Pelko ja kipu

Hei! Olen uusi täällä, pakko lähteä hakemaan apua kohtalontovereilta… Eli olen 26v mies. Käyttänyt alkoa nyt varmaan 2-3 vuotta lähes päivittäin. Maksaarvot olleet korkealla jo n. 5kk sitten verikokeissa. Nyt on alkanut tulla ylävatsaoireita. Tiedän aika paljon ja olen lukenut sisäelinten vaurioista yms. mutta haluaisin tietää onko muilla alkanut tulla ylävatsaan haiman/maksan alueelle kipuja? Olen nyt ollut pari kolme päivää ilman ja aion ottaa itseä niskasta kiinni tämän säikäytyksen jälkeen… Mutta olen aika helposti ahdistuva/luulosairas kaveri aina ollut joten tarvisin vähän henkistä boostia ja jonkun kertomaan että on saman kaltaisia kokemuksia… Kiitos!!

Voi kyllä kovin tuttua kipua on tuo. Itse join myös useita vuosia joka päivä. Maksa-arvoni olivat kovin korkeat ja verenpaine myös. Olen 50 vuotias ja painan n.80kg. Verenpaine oli silloin juomisaikoina 200/130. Lisäksi kärsin myös munuaisten ylikuormittumisesta. Join 5-6 litraa kaljaa päivässä. Olin usein kuumeen kaltaisessa olotilassa munuaiset tulessa. Nukkuminen onnistui kyljellään polvet suussa. Oli silloin ainoa asento jossa pystyi olemaan lähes kivutta. Nukkumista tosin häiritsi hengittämisen vaikeus, kun henkeä piti vetää, koska se ei enää kulkenut luonnostaan.
Niin ja oli mulla sitten sitä ylävatsakipuakin.
Mutta juoda piti, oli pakko.
Miksi?
Ota sinä oikeasti opiksi tuosta varoitusmerkistä!

Putkis 0132, Me Lopettajat

Moi ketjun aloittaja! ( vaikea nimimerkki sulla )

Mulla oli joitain vuosia sitten kun join reilusti enemmän jonkiasteista ylävatsakipua. Siihen liittyi lievää pahoinvointia, vaikka juomisen lopettamisesta oli kulunut jo monta päivää! Nyt olen pitkään ollut paljon pienemmällä juomisella.

Onko muilla ollut tällaista outoa yrmivää oloa, vaikka krapulasta ei enää pitäisi olla kyse?

t. Juhani