luokaa sitä ennen minuun uskoa.

Täsmennän että siis join ennen joka ilta, mutta 29.11.11 lähtien minulla on ollut 23, kuvitella että kokonaiset 23, TÄYSIN SELVÄÄ PÄIVÄÄ !!! Mistä olen erittäin onnellinen ja ylpeä. Monen mielestä se varmaan ei ole mitään, mutta minusta hyvä alku.

Heips!

En usko että olet vielä saanut aikaan mitään peruuttamatonta. Juomismääräsi eivät ole olleet kovin isoja.

Tsemppiä raitistumiseen, itselläni parannus tökkii. 9 kuukautta on mennyt hyvin kosteissa merkeissä eikä loppua näy. Mun ongelmani on totaalinen humalahakuisuus.

Tsemppiä. Olet kyllä hienosti pystynyt vähentämään. Wau.

Moikka
Maksan “Alat” arvoon vaikuttaa. koska se reagoi pienempiinkin annoksiin herkästi. Maksasi ei ole “tohjona” tai jos olisi niin huomaat sen. Mutta hienoa jos pystyt pitämään tuon linjan. Tsemejä :slight_smile:
Tv.Tuppi