Peliautomaattien orjien vapautusrintama

Arvattavasta syytä Toiveikas tapaus? rekisteröityi viimein tänne. Taustalla olen myötätunnolla seurannut toisten taistelua ja iloinnut joidenkin onnistumisista.

Veikkaus vitkuttelee peliautomaattien pakollisen tunnistautumisen kanssa niin pitkään eli jopa vuoteen 2023 asti, joten Nälkäisen haamun innoittamana on otettava itse järeämmät keinot käyttöön, kun omat ja ei sentään varastetut mutta vipatut rahat kylläkin on upotettu jo peliautomaattien ahnaisiin kitusiin. Mitä järkeä tunkea jopa satasia koneeseen, kun kovin harvinaisia ovat ne kerrat, kun voitot ovat yltäneet yli sataseen. Parikymppinen hupenee tyhjiin muutamassa minuutissa. Ensimmäistä kertaa huomasin, että tililläni on nostoraja, kun automaatti yllätyksekseni ilmoitti, että nostoraja on täynnä (3500 euroa) ja suurin osa tuosta (pikavippejä siinä myös) meni peleihin. Nyt täytyy laskeskella, paljollako käteisellä oikeastaan kuukaudessa pärjää ja laskea tuota nostorajaa huomattavasti. Valitettavasti sitä rajaa ei verkkopankissa pysty muuttamaan vaan pitänee ottaa yhteys pankkiin.

Peliautomaatiton vuosi 2018 tavoitteena, mieluiten peliautomaatiton loppuelämä. Ei pitäisi olla ylivoimainen tehtävä, kun menetettävänä ei ole mitään elämälle tärkeää. Vai onko, kun peliautomaattiuraa on takana jo parikymmentä vuotta?

Tervetuloa mukaan vapautusrintamaan te muut peliautomaattien orjat, jotka ette ole valmiita muuten täysin pelittömään (elämään/)vuoteen 2018!

Ihmeen kauan saavat vitkutella tunnistautumisen kanssa…mutta parempi sitten myöhään ku ei milloinkaan…henk.koht mielipide että kaikki automaatit pois normi kaupoista ja kioskeista ja mielellään joku oikeasti valvomaan sitä pelaamista ja vaikka kertomaan niistä haittapuolista sinne koneen viereen…olis itseki säästyny paljolta pahalta 20vuoden aikana.

Paljolta pahaltapa hyvinkin jo aiempien vuosien aikana ja tämä syksy oli jo katastrofin partaalla. En muista tarkkaan alkuaikoja, mutta melkeinpä kerrasta koukussa varmaan. Muutoin käyttäydyn ihan normaalisti, mutta kun peliautomaatti on näkösällä, minusta tulee huumassa pelaava zombi. Tosin joskus peliautomaattiseireenin kutsu houkuttelee kotoakin hakemaan muka jotain tärkeää kioskilta tai kaupasta ja jalat vievät suoraan koneelle ja se ostos jää tekemättä. Peliautomaatit vaan tilaan, johon pääsee vain Veikkaus-kortilla, jolloin voi sen kortin heittää menemään. Ei tarvitsisi kaupan/kioskin henkilökunnankaan taistella jatkuvasti alaikäisten pelaajien kanssa.

Laitoin peliautomaattien orjuudesta vapautumisen laskurin. Toivottavasti ei tarvitse nollata sitä.

Hei Toiveikas Tapaus, niin tuttua nuo seireenien kutsuäänet. Olen kesken siivoamisen lähtenyt muka röökiä hakemaan ainoastaan siksi, että pääsen pelaamaan. Viime vuosi oli paha, tuplasin silloin velat. Syksyllä 2016 hain pankkilainan, jolla sain kaikki ”pikku lainat” maksettua. Näin oli vain yksi kohtuullinen laina mutta pelaaminen jatkui, välillä täysin hallitsemattomana ja tungin pelikoneeseen pahimmillaan 500€ yhdellä pelikerralla. Järkyttävää, kun tietää koneiden voittojen suuruuden. Mutta se pelihimo… se osaa kyllä riepotella vaikka kuinka.

Mä haluan pelikoneet suljettuun tilaan, jossa valvoja sekä tunnistautumispakko. Tällä hetkellä voi vapaaehtoisesti tunnistautua mutta kuka tekee sen pelihimossaan, kun käteisellä voi pelata. Ainut konsti välttää pelaaminen on, ettei pidä käteistä mukana ja pankkikortin käteisnostoraja on nolla sekä automaateilla pelaaminen estetty. Mä pelasin kauppareissulla ekan kerran, kun oli kone siinä lähellä. En usko, että olisin mennyt pelisaliin ekaa kertaa pelaamaan… eli paljolta olisin säästynyt, kun pelikoneet eivät olisi olleet niin tyrkyllä…

Kiitos vastauksista kohtalotoverit. Tässä ketjussa kaikki peliautomaattien orjat voivat keskustella ihan vapaasti, vaikka en itse aina olisikaan paikalla - eli ei ole tarkoitus olla itselleni omima ketju. Olen rekisteröitymättä kirjoitellut aiemmin paljonkin mm. Tsempparittaren/Henmatun, Tiikerin, Taistelun ja Tinjan ketjuissa ja välillä yllätyn, mitä kaikkea onkaan tullut kirjoitettua.

Valitettavasti tuo käteisnostorajan nollassa pitäminen on vähän ongelmallinen, kun itse pitää hoitaa kaikki asiat. Mutta kun onnistuisi nostamaan ne kaiken varalta tarvittavat käteisvarat ja käyttämään ne vain silloin, kun jostain syystä korttia ei voi käyttää. Itsekuria tarvitsisin lisää ainakin tässä asiassa. Pankkikortissani ei onneksi koskaan ole ollut pelimahdollisuutta ja verkkopelaamista olen ainakin viime aikoina pystynyt hallitsemaan rajoituksilla eli nettipeleihin on viime kuukausina mennyt vähemmän rahaa kuin koko Veikkauksen asiakkuuden aikana aiemmin (joskus meni tuhansia, järkyttävää). Mutta että pelikoneisiin kaikki rahat, kun kummoisia summia ei edes voi voittaa. Kuten moni muukin en uskonut, että pikavippejä sentään ottaisin pelatakseni, mutta sekin päivä on nähty. Parin viikon totaalinen sekoaminen ja nyt sitten ihmettelen, miten selviytyä lyhennyksistä ja koroista. Onneksi kaikki eivät sentään antaneet lainaa. Piti varmaan tehdä se pohjakosketus ja toivottavasti se oli tässä.

Joka paikassa pelikoneita tosiaan. Kun ulko-ovesta ulos menee, parin sadan metrin säteellä on jo kolme pelipaikkaa ja parin kilometrin säteellä varmaan kymmeniä. Uskomattoman nopeasti ne rahat sinne koneeseen vilahtaa, vaikka ei edes pelaisi maksimipanoksella.

En koe mitään ongelmaa pankkikortin käteisnostorajan ollessa nolla, koska kortilla voi maksaa siitä huolimatta ostoksensa mutta vain käteistä ei saa ja mihin tarvinnut käteistä, kun kortilla voi maksaa.

Ei ole vielä tahdonvoimaa koeteltu, kun kaapeissa on ruokaa ja olen välttynyt pelikoneiden hypnoottiselta vaikutukselta, joten muutama pelikoneeton päivä on päässyt kertymään. Veikkauksen sivulta suljin lähes kaikki pelit, kun siellä pelikohtainen sulkemismahdollisuus ainakin vuodeksi eteenpäin viimeinkin on. Ei ole pelkoa, että pikapelejä himoissani sinnekään menisin pelailemaan.

Valikoiva keskittymiskyky? Menisin pelaamaan, niin jaksaisin keskittyä pelaamiseen ja panos- ja pelinvaihtostrategioihin ja pankkiautomaatilla ravaamiseen vaikka 10 tuntia putkeen. Nyt haahuilen vaan ja aloitan yhtä ja toista, siirtelen tavaroita paikasta toiseen ja olisi juttuja, joihin voisi/pitäisi keskittyä, mutta ei vaan mistään saa kiinni ja haahuilu jatkuu :confused:

Eiköhän tästä kuitenkin tule yksi pelaamaton päivä lisää.

Tulihan tuosta edellisestä kyllä yksi pelaamaton päivä lisää, mutta pelaamattomien päivien ketju katkesi :blush: Nyt jos saisi ketjun jatkumaan, vuoden päästä olisi itselle hyvä ystävänpäivälahja.

Jotain positiivista potkua pitäisi saada, jotta jaksaisi sinnitellä. Nyt mennään vain hammasta purren. Auringonpaisteessa hohtavat hanget sentään ilahduttavat silmiä eikä se maksa edes mitään, onneksi :smiley: