Parisuhde kriisissä

Hei,

vertaistukea ja kokemuksia kaipailisin muilta, joiden parisuhde on ajautunut syvään kriisiin pelaamisen ja/tai velkojen vuoksi.

Selvisittekö yhdessä, tuliko ero, kävittekö terapiassa yhdessä tai erikseen?

Pitkä suhde ajautumassa (kai ehkä?) pian eroon… puolisolle oli niin kova paikka se, kun sai tietää minun olevan peliriippuvainen ja pahasti velkaantunut :cry: :cry:
Enkä toki ihmettelekään. Toivoisin vain että vielä joku päivä selviäisimme tästä. Yhdessä, kaikesta huolimatta <3

Voiko menetettyä luottamusta saada koskaan enää takaisin? Voiko katkeruudesta selvitä? :unamused:

Minä en selvinnyt parisuhteen kanssa siitä, ero tuli ajan kanssa, luottamus katos toista kohtaan eli tässä tapauksessa minuun. Hän jopa petti kostoksi, valehteli asioista ja lopulta hääti minut asunnosta, ruma ja ikävin loppu ikinä elämässäni ja ymmärrän kyllä myös miksi, koska toiselle aiheutin niin paljon paskaa ja se pettymyksen määrä oli älytön, lopuksi sain jopa poliisit perääni, koska hän masentui niin pahasti ja rupesi kuvittelemaan minua vain lopulta uhkana. Olen käynyt ammattilaisten juttusilla ja siitä yrittänyt saada voimaa, pelaaminen ei ole loppunut, mutta vähentynyt.

Suosittelen sinulle, että hankit apua ja rupeat käymään ihan jossain ryhmässä, jos puolisosi uskoo sinuun ja tukee ja oikeasti rakastaa, niin sitten ei pitäisi olla pelkoa erosta, ellei se tunnu sit oikealle ratkaisulle, että ei myöhemmässä vaiheessa tule luottopulaa uudestaan ja toiseen on menettänyt lopullisesti uskonsa, repsahtaminen kuuluu hoitoon, mutta pelaamattomuus on ainoa ulospääsy ja saada hiljalleen elämän asiat kuntoon ja toinen voi taas luottaa toiseen.

Pelaan oikeastaan enää sen takia välillä, kun haluan saada hyvää olontunnetta, vaikka sitäkään niistä ei enää tule ja jotenkin vain haluan sättiä itseeni ja syyllistää pelaamalla vain lisää, tätä tyyliä en suosittele kenellekkään, vaikka olen päässyt hiljalleen jo eteenpäin, silti pelaaminen on tuhonnut minulta niin paljon asioita, mitä en voi ikinä saada enää takaisin. Se on maksanut minun suhteeni, porukoiden välit, työpaikan ja melkein jopa asunnon.

Minä en saanut toista mahdollisuutta puolisolta, korjata virheeni, toivottovasti sinä saat. :neutral_face:

Hei EläkkeelleVelattomana81 Tykkäisin ajatella, että kriiisistä voi selvitä ja luottamus palautuisi, mutta se kyllä vaatii aikaa. Aikoinaan kun jäin kiinni pelaamisesta, niin iso shokki se kyllä oli, ja monet kyyneleet silloin valui. Luottamus oli silloin täysin hukassa, mutta tein silloin kaikkeni, että luottamus palautuisi. Rehellisesti voin sanoa, että joidenkin vuosien jälkeen meillä oli kaikki hyvin. Sä et voi tehdä muuta kun osoittaa, että olet luottamuksen arvoinen. Kaikki muu riippuu sun puolisosta, kykeneekö hän taas luottamaan. Me ei käyty terapiassa vaan keskusteltu keskenään.
Noh, sittemmin tuli kuitenkin se ero, mutta siinä oli taustalla muita asioita, ja se oli yhteinen päätös, joka tehtiin hyvässä hengessä. Myöhemmin peliongelma tuli valitettavasti taas kuvioihin, vaikka olinkin jo vuosia pelaamatta. Mutta uskon, että eka kriisin jälkeen meidän välinen luottamus kyllä palautui kokonaan. Tosiaan velat oli sellaisia, että niistä selvisin kohtuullisen lyhyessä ajassa.
Muista kuitenkin, että ero ei ole maailman loppu. Se ei ole mikään kiva asia, mutta siitä selviää hyvin ja sen jälkeenkin elämä voi tarjota todella paljon iloa vielä :slight_smile:
Kovasti voimia, kaikilla asioilla on tarkoituksensa ja kaikki varmasti vielä järjestyy :exclamation: