pelasin taas kaiken

Mietin just miten pättää päivät helpoiten…ei jaksa tätä paskaa!

Pelaamaton päivä nro. 1

Hei jarmo14,

Ikävä kuulla, että pelaaminen tuottaa sinulle paljon ahdistusta ja masennusta. Kirjoitit, että kaikki meni ja haudoit mielessäsi päättäväsi päiväsi. Älä kuitenkaan tee sellaista, mitä et voi peruuttaa. Vaikka juuri nyt tuntuu, ettei elämällä ole mitään tarjottavaa, niin koita uskoa että se aurinko ihan varmasti paistaa vielä sinulle.

Oletko hakenut apua pelaamiseen ja sen taustalla oleviin ongelmiin? Millainen elämäntilanne sinulla muuten on?
Täältä päihdelinkin sivuilta löytyy kattavasti tietoa peliongelman hoitoon sekä hoitoonpääsyyyn liittyen.

Lisäyksenä vielä edelliseen, että mikäli sinulla on itsesi vahingoittamiseen tai itsetuhoisuuteen liittyviä ajatuksia, on tärkeää että kerrot niistä heti jollekin luotettavalle taholle tai soittamalla esim. valtakunnalliseen kriisipuhelimeen.

Minkä ikäinen muuten olet? Nimimerkkisi sai miettimään, että oletko alaikäinen. Toisaalta lyhyet viestisi sisällöltään vaikuttivat aikuisen kirjoittamilta.

Suosittelen tarttumaan apuun sillä sitä on saatavilla.

Kiitos viestistä ja kannustuksesta! Pahimman yli on jo päästy enkä haudo enää mitään pahaa kunhan tää pelaamattomuus pitää. En ole suinkaan ala ikänen. Ikää jo reilu 30v :slight_smile: täytyy nyt yrittää tänne välillä kirjotella jos vaikka auttais. Ainakin nyt tuntuu siltä.

Kauan se kesti. 8 kaljaa eikä mitään tolkkua…saatana että voi ihminen olla hukassa! Tää vitun peliriippuvuus on vaan kaiken huippu! Rukoilen etten herää aamulla. Aamen.

Nyt on viimenenki löydetty paikka suljettu kokonaan! Eli alusta! Pelaamaton päivä nro 1.

Hyvä että suljit “viimeisetkin” saitit. Kannattaa hankkia ns. peliestot ohjelmat koneelle ja tehdä pelaaminen muutenkin todella vaikeaksi.

Kysyn vielä, että oletko hoidon tms. piirissä, josta saisit siis ammattiapua pelaamisen aiheuttamiin ongelmiin? Suosittelen ottamaan yhteyttä rohkeasti esim. peluuriin tai vaikkapa paikalliseen mielenterveystoimistoon tai esim. A-klinikalle, mikäli se vain on mahdollista. Keskustelu tai terapia varmasti auttavat eteenpäin pelaamattomuuden tiellä.

Pelkkä yksin sinnittely voi olla vaikeaa ja joskus mahdotonta. Siksi olisi hyvä olla joku ihminen, jolle puhua asioista niinkuin ne ovat.

Jarmo14:lla on menossa nyt se pirun vaikea tilanne. Häviöt kolkuttavat mielessä ja ne hävityt rahat on voitettava takaisin hinnalla millä hyvänsä. Ei tuossa tilanteessa auta mikään järkipuhe - tai siinä tarvittaisiin viereen luotettu ja läheinen tukihenkilö, joka katsoisi miehen perään 24/7.
Olen itse kokenut tuon helvetin. Tuossa tilanteessa ei auta mitkään moraalisaarnat tai luennot pelaamisen ja häviämisen todennäköisyyksistä, ne vain pahentavat tilannetta.
Mulla on nyt tuo helvetti pääosin takana, mutta vieläkään en ole löytänyt ulospääsyä. Tuosta vaiheesta on nyt kohta vuosi aikaa, mutta sen seurauksena luottotiedot ovat menossa 1-2 kuukauden kuluttua.

Kun olen itse tuon kokenut, niin kaikkein parasta olisi ollut minun tilanteessa tilata ambulanssi ja päästä suljetulle osastolle rauhoittumaan. Pelaamisen aiheuttamia ongelmia ei ymmärretä vielä täysin mielenterveyshuollossa, ei edes A-klinikalla, siksi voi käydä niin, ettei ambulanssia lähetetä, tai sinua ei oteta vakavasti. Jos juot aivosi pihalle, niin silloin on kyllä apua tarjolla.

terv.

JokuJaskanen

Toi on kyllä niin totta. Monesti miettiny mitä jos voittaiskin paljon rahaa? Varmaan zompina pelais ne takas ennemmin tai myöhemmin :unamused: täytyy vaan hyväksyä tappiot ja pysyä kaikista peleistä erossa. Repsahdusta ei olis tapahtunu ilman alkoholia joten täytyy siirtyä vesilinjalle toistaiseksi!

Mites Jarmo14 menee? :slight_smile:

Peleistä pysytty erossa eli ihan hyvin menee :slight_smile:

Löysin täältä tuon Raipe rahapelipäiväkirjan niin sinne päivittelen omaksi iloksi pelaamiseen liittyviä tuntoja :slight_smile: suosittelen muillekkin jos vaan voi jotenki auttaa! Tänään pelaamaton päivä nro. 7.

Hyvä jos Raipe on tullut tutuksi! Hieno ohjelma.