Peliriippuvaiset mistä rahaa elämiseen?

Ootteko saaneet sossusta tai vastaavasta rahaa elämiseen? Olen siis työssäkäyvä peliriippuvainen joka on velkaa noin 50000€ suuntaan jos toiseen. Tänään pelasin palkan ja päätin et nyt saa loppua. Suljin kaikki pelitilit ja annoin mun miehelle mun nettipankki tunnarit mutta nyt ei oo rahaa vuokraa auton vakuutuksiin puhelinlaskuun, kulkemiseen töihin, pankkilainaan, lainaan äidille tai ruokaan… mitä tehdä?

Ootteko saaneet sossusta tukea vaikka asutte parisuhteessa ja molemmat käy töissä?

hei
totuus iskee ja lujaa. Olin vastaavassa tilanteessa. Meni sitten työ, auto, koti kaikki omaisuus myyty pikkuhiljaa asutaan vuokralla, vaatteita on jäljellä joka säähän paitsi sadesäähän ja pakkaseen eli oikeasti vain kesään. eihän sossu auta eikä auttanut läheisetkään vanhemmat tai sisarukset. Sossulle velka on vain selitys ainoastaan selitys. Ruokajono on tullut tutuksi ja kirkon lounaat. jos puolisosi tienaa tarpeeksi niin rahallista apua et saa luonnollisesti mistään. on vain nöyrryttävä. Kannustan sinua kuitenkin lopettamisessa. sinulla on vielä vapautesi ja puolisosi muu on vain maallista. Jos sinulla on hyväpalkkainen työ niin pidä siitä kaksin käsin kiinni ja huolehdi terveydestäsi niin fysiisestä kuin psyykisestä puolesta. loppu hoituu aikanaan. joko perinnän, ulosoton tai sitten velkajärjestelyn kautta. pitkä on tie, joka on edessäsi.

Minä menetin pelaamisen vuoksi kaiken muun paitsi työni. Vaimo otti eron. Mut häädettiin kahdesta asunnosta (vuokran myöhästymisen voi kyllä sopia, vasta kun 3 vuokraa on myöhässä, alkavat uhkailla häädöllä ja sen toteutumiseen menee vielä lisää kuukausia). Yritin saada aikaiseksi hakemusta sossuun, mutta masennuksesta johtuen en saanut kaikkia niitä vaadittavia papereita kasaan. Vapaapäivinä oon käyny ruokajonoissa ja ilmaisissa ruokapisteissä. Oon myös myynyt CD- ja DVD-kokoelmaani ja siitä usein oonkin saanut kuukauden ruokarahat, kun palkka on tullut pelattua.

Palkasta menee joka kuukausi kolmasosa ulosottoon ja se onkin hyvä keino maksaa velkaa pois. Selvitin kymmenien tuhansien eurojen velat jo kerran aiemmin ulosoton kautta. Nyt on menossa toinen kerta ja velkaa on taas suunnilleen saman verran. En tiedä paljonko tarkalleen. Tai edes suunnilleen. En ole jaksanut selvittää. Mutta jotain 30k-70k sitä on eikä kaikki vielä ole ulosotossa saakka.

Kiitos vastauksista. Jostain netistä luin että joku on sossusta saanut apua esim laskujen maksuun. Tilanne on toivoton ja tuntuu että kaikki kaatuu päälle. Ehkä otan yhteyttä sos toimistoon ja kysyn.

Mene ja tiedä, ei ihan kaikkeen voi itse vaikuttaa.

mitä tarkoitat?

Mitä mahtaa Ansuli84:lle kuulua näin vuoden alussa ?