Pelivelkoja

12 500 euroa. Velkaa oli melkein 30 000 euroa reilu vuosi sitten.

Varmaan joku 40k€. Tarkkaa summaa ei tiedossa kun ei ole enää pitkään aikaan kiinnostanut yhtään mikään. Laskut maksamatta varmaan kohta ulosotossa. Sitten siihen päälle vielä 130k€ asuntolainaa niin alkaa olemaan rahat aika vähissä. Vaimo ei tiedä suurinta osaa ja en tiedä miten sen hänelle kertoisin :frowning: Veikkaan että ero on tulossa mutta onneksi olen nytten sen itse tajunnut että ei tästä tule yhtään mitään ja lähtenyt hakemaan apua. Toivotaan että elämä ja parisuhde tästä vielä jatkuu…

n: 16000 e… Just olin pelaamatta 3,5 kk , mutta sitten pää sekosi taas. -2800e tuli takkiin. eli velkoja oli 3 viikkoo sitten joku 13000e. Vitun hienoo.

11 900 euroa. Oli jo melkein kaks kymppiä. Pelit on lopetettu jo tovi sitten mutta velat seuraa vielä vuoden.

Olen pelannut kauan lähes kaiken mitä olen tienannut.
Olen pystynyt hankkimaan kaikenlaista maallista mukavaa uudesta autosta lähtien jotka kyllä omistan.

Minulla on huippu tulot mutta silti mitään ei oikein jää käteen vaikka normaalisti olen tarkka asioissa mutta pari kaljaa ja saatan hakata kuin vailla järkeä tuhansia euroja johonkin typerään peliin mitä enemmän häviää sitä enemmän yrittää ja lopulta häviää.

Olen varmasti pelannut jo yhden ok-talon verran eikä loppua ole näkynyt.

Tunnen itsenii hetkittäin tylsistyneeksi ehkä jopa masentuneeksi työni viemän ajan takia enkä osaa nauttia elämästä
vaan yritän tukahduttaa sen pelaamalla kuin muka voittaisin niin suuren omaisuuden ettei vastaavaa työtä tarvitse tehdä.

Nykyisin työ alkaa olla tois sijainen asia tuntuu jopa siltä että postin kantajana saattaisin olla onnellinen koska raha ei ole tuonut onnea.

Joka kuukausi kun pelaa sellasen 3000e niin alkaahan se turhauttamaan ketä tahansa oli rahaa maksaa velkansa tai ei.
Onneksi minä olen tähän mennessä pystynyt aina maksamaan velkani mutta se käsittämättömän suuri summa jolla olen yrittänyt parantaa omaa oloani sai minut todella surulliseksi.

Minusta tuntuu kuin nykyisin vihaisin rahaa en ainakaan arvosta sitä enkä edes jaksa puhua siitä.

“Raha ei ole tärkeintä elämässä mutta ei siitä haittaakaan ole jos sitä on” kuulostaa lapselliselta lällätykseltä.

10900 euroa. Kohta puolet maksettu:)

n. 25 000€ ja vasta menossa ulosottoon…kaikki menny peleihin.!

Pelivelkoja jäljellä n. 26000e. Olen lyhentänyt 1v 4kk noin 800-1000e/kk. Velkojia on jäljellä kolme, kun niitä alunperin oli varmaan pari kymmentä. N. 2,5v velattomuuteen. Päivä kerrallaan.

Moniriippuvaisena vaikea laskea kuinka paljon on mennyt viinaan ja paljonko peleihin. Nyt entisen elämäntavan velkoja on jäljellä runsas kymppitonni, kun kolmesta kympistä lähdettiin syksyllä 2004 liikkeelle. Tällä menolla (=raittiina ja pelaamatta) kuluu vielä runsas kaksi vuotta ja sitten olen velaton.

Arvioisin, että yli puolet veloista on pelaamisen aiheuttamaa. Mutta tämä on lähinnä arvaus, en enää pysty mitenkään sitä laskemaan.

Tärkeintä on kuitenkin, että velat vähenevät ja kiinnostus pelaamattomaan elämäntapaan säilyy.

Kulutusluotto 7000, Visa 4000, Porukat 4000, ulosotto 3000 ja kaverit 2000=20 000
Luottotiedot menny, mutta just sain vakituisen työpaikan, tietääkö joku irtoaako jostain yhtä isoa lainaa luottotiedottomalle jos saa takaajat?

Hyvä vieras!

Otapa yhteyttä sosiaalisille luotoille takauksia myöntävään Takuu-Säätiöön. Tämä instanssi auttaa eri syistä ylivelkaantuneita järjestelyluoton saamisessa. Mun pankkilainani on juuri kyseisen säätiön takaama: sillä maksettiin pois kaikki pelivelat yhdellä kertaa Luottokunnalle, pikavippifirmoille jne. Lainajärjestelyn piiriin ei pääse noin vain (seuraavat ensin rahankäyttöäsi varsin tarkkaan ja vaativat tiliotteet kuukausien ajan), joten pelaamisen on syytä loppua ennen toivoa takauksesta. Säännölliset tulot ovat myös takauksen saannin edellytys (ja sellaisethan Sinulla on).

terv. mikkeli, peluri

Minkähän kokosesta summasta sun pelivelat koostui? Alkavatko takaamaan tuommoisen 20k?
Oliko minkälainen tuo prosessi että sait takauksen?
Kiitos vastauksesta terveisin edellinen 20k:n vieras!!

Mulla oli 20k e. Enää 8000e

Tervehdys 20k:n vieras!

Mulla oli kevytmielisen elämäntavan (=viina ja pelaaminen) aiheuttamia velkoja yhteensä noin 30 000 euroa. Kuten aiemmin olen tänne kirjoittanut, siitä ehkä runsas puolet oli pelaamisesta aiheutunutta. Mahdotonta sanoa enää tarkkaa summaa.

Takauksen saaminen oli työlästä, mutta se kannatti. Hakemuksen täytin velkaneuvojan kanssa, ja siihen piti metsästää liitteitä sieltä täältä. Velkaneuvojasta oli muutenkin suuri apu. Mulla prosessin käynnistämisestä siihen, että sain syksyllä 2004 lainan, meni runsas vuosi. Mutta syy oli yksinomaan omani: Takuu-Säätiö seurasi taloudenpitoani ja vaati tiliotteet joka kuukausi. Heitä kiinnosti, pystyinkö elämään siten, että kykenisin myös maksamaan lainan lyhennykset. Tällaisen elämäntavan oppiminen osoittautui allekirjoittaneelle vaikeaksi, mutta lopulta onnistuin kolmen peräkkäisen kuukauden ajan elämään ihmisiksi. Eli paljon mun tapaustani nopeamminkin voivat asiat edetä.

Tällaista sosiaalista luottoa pitää lyhentää melko reippaasti kuukausittain. Säännöllisistä kuukausituloista lyhennyksiin uppoaa aikamoinen osuus. Säätiö laskee, paljonko sinulla menee pakollisiin menoihin (asunto, ruoka, muut lainat jne.) kuussa ja lopulla lyhennetään velkaa. Elämiseen jää aika vaatimaton summa. Homman positiivinen puoli on se, että tämä koskee vain säännöllisiä kuukausituloja. Voit tehdä lisäduunia voimiesi mukaan niin paljon kuin haluat ja jaksat, eikä niitä rahoja tarvitse käyttää velanmaksuun.

terveisin

mikkeli, peluri

Jotain 800 euroa, ja saman verran rahaa tulee kuun loppupuolella. Käteen jää jotain 20 euroa, ja siitä pitäis vuokra maksaa ja ostaa ruuat :frowning: No täytyy jostain kaivaa rahaa…

Nyt on lopettamis motivaatio taas huipussa!

Minulla on sikäli samanlainen tilanne, että aina parin oluen jälkeen otan parit paukut ja sitten alkaa pelaaminen…Miten tälläiseen voi hakea apua? Tuntuu, että olen työpäivän jälkeen niin masentunut ja iloton, etten pysty ilman alkoholia olemaankaan. Kun vähän otan, niin taas menee 500 euroa nettipokeriin. Ymmärrän että minun pitäisi raitistua, mutta kuinka selviän päivistä hengissä. Masennuslääkettä ei ymmärtääkseni saa, mikäli ei ole ollut rattiiina riittävän pitkään. Olen oravanpyörässä, josta en pääse pois. Velkaa kertyy koko ajan lisää, tuskin vuokraa pystyn tammikuulle maksamaan, ellen saa kulutusluottoa.

En ole edes varma, haluaisinko olla täysraitis, mutta ehdottomasti haluaisin olla pelaamatta. Ymmärrän ettei peleistä voi voittaa, ne on minulle vain ajanvietettä ja terapiaa masennuksen hoitoon. Voi kuinka haluaisin saada elämäniloni takaisin ja olla pelaamatta. En ole enää nuori, mutta kyllä tässä elämää vielä olisi edessä, olen vasta 35v. Aikoinaan omistin asunnonkin, nyt sekin on pelattu.Yhdeksi vaihtoehdoksi mietin, jos antaisin rahani jonkun toisen haltuun ja saisin vain 200e viikoittain ruokaan, juomaan ja bensaan. Tosin senkin varmaan humalassa hukkaisin raha-automaattiin.

Kaikki ongelmani ovat omaa syytäni, mutta silti olen hieman katkera, miksi minulle on suotu näin saatanallinen vitsaus. Hyvää tässä sentään on se, että selvinpäin en halua pelata. Olen kehittänyt niin suuren inhon pelaamista kohtaa,etten selvinpäin edes uskalla moisia laitteita lähestyä. Mutta humalassa niistä tulee mukavia koneita, joita muka muutamalla eurolla huvin vuoksi hakaan. Vain huomatakseni, että taas olen höylännyt korttia parilla sadalla…

Hei,

Tänään otin suuren harppauksen pelaamattomuuteen ja soitin ensin 1h puhelun Peluuri puhelimeen ja kerroin ongelmastani ja mielenalastani. Hetki sitten myytiin asunto ja erottiin kihlatun kanssa (tämä ei tosin pelejen takia) vaan mielentila kun on vaan niin masentunut niin ei sitä kenenkään kanssa voi elää. Pelejä On lätkitty seuraavanlaisesti

Visa : 5000e
Pikavipit: 1900
2x kulutusluotto : 4000e yhteensä

Pikavipit erääntyy 15.2
Visa lasku tulee maaliskuussa

Suurin askel eteenpäin oli kumminkin se että soitin isälleni ja kerroin ongelmastani ja nyt kun hän tietää NIIN HALUAN järjestää asiat, niinkauan kuin en kerro kellekkään ei kukaan tue minua pelaamattomuuteen. Pelkäsin hirveästi ilmoittaa LÄHEISEMMÄLLE ihmiselle minulle, mutta lopputulos tiputti henkisen tuskan pois, nyt on joku jonka kanssa voin puhua.

Kiitos tästä kuuluu peluuri palvelijalle, joka rohkaisi minua kertomaan ja antoi valoa tunnelin päähän. A-Klinikalle soitan maanantaina ja apua tarvitsen.

Minulla on säännölliset tulot noin 2000e kuussa jää käteen, siitä seuraavanlaisesti

Vuokra : 600e
Elatusapu: 200e
Pankkilaina : 180e
Kulutusluotot yht : 200e

Tuo pankkilaina on taattu vanhempieni avulla ( rahoitimme auton 8000e ) joka sekin on nyt sitten pelattu.
Paras ratkaisu olisi korottaa lainaa noin 10 000e ja silloin kk erästä tulisi noin 400e ja saisin kaikki velkani yhdfelle velkoojalle.

Nyt täytyisi vaan uskaltaa keskustella summasta vanhempien kanssa että voitaisi asia ratkaista.

Ainut unelma tälle hetkellä olisi ELÄÄ ILMAN PELEJÄ, jolloin voin nauttia oikeista iloista.

Nyt olen myöntänyt ja tiedostanut ongelmani ja aioin tehdä töitä useita vuosia asian eteen etten retkahda ja se apu toivottavasti tulee a-klinikalta.

Onko kellään kokemuksia a-klinikasta ja siellä käynneista?

Velkoja on juu vuosien varrella ollut. Olen ollut käytännössä koko aikuisikäni jonkinlaisissa peliveloissa. Nyt jäljellä alkuperäisestä noin 20 000 euron potista vielä 8700 euroa. Mutta tuossa nyt on sitten mukana vielä “leveetä elämääkin” eli todellisia pelivelkoja lienee 5000 euroa. Joskus tuo 20 000 euroa ahdisti mutta niin vaan on sitkeästi makseltu…

Noin 10 euroa, suunnitelmana maksaa ne tarjoamalla kebabin jonain kauniina päivänä.

€0, maksoin vikat pois noin 3 viikkoa sitten. noin €3000 sitä tuli tämän vuoden puolella hävittyä nyt toivottavasti nollalinja pitää.

on muuten helpotus päästä nollille, suosittelen.