Aloitetaan sillä että olen Anna ja ja olen peliriippuvainen ja tässä on tarinana lyhykäisyydessään
Haluan jakaa oman tarinani, koska uskon, että avoimuus voi auttaa sekä itseäni että muita saman asian kanssa kamppailevia. Olen 38-vuotias työssäkäyvä nainen Etelä-Suomesta. Ulospäin elämäni näyttää tavalliselta, mutta pinnan alla on vuosien taistelu peliriippuvuuden kanssa – taistelu, joka on vienyt minut äärirajoille.
Kaikki alkoi teini-iässä rahapeliautomaateista. Kun täytin 18, löysin nettikasinot ja siitä alkoi alamäki. Velkaantuminen kiihtyi, pikavipit tulivat kuvioon ja vuonna 2012 menetin luottotietoni. Sain ne takaisin vuonna 2020 ja ajattelin, että nyt olen “normaali” ja voin pelata vähän. Mutta olin väärässä. Pelaaminen palasi entistä rajumpana ja lopputulos on yli 120 000 € velkaa.
Tällä hetkellä olen ollut pelaamatta 25 päivää ja haluan pitää tämän linjan. Olen saanut virallisen rahapeliriippuvuusdiagnoosin ja hakenut pelaamiseen apua. Tie on pitkä, mutta en halua enää palata siihen kierteeseen.
En tiedä saako täällä mainita blogia tai somesisältöä mutta jaan niissä siis ajatuksiani aktiivisesti.
Kirjoitan tästä avoimesti blogissani, jossa kerron matkasta kohti toipumista, talouden hallintaa ja uutta alkua. Jos haluat lukea lisää tai saada vertaistukea, löydät blogin täältä: https://stoppirahapeleille.blogspot.com/
Lisäksi jaan sisältöä Instagramissa, jossa kerron rehellisesti arjesta peliriippuvuuden jälkeen: peliriippuvaisen_painakirja
Jos olet samassa tilanteessa tai haluat jakaa kokemuksesi, kommentoi tai laita viestiä. Et ole yksin.
Rehellisesti sanottuna koukutuin rahapeleihin jo 15-vuotiaana. Silloin pelaaminen ei vielä hallinnut elämääni, mutta kun täytin 18 ja netticasinot astuivat kuvioihin, se oli rakkautta ensi silmäyksellä… ja siitä alkoi meno. Olen lopettanut monta kertaa, mutta aina palannut takaisin.
Mietin nyt, miksi tämä kerta tuntuu erilaiselta. Aiemmin lopettaminen tapahtui muiden painostuksesta. Nyt päätös tuli minulta itseltäni. Kyllästyin jatkuvaan ahdistukseen, salailuun ja pelkoon. Havahduin siihen, että jos en lopeta nyt, tämä vie minut lopulta kuilun partaalle. Se hetki oli ratkaiseva.
Tällä kertaa olo on erilainen – rauhallisempi, päättäväisempi. En väitä, että tie olisi helppo, mutta 26 päivää on jo iso askel.
Mikä järki on luoda tekoälyllä jotain peliriippuvuuteen liittyvää sisältöä ja tehdä siitä blogi. Näen ihan selvästi, että kyseessä on jonkun järjestön projekti tai huijausyritys.
onpa kurja ja harmi kuulla et ajattelen tän olevan vaan huijarin tai vastaavan luomaa tekstiä mutta siinä olet väärässä tai no et ihan.. ihan omana itsenäni siellä ja myös täällä kirjoittelen ja julkaisen faktoja omasta tilanteesta mutta fakta on se et kuvat on tekoälyn luomia ja taisin siitä ekassa julkasussa jopa mainita et en oo valmis tulemaan vielä ”kaapista” ulos niin kovin et julkasisin ihan oman kuvani siellä ja muutenkin kirjoittelen anonyyminä.
Mut pahotteluni että sain sulle ärsyyntyneen fiiliksen kirjoittelustani omista fiiliksistä!
T: Anna (ihan oikea ihminen) ei huojari eikä minkään järjestön luoma henkilö
Olet luonut myös tekstin tekoälyllä. Ei tarvitse vängätä asiasta, koska tunnistan sen heti. Yllä kirjoitat kuin ihminen, mutta blogissa on toistoa ja toistoa ja kielioppi kuin tekoälyn luomaa.
Kun katsoo tuota IG tiliä niin herää väistämättä ajatus tekoälystä. Kaikki seuratut kanavat ovat jotain riippuvuuksia käsitteleviä tms. aiheen ympärillä pyöriviä.
3200€ kuukausitulot ja 4200€ kuukausimenot ja yhä mietit, että kannattaako päästää ulosottoon? Eihän tuossa ole mitään muita vaihtoehtoja. Olen lähes varma siitä, että näissä luottoyhtiöiden lainoissa on paljon korkeampi korko kuin mitä ulosotossa (10.5%).
Ei ole tekoälyllä luotu ja nyt uusimmassa blogissa kirjoitat, että “Totta on, että olen käyttänyt tekoälyä apuna, esimerkiksi kuvien luomisessa ja tekstin jäsentämisessä.”. Tuo tekstin jäsentäminen tarkoittaa, että olet luonut koko kirjoituksen tekoälyllä tyyliin: Kirjoita peliriippuuteen ja sen hallintaan tekstiä.
En väitä, enkä tiedä oletko todellinen vai keksitty peliriippuvainen, mutta tuosta tekstistä tai ainakin niistä ensimmäistä näkyi selvästi ettei niitä ole kirjoittanut tyypillinen peliriippuvainan vaan analyyttisesti kirjoittava tekoälyn kieliohjelma. Jos olisi peliriippuvainen, niin ei näiden asioiden kirjoittaminen itsenäisesti ole sen kummempi asia, joten miksi pitää luoda sisältöä tekoälyllä?