Pelivelkoja

Terve,

lähdempä hieman avaamaan omaa tilannettani. Eli ikää olisi siis reilut 20v mittarissa ja velkaa suunnillee saman verran tuhansissa. Eli hölmöiltyä on tultu jo nuorena, mutta toisaalta, ei tilanne nyt niin toivoton ole jos saan asiat reilaan ja pystyn olemaan pelaamatta. Elämä siis edessä vaikka tällä hetkellä synkältä näyttääkin. Ja onhan tuo 20 donaa aika iso summa ja kaikkea kivaa sillä olisi saanut, mutta pidetään nyt niitä vaikka sitten kipurahoina :slight_smile:

Elikkä siis velkaa on 20 tonttua jotka koostuu:
-4000e joustoluotto
-4000e pankkilaina
-1000e mastercard
-5000e vanhemmille (näillä ei kiire, eikä tarvitse tällä hetkellä lyhentää)
-5000e erääntyneitä pikavippejä
-1000e tutuille sekä erääntyneitä laskuja

Siispä, mitenhän tästä tilanteesta selviäisi? Ongelmana on siis nuo 5000 euron edestä erääntyneet pikavipit + 1000e rästilaskut. Luotot ja pankkilainat ovat siis jotakuinkin hallinnassa. Hain jokunen päivä sitten sosiaalista luototusta, jota voi saada 10 000 euroa. Sieltä annettiin pientä toivoa asiaan, mutta sanoivat, että asian käsittelyyn menee melkein kuukausi. Kuukausi on kuitenkin aika pitkä aika, kun pikavippien korot juoksevat koko ajan. Vipit ovat kuitenkin jo NYT kuukauden myöhässä ja jos päätöksessä menisi toinen kuukausi, niin eikös siihen mennessä luottotiedot olisivat jo menneet. Niitä en kuitenkaan todellakaan haluaisi menettää. Vaikka toisaalta olisihan sekin helpotus, mutta olisiko jopa liiankin kova hinta? Joten en nyt tiedä, että pitäisikö tässä pyöritellä vain peukaloita ja toivoa parasta vai hakea koko ajan jotain muutakin ratkaisua. Mutta kun en tiedä millaista? Voiko tämän ikäinen jamppa saada isompaa pankkilainaa, joka käytännössä yhdistäisi aiemmat lainat ja luotot + vipit vai onko tämä vain toiveajattelua? Säännölliset tulot on, mutta vakuuttaako ne pankit näinkin isoon lainaan? Kerrottakkoon, että tulot ei päätä huimaa, mutta kelpaa kyllä tähän hätään, elikkäs noin 1100 euroa jää käteen kuukaudessa. Elikkä kannattaako siis käydä yrittämässä? Mitä mieltä olette?

Ja jos tosiaan käyn, niin kannattaako vain yrittää saada rahoitusta noihin erääntyneisiin vippeihin ja laskuihin ja vaikka yrittää kusettaa, että rahat menisivät autoon? Vai todella kertoa rehellisesti tilanne ja pyytää isompaa summaa? Miten pankit suhtautuvat peliongelmaisiin? Ei ilmeisesti kovin suopeasti. Kokemuksia?

Ja kannattaako tässä tilanteessa ottaa yhteyttä velkaneuvojaan, vai osaavatko ne auttaa mitenkään? Kuitenkin kyse pikavipeistä, joten…

En tiedä… Toivottavasti joku sai jotain selvää sekavasta viestistäni ja löysi punaisen langan ja keskeiset kysymykset, joihin kaipaisin vastauksia kiperästi!

Jospa se tästä… päivä kerrallaan… (kohti uusia pettymyksiä). No ei, kyllä tää mun tilanne on mennyt niin kiperäksi, että pelaaminen on (toivottavasti) historiaa.

Terve

Ikää on reilut 40 vuotta ja vähintään se pääkaupunkiseudun hintainen kerrostalo-kaksio on hävitty, jotain perspektiiviä on.

Mielestäni monista näistä ketjun-viesteistä näkyy ihan se vanha minä; saanko lisäta lainaa ettei mene luottotiedot jne.
Ymmärrän että se huolettaa jos ne menee, mutta tärkeämpää olisi kuitenkin ajatella sitä ongelmaa, tunnustaa se ja
hakea…niin, ihan oikeasti apua. Apua saa, joskus liian pitkällä viivellä, mutta kuitenkin. Tällä yritän vain kertoa sen että
aika harva selvittää tilanteen jossa kulutuslainat + vipit + muut, sillä että otetaan uusi isompi laina. Useimmille tilanne on kohta se että on se isompi laina + ne kaikki muut.

Ei ole kuin yksi keino: Lopeta pelaaminen JA lainaaminen, ja ota nöyrästi yhteyttä velkojiin. Kaikki niistä kuitenkin haluavat rahat tavalla tai toisella, mutta mielummin helpommalla; kyllä rahoitus-yhtiöiden(jotka monesti hoitavat esim. pikavippien maksuja) ovat hyvinkin joustavia kunhan olet itse rehellinen ja vilpitön. Edellinen ei tietysti meinaa sitä että vippejä voi jättää maksamatta ja “no hätä”.

Ei Helsingin Sähkö tai Elisa katkaise piuhoja jos soitat ja pyydät että tilanne on pirun paha.
Ei tarvitse edes liioitella että joku pilvi olisi saapumassa(vähän huumoria vakavaan asiaan).

PITÄÄ OLLA REHELLINEN, ensin itselleen, sitten velkojille, niin ja lopettaa se pelaaminen

Sain aika kovan opetuksen, eli menetin kaiken; ja en meinaa nyt rahaa

kiitos ja tsemppiä!

-H-

Ei voi kuin yhtyä edelliseen viestiin. Joskushan se yksi ISO laina voi olla hyvä ratkaisu, mutta se vaara on todellakin olemassa, että lopputulos on yksi iso laina + monta pienempää. Varovainen täytyy olla.

Kiitoksia pelaaja40:lle hieman toisenkin näkökulman avaamisesta. Arvostan kyllä todella tämäntapaisia ajatuksia, varsinkin kun se tulee kaverilta, jolla siis kokemusta peli-asioista on.

Mutta mutta, minun kohdallani tuo nyt ei vaan taida toimia. Se siis, että ottaisin yhteyttä velkojiin, ja sitä kautta sopisin maksujärjestelyistä. Minun tuloni nyt ovat niin mitättömät, että maksusuunnitelmat venyisivät varmasti monien kuukausienkin päähän ja tähän varmaan kukaan velkoja ei lähtisi. Eli varmasti heille helpompi vaihtoehto laittaa laskuni perintään ja niin edelleen… Toki olen puhelinlaskut ja vuokrarästit yms. elämiseen liittyvät laskut saanut sovittua, mutta pikavippien kanssa olen todella pulassa.

Tottakai on olemassa riski, että jos suuremman lainan saisin, niin hetken päästä voisi olla laina + nämä nykyiset lainat, mutta sen riskin olisin valmis ottamaan. Eikai tässä muutakaan voi. Sen verran umpikujassa tunnun vippien kanssa olevan.

Menipäs taas viesti suurimmaksi osaksi itkemiseksi :smiley: Mutta toivottavasti joku voisi vielä yrittää vastata aiemmassa viestissäni esitettyihin kysymyksiin. Tai kait se on vaa otettava itteeni todella niskasta kiinni ja etsittävä sitä ratkaisua, käytävä pankeissa jne. Eikait se ratkaisu loppupeleissä täältä tule.

Elikkä siis vielä yksinkertaisesti:

Mitenkä pankit suhtautuvat peliongelmaisiin, kannattaako pankissa asiasta mainita? Eli tätä kautta hakea isoampaa lainaa, vai sitten sanoa rahojen menevän johonkin muuhun ja mahdollisesti saada huomattavasti pienempi laina?

Kun tätä ketjua lukee, ja huomaa miten paljon ihmisillä tosiaan on sitä velkaa, niin luulisi että nyt joku voisi avata hieman, että miten sitä lainaa on tosiaan tullu haettua.

Kiiiiiiiiiiitos jo etukäteen.

Mä pidin asian piilossa niin kauan etten enään saanu pankista lainaa kun oli luottotiedot menny… Se ei oikeesti oo huono asia, se on huomattavasti helpompaa olla ne 4v pelaamatta kun ei oo luottotietoja. Oman lainani sain otettua siten että isä otti lainan jonka lyhennys laitettiin meneen suoraan mun tililtä. Niinkuin jo edellä sanottiin niin äkkiä on semmonen tilanne että on iso laina ja muut lainat lisäks.

Päivitystä tilanteeseen…

Tili tuli, tili meni… En yhen yhtä laskua saanut maksettua… Nyt on sitten kaikki maholliset rästissä, vuokrasta lähtien… KAIKKI…

Ei saatanan vittu, miten tästä sairaudesta pääsee eroo… Just ku näytti että sais ees vähä asioita kondiksee, nii nyt tämä sit… Ei helvetin perkele… Alkaa kyllä voimat loppua…

Pitäskö sitä vielä yks vippi ottaa, hakis sillä k-raudasta narun pätkän ja loppu oiski sit jotai ihan muuta…

Todella perseestä sun tilanne. Ite oon ollut samassa mutta ei vippejä. Nyt enää velkaa 1990e. Ei auttanut kun lopettaa pelit lopullisesti ja nöyrtyä maksamaan.

Veloista on mahdollista päästä eroon, kunhan lopettaa pelaamisen kokonaan.Jos pankkilaina ei enää mahdollinen, niin kannattaa selvittää onko mahdollista saada sosiaalista luottoa.

Tervehdys. Kirjoitin tosiaan tämän ketjun alussa sen aikaisesta tilanteesta.
Nyt vihdoin tossa viime vuoden lopulla sain kaikki velat maksettua pois, ja luottotiedotkin palautuvat sitten kesällä.
Pelaamatta ollut kohta 2.5 vuotta. Eikä tee mieli lähteä siihen uudestaan enää.

Eli haluan nyt tsempata kaikkia jotka pelaamisesta kärsivät, lopettaminen on mahdollista, ja kun aikaa pelaamatta kuluu tarpeeksi, niin se voi olla helppoakin olla siihen enää sortumatta. Mutta pitää aina tosiaan muistaa, ettei sitte pelaa yhtään, nollalinjalla vaan… Hyvää alkavaa kevättä kaikille ja toivottavasti onnistutte tavoitteissanne.

Visalla 2000e ja Masterilla 1000e. Nyt pitäs varmaan lopettaa ennen kuin on kymmenkertainen määrä? Kummasti sitä aina vaan voittaa ja on hyvinkin voitolla mutta sitten aina romahtaa ja kaikki menee.

Yllä oleva on mietteitä neljän ja puolen vuoden takaa. Olis vaan lopettanut eikä oliskaan pitänyt yrittää voittaa takas rahoja. Veloista meinaa tuli hyvin pian lähes kymmenen kertaiset. Ympyrä sulkeutu velan osalta:) Nyt vaan maksan noi loput kiltisti pois ja jatkan ilman pelejä, kuten olen jo vuoden verran ymmärtänyt tehdä.

Joo aattelin kirjottaa ihan terapian merkeissä tänne. Eli koko ikäni oon ollut pelinarkkis ja nyt on mitta niin täynnä ku olla ja vaan voi. velkaa kertynyt viimeisen 2 vuoden aikana n.15k euroa + sitte vipit päälle varmaan joku 5000 yhteensä. En ole edes tarkkaa summaa jaksanu laskea. Masentaa vaan. Että voi ihminen olla tyhmä! Onneks tällä hetkellä vakituinen työ tosin lyhennyksien ja vuokran jälkeen jää käteen kk joku 300 euroa. sillä pitäs sitte tankata ja ostaa ruoat. Oon kärsinyt viimesen vuoden masennuksesta mut sekään ei ole estänyt pelaamista. tällä hetkellä käyn terapiassa ja nyt on kaikki pelitilit suljettu veikkausta myöden. En ole ainoastaan menettänyt rahaa, vaan menetin myös rakkaan ihmisen pelaamiseni takia. En tajunnut siinä pelien huumassa kuinka tärkeä ja rakas ihminen hän minulle oli. Melkeen 3 vuoden suhde kaatu lopulta mun pelaamiseen. En vaan pystynyt lopettamaan pelaamista vaikka monta kertaa hänelle lupasin. Nyt on liian myöhäistä enkä voi ottaa muuta kuin opikseni. eron tuoma tuska ja velat siihen päälle ei todellakaan ole mikään helppo yhdistelmä. Olo on aivan kauhea ja nyt olen päättänyt että ei enää ikinä pelejä. En ole miesmuistiin pystynyt nauttimaan elämästä ilman pelaamisen tuomaa tuskaa. Kaikki rahani olen varmaan viimeisen 7 vuoden aikana pelannut ja tehnyt velkaa vielä päälle. Oon vielä nuori ja voin saada elämäni järjestykseen mutta se onnistuu vaina jättämällä pelit kokonaan! Olen päättänyt että tästä alkaa nyt elämäni suurin taistelu. Haluan tulevaisuudessa vielä löytää jonkun ihmisen rinnalleni ja perustaa perheen. Tiedän että se ei ole mahdollista jos pelaaminen jatkuu. Peliriippuvainen ei pelaamisen huumassa pysty todellakaan ajattelemaan järkevästi. Vasta kun olo on tyhjä, turta, tuskainen, vihainen pysähtyy ajattelemaan. Olen nämä olotilat käynnyt monta kertaa läpi silti retkahdan aina pelaamaan. Jospa rakkaimman ihmisen menettäminen saisi minut nyt pysähtymään ja jättämään pelit kokonaan. Nyt on sellanen fiilis et tekis mieli oksentaa kun ajattelenkin pelaamista. Se on helvetin hyvä merkki. Nyt päivä kerrallaan kohti pelaamattomuutta. Ehkä tulee mullekin se sama päivä vastaan kuin nim.merkki stenillä! sitä toivon sydämeni pohjasta. Haluan myös toivottaa tsemppiä kaikille pelaamisesta kärsiville! Miettikää mikä on oikeasti tärkeää elämässä ennenkuin on liian myöhästä!

itsellä velat nyt noin 40000 + korot. nyt hakeutunut hoitoon. kaikki pelattu n.2v aikana.

Maanantaina kun palkka tulee (ja menee) niin 2950e. Tuollakin rahalla olis saanut vaikka mitä: matkan, telkkarin, huonekaluja, ruokaa…Mut ei voi mitään.

Hei, minäkin rohkenen tunnustaa peliongelmani ja kirjoitan terapiamielessä kuten nim.merkki joo a.
Pelivelkoja n. 45.000,0e + pikavippeja, joista pitaa selvitä tämän kuun lopussa.
Mittani on täysi ja tein eilen päätöksen … nyt loppu pelaaminen. Paf on pahin vihollinen ja suljin (jäädytin) tilini 4 viikoksi kun ei pidempään saanut. Olen yrittänyt monet kerrat, mutta turhaan. Nyt on sellainen olo että onnistuu. Haluan elämäniloni takaisin. Minulla on mies ja omakotitalo, joita en ole vielä menettänyt. Asuntolainaa ei onneksi ole. Olen salannut mieheltäni pelaamisen ja sen kautta tulleet velkani, enkä aio vieläkään tunnustaa, niin pirusti hävettää ja raivostuttaa. Vajaassa kolmessa vuodessa olen saanut nuo pelivelat Paffilta. Lisäksi olen käyttänyt kaikki säästössä olleet rahani. Laskin että selviän kuitenkin jotenkin noista veloista kun olen työssä ja suht kohtuu palkka. En toivo kenellekään tätä helvettiä. Taistelu on alkanut.

Hei! saman verran noin velkoja, kämppä myynnissä korkoja vain maksettu siitä, pelaamista takana 20 vuotta, ei mitään jäänyt käteen, hermot menneet, 10 vanhoja vaatteita päällä, tätä se on. Masennus, itseinho, itsetuhoisuus. terapiaa, lääkitystä, keskusteluryhmä, ei apua, en saa pelaamista mielestäni ennen kuin velat ovat poissa lapselliselta kuulostaa mutta näin se on.

En halua olla ilkeä,mutta nyt lusikka kauniiseen käteen ja viestiä Paffille, sain Paffilta 5 vuoden tilin jäädytyksen kun kerroin tilanteestani. 4 viikkoa ei ole mitään, palaat takaisin sinne, älä valehtele itsellesi. S-postia paffille nyt ja sassiin siis.

No niin nyt jo toinen päivä ilman Paffia. Kuten kerroin eilen tein päätöksen, kun mittani tuli täyteen pelaamiseen. Huojentavaa on lukea etten ole ainoa ja yhtä suurten velkojen kanssa painitaan. Surullista on etten aikaisemmin ole pystynyt tähän. Pelaamista oli ennen töihin lähtöä ja heti töistä palattua aina puoleen yöhön saakka.
Eilen ja tänään olen saanut paljon aikaiseksi. Pyyhkinyt auringon paljastamat pölyt, siivonnut ja järjestellyt kaikenlaisia asioita. Toivon kaikille tsemppiä päätöksissänne ja olen lukenut ilolla että moni on selvinnyt kuiville…se antaa lohtua itsellenikin.

t. tuulispää

Kiitos sinulle Pelimies777 neuvosta. En tiennyt että voi lopettaa koko tilin. luin jostain että jos ei ole kahteen vuoteen pelannut niin se loppuu automaattisesti. Tiedän etten saa mielenrauhaa ennenkuin velat on pois, mutta uskon ainakin tällä hetkellä että kaikki kääntyy parhain päin. Olen eka kertaa ollut itselleni rehellinen ja kirjannut kaikki pelaamiseen liittyvät murheet ylös. Lista on pitkä.
Etkö pysty mitenkään pitämään asuntoa? Onko sinulla perhettä?

t. tuulispää

Ostimpa uuden telkkarin ja TV-tason! Ja se on ja pysyy, eikä raha mennyt Maltalaiselle roistolle! Velkaa tuli mutta ei haittaa kun tietää, että rahalla on saanut jotakin!

Miksi ostaa tavaroita ylipäätään velaksi? En jymmärrä.