Pelkään henkeni edestä.

Vilpitön anteeksipyyntöni tulevasta ROMAANISTA, jota tuskin kukaan jaksaa lukea, en ihmettele. Mutta tämän kirjoitus on viimeinen oljenkorteni.
Ensimmäistä kertaa elämässäni kirjoitan palstalle.
Tilanne tällä hetkellä niin paha, että mietin jo päivieni päättämistä. Ei ole ketään kelle puhua, paitsi te.
Arvostan jokaista joka tämän romaanin jaksaa lukea, sillä tälläkin hetkellä kyyneleet valuvat pitkin poskia.

Olen kolmekymppinen nainen.
Aina elänyt rauhallista ja stressitöntä elämää, joskin yksinäistä.
Muutama vuosi (ehkä viisi vuotta) sitten tutustuin ystäväämme kannabis.
Jäin kerrasta koukkuun. Pikkuhiljaa minusta tuli päivittäispolttaja.

Tästä tulisi liian pitkä viesti jos alkaisin kuvailla sitä elämää.
Siispä keskityn nyt tähän hetkeen, joka on paha.

Olen ollut täysin polttamatta nyt kaksi kuukautta, kolme päivää.
Tuntui että alkaa pikkuhiljaa saada elämää kuntoon! Rahaa jää ihan käsittämättömän paljon enemmän elämiseen, joka oli yksi suuri syy lopettaa. Helppoa EI ole ollut.
Ja nyt tapahtui asia, joka tosiaan saa minut miettimään, vedänkö itseni kiikkuun, sillä tämä pelko ja ahdistus on kamala. Sanoinkuvaamaton!

Lopetin siis kuin seinään, hetken mielijohteesta. Aloin kirjoittaa päiväkirjaa johon purin oloni, ystäviä ei ole.
Kauheita himoja ei ole ollut polttaa, vaikka kaappiin on jäänyt pari valmiiksi käärittyä sätkää. En edes mieti niiden olemassa oloa.

Nyt varmasti olette ylpeitä minusta, että mahtava alku, ja niin onkin!
Mutta nyt pääsemmekin itse ongelmaan.

Kaikki oli ihan hyvin vielä hetki sitten, toki kamppailua on ollut itseni kanssa, kaikki vaan tuntuu nyt niin pieneltä verrattuna mitä minulle kävi jokin aika sitten:

Kaikki ne vuodet kun poltin, ostin yleensä tor verkosta random tyypeiltä, ei ollut ongelmia.
Kasvattanut en ole koskaan, enkä edes osaisi.
Viimeisin “random myyjä” on tässä nyt ongelma.
Meillä oli monet kaupat takana, tyhmyys päissäni alkoi kehittyä häneen tietty luottamus, ja varsinkin kun olen todella yksinäinen, pyysin erään kerran hänet kotiini kahville. Eikä siinä mitään.

Tässä parisen päivää sitten olin etupihalla kastamassa kukkia (asun rivarissa), ja sydän pompahti kurkkuun kun yhtäkkiä tämä ex myyjä kävelee luokseni!
En ollut uskoa silmiäni hittovie! Ja hän ei ollut yksin- seurassa oli nainen jonka esitteli sukulaisekseen. Olin shokissa ja ymmällä päästäni, minulla sairauksia aasta ööhön ja paniikkikohtaus meinasi iskeä.

Mutta ei siinä mitään, sanoi että oli asioita näillä suunnilla, ja ajatteli vain tulla katsomaan kuinka voin. Oli omituisen ystävällinen, se kiinnitti heti huomioni.
Olin typerä ja pyysin heidät sisälle, olin kai niin shokissa etten ajatellut järkevästi.

Kahvia kun joimme ok merkeissä, alkoi yhtäkkiä puhumaan että mitens se velka, koska maksan. Olin aivan shokissa ja tein kaikkeni etten menetä tajuani, tilanne oli jotenkin pelottava. En ole hänelle velkaa, mutta on vain minun sanani hänen sanaa vastaan. Nainen sanoi tulleensa mukaan “todistajaksi siitä että olen velkaa”.
Velka kuulemma parisataa.

Yritin ajatella niin järkevästi kuin kykenin, pelotti ja ahdisti omassa kodissa.
Keksin hätävalheen päästä kodistani pois IHMISTEN ILMOILLE; sanoin että “Ok, käydään automaatilla.”
Kun olimme turvallisesti paikassa joka vilisi ihmisiä, sain vasta aukaistua suuni ja sanottua etten kyllä velkaa ole.

Mies alkoi käyttäytyä mielestäni pelottavasti kun sanoin ettei rahaa ole antaa.
Joten taas hätävalhe; “maksan kun saan rahaa, kahden viikon päästä.”
Tämän hän oikein merkitsi puhelimensa kalenteriin, ja sanoi tulevansa hakemaan tänä sovittuna päivänä rahansa ja oven taakse, hyvällä tai pahalla.

En ole pariin päivään syönyt. En nukkunut. Aivot käyvät ylikierroksilla. Pelkään. Ajattelen kuolemaa pakokeinona tästä.
Lasken minuutteja päivään kun hän ilmestyy, eikä varmana tule yksin.
Tuntuu kirjaimellisesti kuin eläisin viimeistä päivää.

Olen jo päättänyt etten ovea avaa.
En reagoi viesteihin, en puheluihin.
En uskalla edes ovea raottaa, että mene pois, sillä hän saattaa olla kykenevä mihin tahansa.

Mitä helvettiä tässä nyt tapahtuu, aloitin puhtaalta pöydältä ja nyt pelkään koska minusta hakataan ilmat pihalle.
En aio maksaa, mistä voisin tietää että näitä keksittyjä velkoja ei tulisi taas lisää? Enkä tosiaan halua kohdata häntä.

Maalaisjärkeni yrittää lohduttaa minua sillä, että ei kukaan tule oven läpi väkisin parin satasen vuoksi. Varsinkaan, kun täällä on valppaita naapureita.
Mutta silti, en tiedä hänestä mitään, mutta sen verran on arviointikykyä sanoa, että voisi jopa tullakin ikkunan läpi.

Olisi yksi vaihtoehto lähteä kotoa pois ainakin siksi päiväksi, mutta en uskalla koska pelkään ja skitsoan että on ikkunat hajotettu ja paikat paskana kun palaan.

Jos niin käy, että alkaa väkipakolla sisään, voiko siinä edes poliisille soittaa apua, sen jälkeen pelkäisin kostoa siitä.

Tämä voi kuullostaa, ja kuullostaa sairaalloiselta tilanteelta, mutta minua ei naurata.
Olen nyt tilanteessa että en tiedä mitä tehdä ja kehen tukeutua, kun ei ketään ole. Ja ironisinta on tosiaan se, että olen täysin velaton(ellei perintätoimistoja lasketa).

Miksi hän näkee moisen vaivan noinkin “pienen” summan takia? Onko se hänelle sen arvoista? Pääni on täynnä kysymyksiä.
Ainoa vilpitön toiveeni on että saisin jatkaa rauhaisaa elämääni-ilman mitään päihteitä. Nyt kun pelkään oikeasti henkeni puolesta, tajuan vasta nyt miten elämää rakastan. -silti itsemurha ajatuksia.

Viestini on outo, sekava, hullu, mutta tämän romaanin kirjoittaminen, ja kaiken pahan olon päästö ulos taisi pelastaa päiväni. Mielessä oli aiemmin viiltelyt sunmuut yhtä mukavat asiat.

Tämä palsta (ja ehkä tulevat vastaukset), ovat pelastus.

Moi. Miten sulla nyt menee ja onko siitä tyypistä kuulunut enää mitään?

Tässä voi hyvinkin olla kyse sellaisesta, että hörhö akuutissa rahapulassaan on saanut neronleimauksen, että mennäänpä yrittämään nyhtää rahaa siltä ihmiseltä, kun vaikutti hyväuskoiselta reppanalta. Tuohon määräpäivään mennessä on jo saanut moneen kertaan paikkailtua kassavajeensa ihan muilla keinoin ja ehkä unohtanut koko jutun. Totta kai maailmassa on kaikenlaisia sekopäitä ja joku hullu voi ottaa asiakseen vainota jotakuta vaikka tuollaisella syyllä, mutta pitäisin tätä kuitenkin epätodennäköisempänä skenaariona, kuin ensin mainittua, semminkin, jos et ole huumeporukoissa tuon enempää puljannut, kuin ihan asiallisesti maksamalla ostellut vähän pössyä torista.

Tietenkään et vastaa tyypin yhteydenottoihin ja jos se ovellesi ilmestyy, niin TIETENKÄÄN et maksa senttiäkään. Sitten et ainakaan pääsisi siitä eroon. Ihan reipashenkinen “painu helvettiin tai käy niin kuin Kälviällä” -toivotus voi jo aivan hyvin tehota johonkuhun pikkuelämäm-koululaiskeppostelijaan, mutta ymmärrän, ettei kaikista ole siihen, jos on muutenkin arka. Jos tyyppi nyt tosiaan ovellesi tulee ja alkaa riehua, uhkailla tai muuten käyttäytyä epämääräisesti, niin soitat poliisit ja sanot, ettet tiedä yhtään kuka tuo hullu on ja mistä on kyse. Veikkaanpa, ettei tyyppi itsekään ala poliiseille kertoilemaan vierailunsa syytä :laughing: . Mahdollista aina sekin, että suuttuu poliisin kutsumisesta, mutta eipä sulla oikein muutakaan vaihtoehtoa siinä tilanteessa ole ja se on sitten sen ajan murhe. Aina poliisille voi uudestaan soittaa.

Ikävä homma kyllä tuo, ettei sulla ole lainkaan ystäviä. Jos saisit sinne jonkun kaverin paikalle, niin se auttaisi jo kummasti ihan henkisenä tukena ja täten et menisi ihan puihin ja mahdollisesti toimisi hädissäsi aivan päättömästi, mikäli se tyyppi ovellesi tulee.

Tsemppiä ja koeta ottaa rauhallisesti, vaikka se onkin tässä vaiheessa takuulla helpommin sanottu, kuin tehty.

Hei Winston, ja ihan hirveän iso ISO kiitos vastauksesta! Et usko miten iso apu on jo siitä että saa jollekin puhua! KIITOS!

Oloni on erittäin huono…
Oikeastaan voisi sanoa että en jaksaisi tätä, ellei koiria olisi. Niiden takia on noustava ylös, on käytävä kaupassa, ulkona yms.
En ole nukkunut kuin sellaisia puolen tunnin mittaisia “nokosia”.
Joka kerta kun menen sänkyyn, alkaa ajatukset käydä niin kierroksilla että menee järki.
Lääkkeitä joita syön ahdistukseeni, mennyt enemmän kuin lääkäri määrää, sydämen kanssa on jotain vinksallaan, kun leposyke on kokoajan niin kova, että tuntuu että tulee ulos rinnasta. Tuntuu oikeastaan kuin olisi paniikkikohtaus koko ajan päällä.
Äskenkin laittaessa kahviin sokeria, kädet tärisi niin paljon että huh.
Varsinkin nyt kun aivot ei ole saaneet lepoa, ajatukset käy vilkkaasti. Eilen yöllä jopa ääneen sanoin itselleni, että nyt kyllä ylireagoit, LEPÄÄ!

Päivät on tuntuneet kuukausilta.
Toissa päivänä meinasin tosissani sortua polttamaan, kun tosiaan pari sätkää tuonne lojumaan jäänyt. Ajattelin sen hiukan rauhoittavan ajatuksiani, selkeyttää ajatuksia.
Olen niin onnellinen etten sortunut!
Tässä on nyt niin hyvä putki ollut polttamatta että en halua sitä pilata.

Viimeisin tieto tästä ihmisestä on juurikin tänä aamuna jo aikaisin, tekstiviesti jossa luki että hänellä muuttuu tänään numero, ja että hän/he tulevat tasan viikon päästä klo 16.

Pelkään aivan hirveän paljon. Viikko on pitkä aika.
On todellakin totta se, että olen mitä erinomaisin kohde kaikenlaiselle hyväksikäytölle, sillä olen niin kamalan kiltti ja hyväuskoinen. Sinisilmäinen. Minulta on lukuisat kerrat “huijattu” kauniisti puhumalla jopa koko eläke, monta kertaa entisissä parisuhteissa. Mutta tosiaan ei koskaan ikinä ollut ongelmia “näissä piireissä” kun vuosikaudet osteli. Eikä minulla kävisi esim huijaaminen mielessä, haluan elää rauhallista elämää ilman draamaa.

Nyt kun kokoajan pelkää henkensä edestä, joka ikinen sekunti, mä olen alkanut arvostaa sitä mun maailman tylsintä elämää jota ennen tätä rumbaa elin.
Ja nyt kun vielä tosiaan saanut poikki tuon polttelun, näen elämän tämän jälkeen aivan uusin silmin. Tuntuu niin väärälle, että tämmöinen ihminen joka aina kaupat hoitanut erittäin asiallisesti ja jopa siinäkin avokätisesti (tällekin maksoin ylihintaa), ja tällöinen ylikiltti ihminen joka astuu ovesta ulos ainoastaan kauppaan, niin miten VOI edes olla tässä tilanteessa?

On huvittavaa miten paljon ahdistus voikaan syödä ihmistä. Pelkkä polttelun lopettaminen oli niin iso elämänmuutos (poltin joka ikinen päivä aamusta kunnes menin maate) että haluaisin iloita.

Ensi perjantain suunnitelma tosiaan tämä; en reagoi tuleviin puheluihin enkä viesteihin.
Keittiössä on pienen pieni ikkuna, annan heidän olla oven takana hetken, sillä ei ole rikos käydä toisen ovella. Kun tovi on mennyt, tai alkavat kunnolla riehua (mulla paljon etupihalla kukkia ja monenlaisia koriste elukoita), huudan ikkunasta että minuutti aikaa poistua tai soitan poliisin.

Järjen mukaan eivät voi ottaa sitä riskiä että tulee poliisi, kyseessä kuitenkin huumeet after all?
En usko että siihen aikaan yrittävät väkisin, mutta silti pelkään tosissani.
Tämän jälkeen ei voi tietää mitä seuraavana… Jos häipyvät, voivat toki tulla uudestaan. Miksi, MIKSI moinen vaiva?? Hän jopa asuu eri paikkakunnalla. Ajomatkaa puoli tuntia. Tosiaan hänen mukaansa parisataa tämä keksitty velka, onko se oikeasti sellainen summa että viitsii nähdä vaivaa. Ja kun en tosiaan maksa, sen jälkeen saisin maksaa joka ikinen kuukausi!

Tämä syö mua ihan kamalasti. Olisi ihana nauttia koko sydämestä näistä ilmoista, mutta ahdistaa vaan. Jokainen pienikin tömäys saa mut tolaltani.
En halua tällöistä elämää. Haluan tämän jo olevan ohi, en ole paha ihminen.

Asiasta kertominen, pahasta olosta puhuminen ääneen auttaa ihan hirveän paljon. Siksi haluan ehkä jo kymmenennen kerran sua kiittää viestistäsi.

^ Minäkin olen sitä mieltä, että kyllä sä nyt ylireagoit, siitäkin huolimatta, että se tyyppi olisi oikeasti joku psykopaatti, joka on tulossa ovellesi riehumaan. Kuten itsekin sanoit, niin nukkumattomuus on aikalailla viimeinen asia, joka pitää päätä kasassa(Syömättömyys ja muu sinkoilukaan eivät siinä järin auta) ja nyt sun pitäisikin jotenkin saada mieltäsi rauhoittumaan. Itse olen mestari stressaamaan aivan ylimitoitetusti ihan turhista pikkuasioista(Siis huomattavasti vähäisemmistä, kuin tuo sun tilanteesi) ja kehittelemään äärimmäisen rasittavia pakkoajatuskehiä, joten hyvähän tässä on toista neuvoa, mutta eipä siitä sekoilusta ja ylireagoinnista koskaan mitään hyötyäkään ole ollut.

Kerroit, että sulla on sairauksia ja lääkityksiä, joten olletikin sulla on myös jokin hoitokontakti. Voisitko sä sille puhua tästä asiasta? Älä missään nimessä mene kannabiksesta mitään mainitsemaan, ettet suotta saa päihdeongelmaisen leimaa, joka vain mahdollisesti hankaloittaisi hoitoasi, etenkin, kun olet jo eroonkin päässyt. Sen tor-diilerin tilalle voi kehittää vaikkapa Tinder-deitin tai jonkin muun sometuttavuuden. Ei se lääkäri tahi muu hoitotaho tietenkään itse tätä tilannetta voi ratkaista, mutta jos se auttaisi edes vähän, että saisit kasvotusten puhua jollekin ja ehkä tilapäisesti jotakin ärjympää unitroppia katkaisemaan tuon pahimman kierteen.

Moi. Jos jaksat/haluat/viitsit, niin kerro, miten sulla nyt menee. Toivottavasti se homma selvisi ilman suurempaa draamaa.