Olen peliriippuvainen!
Olen selvästi peliaddikti ja haluan päästä eroo kokonaan pelaamisesta.
Tiedän ettei pelaaminen ole hyväksi minulle sillä se loukkaa ja sattuttaa lähimmäisiänikin.
Tietenkin vain henkisesti mutta se voi olla suurempi tuska kuin mikään fyysinen kipu.
Kukaan muu kuin minä itse ei tiedä että minulla on näin iso peliongelma enkä myöskään halua muitten
tietävän. Haluaisin vain lopettaa ilman että siitä tarvisi muille ihmisille kertoa. Olen täysi-ikäinen
lukiolainen ja asun yksin. Raha summat joita pelaan ovat käsittämättömän suuria jopa jo työssäkäyville
ihmisille. Saatan pelata kuukaudessa jopa 1000e ja keskimäärinkin 500e pelikoneisiin!
Se on aivan sulaa hulluutta! En ikinä ajattele kokonaissummaa mitä pelaan kuukaudessa vaan sitä
päiväkohtaista. Sekin voi olla melkein 300e. Siinä ne rahat voivatkin mennä jo yhdessä päivässä.
Luettelen seuraavassa kohdassa plussia ja miinuksia pelaamisessa omalla kohdallani.
Pelaamisen plussat(+) ja miinukset(-)
(+)
Hauskaa ja jännittävää eli tunteet liittyvät vahvasti pelaamiseen.
Voi voittaa rahaa eli haluan rahaa enemmän ja enemmän = ahneus?
Saa ajatukset pois tästä maailmasta eli vapauttavaa.
Ajanvietettä kun on muuten tylsää.
Korvaa tavallaan tietokonepelit joihin on kyllästynyt.
Ei kyllästymistä pelaamiseen pelikoneilla.
Aivot saattavat erittää dopamiinia eli mielihyvähormoonia ja pelaaminen tuntuu hyvältä(myös miinuspuoli)
(+)
(-)
Menee rahaa jota pitäisi käyttää: ruokaan, vaatteisiin, säästää autoon, jne…
Ärsyttää kun ei voita joka on noin 99% lopputuloksena.
Pikavippien otto jotta voi pelata ja myös palkkaennakon otto.
Kun häviää rahansa niin tulee erilaisia ongelmia kuten jos pyydetään käymään ostamassa jotain
vaikka onkin pelannut rahansa.
Ei kovin sosiaalista eli kaverit eivät käytännössä pelaa.
Ajaa kavereista ja ystävistä pois.
Vaikka onkin hauskaa niin se on samalla todella turhauttavaa jos ei voita, vituttavaa jos häviää
kaikki.
Ongelmat vanhempien kanssa kun rahaa pitää pyytää jatkuvasti ja pitää keksiä tekosyitä minne rahat menneet.
Valehtelu lähimmäisille.
Vanhemmat kärsii kun pelaan rahat jotka he ovat ystävällisesti antaneet ruokaan tai vaatteisiin.
Raivokohtaukset ja muutenkin raivo joka kasvaa kun häviää.
Heti kun saa rahaa niin tekee mieli pelata.
Vie motivaation urheilusta, koulusta ja ystävistä toisin sanoen kaikesta.
(-)
Yhteenveto:
Pelaaminen tekee minusta pahan ihmisen ja kohtelen muita ihmisiä huonosti enkä huomio heitä kunnolla.
Rahaa kuluu aivan liikaa ja niinkin paljon liikaa että ruokaan riittää raha tuskin koskaan.
Autoon säästäminenkään ei onnistu ollenkaan sillä kaikki säästötkin ovat menneet vain
ja ainoastaan pelikoneisiin. Pelikone estää minua kehittymästä taloudellisesti enkä kehity elämässäni
eteenpäin. Pelikoneet masentavat minua mutta taasen piristävät jos voitan jotain enkä samantien
häviä sitä. Masennus yleensä johtaa taas siihen että pelaan enemmän ja enemmän. Kuitenkin haluaisin
olla ihan tavallinen miehen alku ja elää normaalia elämää jota en tosiaankaan voi elää jos jatkan
tällä mallilla. Tarvitsenkohan jotain muuta joka vie ajatukseni pois peleistä? Aluksi ajattelin että
tyttöystäväni veisi ajatukseni ja aikani muualle mutta näin ei lopulta käynytkään.
Ero on lähellä ja olen täysin varma että se on puhtaasti siitä että olen tällainen peliaddikti.
En vain ole pystynyt luopumaan koneista vaikka olen yrittänyt, se on ylivoimaisen vaikeaa. En uskalla
kertoa muille ihmisille koska minua pelottaa että menetän heidät, mutta toisaalta pitkässä juoksussa
menetän heidät jos en lopeta. Haluaisin ulkopuolista apua mutten uskalla pyytää sitä peläten tämän aran
asian selviämistä lähimmilleni. Jos vain olisi tapa selvittää tämä ammattilaisten kanssa ilman
että muut ihmiset saisivat tietää niin olisin valmis mihin tahansa. Minulla on suuri halu lopettaa
pelaaminen, mutta mitä ilmeisimmin vielä suurempi halu pelata. Auttakaa joku! En halua enkä voi elää
näin. Mitä voin tehdä?