pelivelat

Joo siis tiedostankin sen, että näin voi käydä ja credit 24 kun sain maksettua kokonaan pois joka oli n. 3k, niin saman tien laskin sen luottorajan 250€. Tämä vain ja ainoastaan sen takia, että joskus voi käydä niin, että tarvii johonkin oikeasti sen satkun tai pari ja sen takia toi jäi. Myös jos retkahdus käy, niin 250€ häviö on huomattavasti pienempi kuin 3k joka oli aiemmin rajana.
Ferratumiin aikoinaan olen pistänyt jo pyynnön ikuisesta lainakiellosta ja tarkoitus olisi laittaa sama myös vivukselle sekä fleksiluottoon.
Eli tiedostan hyvin tämän, että se iso napsahdus saattaa käydä päässä ja niitä mahdollisia tuhoja koitan minimoida tässä.
Pahimmillaan kun pelkkiin korkoihin on mennyt yli 200€ kuussa, niin siinä jo hyvä miettimisen aihe, että haluanko kokea samaa uudestaan. Kuitenkin se 200€ on helposti kuukauden ruoat ja saa syödä todella hyvin ja monipuolisesti sekä jääkin vielä rahaa.

Vielä asiasta toiseen, niin mun mielestä suomessa on tehty ihan liian helpoksi velkaantuminen ja vaikka luotonantajien pitäisi tarkistaa maksukyky, niin monille riittää hyvin, kunhan on luottotiedot kunnossa.
Itsekään en ois alunperin mitään 8k velkaa pystynyt tekemään jos oikeasti toi homma toimisi, meinaan eihän työttömällä realistisesti ole varaa maksaa mitään 2000€ luottoja, jossa korko on paljon.
Joskus laskin, että tälläkin hetkellä vaikka olen työtön, niin 15-20k saisi ainakin kerättyä velkaa, joka on aivan käsittämätöntä. Toivotaan, että tähän hallitus puuttuisi, kun jotain puhetta on siintä ollut, että ne kiskurilainat ja isojen lainojenkin korot pistettäisiin säätelyn alle.

Tuli sitten otettua 200€ velkaa ja kaikki pelattua.
Tilanne siis nyt:
Ostosraha n. 2600€
Credigo 200€
Muutenkin tullut pelattua tää kesäkuu ja hävittyä myös.
Nyt täytyy yrittää, ettei tuu otettua lisälainaa ja pelattua enempää, koska enään uudestaan en halua sinne päälle 7k tota velkaa.
Mutta katsotaan ja viimeistään loppukuusta tulee päivitys, tarkoitus olisi silloin maksaa credigo kokonaan pois ja maksaa myös ostosrahan lyhennys.

Itselläni on pelivelkaa nettipokeriaddiktion johdosta tällä hetkellä suurin piirtein 2000e Ferratumille ja 2100e fleksiluottoon, plus juoksevat korot ja jälkimmäisestä summasta vielä puuttuu ne tilinhoitomaksut yms.

Olen vuosien varrella pelannut varmaankin lähemmäksi 50000 euron verran noin kymmenessä vuodessa. :open_mouth:

Tiedän selviäväni näistä veloista, mutta sortumisia ei saisi enää tulla yhtäkään. Luottokieltoja olen itselleni pyytänyt kaikkiin paikkoihin joista velkaa olen ottanut, etten sitä lisää saisi makseltuani vanhoja pois.

Tsemppiä kaikille samojen ongelmien kanssa painiville!

Yli 10K on lainaa, jos laskee opintolainan mukaa. Opintolainastahan oli osa mennyt myös pelaamiseen. Pitäisi vain pysyä peleistä erossa, niin eiköhän ensivuonna jo helpota pelivelkojen suhteen. Tosin tuntuu että tässä taistellaan vain aikaa vastaan. Palkkapäivää odottaa vain siksi, että saisi velkaa vähennettyä ( eihän tässä ole järkeä?). Saan mielenrauhan vasta kun pelivelat ovat poissa. Tietenkin sitä on nauttinut ja nauttii elämästä aina välillä, mutta onhan tässä nyt oltu vuosia pelaamisen vankina. Olisin ja olin joskus perheessäni ainut joka osasi säästää ja käyttää rahaa järkevästi. Kait tämä oli se minun paheeni.

Laitatko mulle peliaddikti93 sun sähköpostiosoitteen niin voidaan kirjoitella? Vertaistuki tekisi kyllä hyvää.

Kuun lopussa tilanne huonompi kuin kuun alussa.
Velkaa nyt n. 2,9k ja tällä hetkellä sekin 3 eri paikassa.
Eli pelattu on jo 3 kuukautta putkeen ja aika kovaa on mennyt.
jospa sitä ens kuun lopussa taas päivittäisi tilanteen ja silloin olisi edes pari sataa vähemmän velkaa.
Mutta palataan viimeistään silloin asiaan ja koittakaahan kaikki pärjätä ja nauttia kesästä.

Peluri91, ikävä kuulla pelaamisen jatkuvan. Itse nyt hampaita purren lyhensin velkoja näin palkkapäivänä. Tuntui kyllä taas todella ikävältä kun katsoi paljonko rahaa menee ja aivan turhasta. Mitä kauempi aika on pelaamisesta, sitä enemmän nuo summat hirvittävät. Kaipa se järki taas hieman toimii ja kertoo ettei ole normaalia maksella tuollaisia summia tyhjästä.

kehveli6!!! Olet elossa ja olet tullut takaisin! Yes! Yes! Yes!

Toivottavasti olet jo saanut loput sakosta hoidettua ongelmitta.

Kyllä, täällä vielä ollaan ja elossa. Olen saanut onneksi tuon sakon makseltua eli vältyin sen istumiselta. Laskut on maksettu ja rahaa riittää elämiseenkin. On tosi kevyt olo. Toki tuo ulosotto aina jyskyttää takaraivossa ja masentaa, mutta olen osannut olla ajattelematta sitä ja koittanut mennä eteenpäin.

Olen käynyt terapiassa ja syönyt mielialalääkkeitä. Tuntuu vapauttavalta kun saa purkaa syvimpiäkin mietteitä jollekin joka aidosti kuuntelee ja haluaa auttaa. Pelaan edelleen joka kuukausi, mutta olen saanut homman hallintaan niin, että palkkapäivän tullen maksan laskut ja nostan käyttörahat käteiseksi. Hieman jätän pelivaraa tilille, mutta siihen se pelailu jää. Joskus voitan hieman ylimääräistä menoihin ja laskuihin, joskus taas häviän. Mutta elämiseen tarkoitettu budjetti pysyy kun sen on käteiseksi nostanut. Vielä joku päivä opin olemaan kokonaan pelaamatta.

Valoisia päiviä teille kaikille. Uskotaan että se elämä lopulta voittaa. :slight_smile:

Tällä hetkellä velkaa n. 1700€ ja hyvä puoli siinä on, että on pelkästään ostosrahalle se velka.
31.12 velaton tavoite on vielä saavutettavissa ja olisi mahtavaa aloittaa ensi vuosi ns. puhtaalta pöydältä

Heippa toverit! Miten meillä menee?

Itsellä ollut aika tasaista arkea. Äsken jaksoin jopa laskeskella paljonko ulosottoon on mennyt tähän asti. Karvan alta 11 000€ sinne on valunut mikä tuntuu mahtavalta vaikka tiedän että niitä velkoja siellä vielä riittää kun ovat kasvaneet korkoja ja maksuja. Pienihän mun paikkani on, mutta pikkuhiljaa hyvä tulee. Tästä summasta intouduin tännekin vähän tilannettani päivittämään.

Tosiaan, mitään kummempaa ei ole elämässäni nyt tapahtunut. Miehen kanssa menee hyvin ja olemme muuttaneet lähemmäs työpaikkaani. Pääsee vaikka pyörällä kulkemaan jos ei bensarahaa loppukuusta riitä. :smiley:

Terapia on minua kyllä voimaannuttanut myös. Nyt olisi tarkoitus hieman vähentää mielialalääkkeen annostusta ja tunnustella pärjäisinkö ilman. Terapiajakso päättyy huhtikuussa ja pitäisi päättää haenko Kelalta lisäaikaa siihen. Vähän jännittää romahdanko taas tuohon vuoden takaiseen pisteeseen vai joko omat jalkani kantavat…

Tsemppiä kaikille synkkään talveen! :slight_smile:

Hei kaikille!

Päätinpä tulla tänne kirjoittelemaan nyt kun vuoden kestänyt terapiani tuli päätökseen. Olen oppinut itsestäni, käyttäytymisestäni, tunteistani ja parisuhteestani paljon uusia asioita tuon vuoden aikana. Se tuli kyllä tarpeeseen. Päädyin jättämään terapian tuohon yhteen vuoteen koska voin tällä hetkellä tosi hyvin. Energiaa riittää ja muutenkin menee hyvin. Toki pelaillut olen, mutta hillitymmin nyt kun mulla on tuo käteisellä eläminen kikkana. Olen terapiassa myös tunnistanut tilanteita mitkä ajaa minua pelaamaan ja osaan välttää niitä paremmin.

Nyt kun mieli on levänneempi olisi aika alkaa laittaa raha-asioita kuntoon. 2,5 vuotta on ulosottoa takana ja 12 000€ sinne on aika tarkalleen mennyt (pidän näistä maksuista kirjaa :smiley:). Kiinnostaisi tietää paljonko siellä vielä on korkoineen maksuineen jäljellä, mutta toisaalta olen ollut tyytyväinen näinkin. Siellä ne velat pienenee itsekseen ja minä voin keskittyä nauttimaan elämästä.

Terapiassa tuli juteltua paljon asioista ja huomasin, että ei minun elämäni ole sen huonompaa nyt kuin ennen ulosottoa. Osaa vaan miettiä rahankäyttöään tarkemmin. Mutta yhtälailla sitä pystyy tehdä, näkeä ja kokea. Kohta tosin helpottaa vielä enemmän kun miehenikin pääsi töihin ja alkaa saada palkkaa sekä maksamaan isompaa osaa taas laskuista.

Kyllä se aurinko tänne risukasaankin joskus paistaa! :slight_smile:

Jos haluat saada tarkan velkamääräsi ja ulosottoon menneet maksut tietoon niin tilaa velallisen ulosottoasiat tuloste. Tulee suomi.fi viestit palveluun välittömästi ja on ilmainen. :slight_smile:

Mukava kuulla että mieli on hyvä ja terapiasta iso apu.

Juuri luin ja selailin koko viestiketjun läpi alusta loppuun. Olisi kiva tietää vieläkö joku tänne aiemmin kirjoitelleista sattuisi lukemaan tätä kun niin hyvä keskustelu aiemmin ollut täällä käynnissä? :slight_smile:

Hei kehveli6!

Miten menee?

Käytkö täällä lueskelemassa kirjoituksia?

Olen pitkästä aikaa palannut tänne Valttiin ja olisi tarkoitus olla taas aktiivinen täällä.