Hei, olen kauan käynyt lukemassa täällä viestejä mutta vasta nyt uskallan itse kirjoittaa.
Tilanne on paha ja ahdistaa koko ajan, mutta ei voi muuta kuin katsoa peiliin, itse olen tämän aiheuttanut.
Velkoja on monta, summa yhteensä noin
35 000€. Suurin osa on perinnässä.
Nyt en pysty enää maksamaan, on liian monta maksusopimusta, velat tulevat menemään ulosottoon. Kauanko kestää ennen kuin ulosotto alkaa?
Ahdistaa ja masentaa aivan kamalasti, en pysty nukkumaan öisin kun ajattelen näitä velkoja ja ulosottoa…Kuinka ihminen voi olla näin tyhmä!!!
Ulosotto pelottaa aivan hirveästi, viedäänkö aina asunto? Omistan puoliksi omakotitalon josta vielä 25 000€ maksamatta.
Puolisoni ei tiedä mitään mun peliriippuvuudesta.
Olen monta kertaa yrittänyt lopettaa mutta huonolla menestyksellä ? Mutta nyt tästä on tultava loppu, olen nyt hakenut Peli poikki ohjelmaan, mutta sinne on monen kuukauden jono. Haluan aloittaa uuden lehden elämässäni ja todella lopettaa pelaamisen.
Voi ei mikä tilanne
Ihan ensiksi sun on kerrottava puolisollesi tilanteestasi. Kun uo alkaa, se tulee selviämään hänelle jokatapauksessa. Asunto on viimesijainen minkä uo vie, mutta tämä tietysti vaatii että saavat palkasta ulosmitattua, jos 35t ja monta eri velkaa, summa tulee kasvamaan vielä reilusti ja uo tulee kestämään pitkään… eihän sulla ole pankille mitään lainoja rästissä? Jos pankin joku laina menee ulosottoon, he voivat vaatia asunnon ulosmittausta. Haluaisin sanoa, että talosta ei tarvitse huolehtia, mutta kun ottaa huomioon tulevan velkamäärän ja sen että talo on lähestulkoon velaton, riski tähän voi olla olemassa… mutta, puolisollesi tarjotaan tässä vaiheessa etuosto-oikeus, eli hän voi lunastaa osuutesi ja tällöin talo säästyy.
Ei nyt ehkä kuulostanu kovin rohkasevalta, mutta toisaalta fakta on, että kaikkeen kannattaa varautua. Kuitenkin ensiaskel on se, että sun on ihan pakko kertoa puolisollesi, tiedän että se on vaikeaa ja aiheuttaa häpeää- mutta lupaan, että oma olosi helpottaa sen jälkeen ja hänestä voi myös olla apua tulevan suunnittelussa.
Lisäksi kannattaa ottaa yhteyttä velkaneuvontaan.
Voimia sulle! Selviit kyllä, kun vaan päätät selvitä, pohjalta ei ole suunta kun ylöspäin!
Kerro puolisollesi, tee se jo tänään.
Voithan päästää jonkun velan ulosottoon ja yrittää vaan maksella perintätoimistoille maksusuunnitelman mukaisesti. Itse samassa tilanteessa, sekä uo:n ulosmittaus että madusopimuksia 3:en perintätoimiston kanssa viidestä velasta nyt 16 kuukautta.Tiukkaa tekee välillä mutta perintätoimistojen kanssa saa hyvin neuvoteltua ja jos purkaantuu soppari niin aika helposti saa uudistettua. Ainakin Lowell sanoi että uudistavat 3 kertaa. Vielä noin 9 kuukautta niin perintätoimistojen velat hoidettu, uo:n veloissa vähän enemmän. Olisiko sulla mahdollisuus saada maksuvapaata asuntolainaan, helpottaisi vähän muiden maksujen hoito.uo:n alkaminen kestää ihan tajuttoman kauan,jokaiseen velkaan tulee oikeudenkäyntikulut ynm.niin en kyllä suosittele.
Parempihan se on kertoa pikaisesti puolisolle pitkän aikaa muuten ahdistava olo vaan pahenee. Terveyskeskuksen hoitajalta tai sossusta voi hakea vauhtia puolisolle kertomiseen.
Puoli vuotta tai vähän enemmän menee ennen kuin uo alkaa jos vielä ei ole rästissä olevia perintälaskuja. Myös kannattaa ottaa suomi.fi/viestit palvelu käyttöön vähenee uosta tuleva paperiposti.
Pari rohkasevaa tarinaa tubesta katselemisen arvoisia. Itse olen katsonut nuo monta kertaa. Tsemppiä!
Pantzar youtu.be/vN6-KLAvOyk
Velkakierre youtu.be/ZBzkcv–QQg
Nokela youtu.be/sv8Q_tghTTE