Pelaamisen syyt ja seuraukset

Ajattelin, että voisi olla hyvä kerätä yhteen ketjuun, mitä syitä, seurauksia ja tunteita itse kullakin peluurilla on liittynyt pelaamiseen. Esimerkiksi ärtymys, kun ei pääse pelaamaan tai ärtymys sen jälkeen, kun on hävinnyt tai ärtymys pelikoneen äärellä, kun se kone on niin tyhmä. Tärkeät laskut, jotka jäivät maksamatta tai asiat, jotka jäivät tekemättä. Monella on näitä juttuja omissa ketjuissaan mutta olisi ihan mukava koota niitä yhteen paikkaan. Minulle ainakin tulisi varmaan monta kertaa tunne, että “tuttu juttu” ja voisi todeta, että on muitakin, jotka ovat toimineet yhtä tyhmästi tai jopa järjettömästi kuin itsekin.

Tässäpä ensimmäinen: Tapaamisista myöhästyminen tai niiden kokonaan peruminen ja selitysten keksiminen.

Mitäs mulla olis… En vastaa puhelimeen, en pidä yhteyttä ystäviin, haluan äkkiä kotiin jotta voin pelata, uhraan aikaa pelaamiseen, vaikka pitäisi tehdä muuta, pelaan vaikka pitäisi mennä nukkumaan. Syitä löytyy…

En ole läsnä perhen elämässä. Jätän hoitamatta tärkeitä asioita. Laiminlyön pari-ja ystävyyssuhteita. En jaksa kiinnostua mistään muusta kun pelaamisesta. Salailu ja valehtelu. Huono motivaatio ja keskittymiskyky (paitsi pelaamiseen). Taloudelliset vaikeudet. Masentuneisuus ja oman tunneelämään rappeutuminen.

sovin ystävien kanssa juttuja, joita sitten perun kun ei olekaan rahaa mennä leffaan tai ulos syömään. Pelaamisen jälkeen iskee yleensä mieletön ahdistus ja saatan valvoa koko yön. Jatkuva valehtelu ja Kuoleman toiveet.