Pari viikkoa takana

Olen 56-vuotias työssäkäyvä nainen, jonka juominen oli muutaman vuoden täydellisessä syöksykierteessä. Pakonomaiset kännit pari kertaa viikossa, valehtelua, pullojen piilottelua, joskus yksin toimistolla ollessa pari olutta jne. Meillä on vilkas seuraelämä, joten kotona on ollut aina alkoholia runsaasti.

Yleensä juhlat eivät loppuneetkaan siihen, kun vieraat lähtivät, vaan nukuin muutaman tunnin ja aloitin juomisen uudestaan. Mies heräsi, jo löysi sikahumalassa olevan vaimonsa.

Pohjakosketus tuli kuitenkin pari viikkoa sitten. Avasin pullon aamulla, vaikka oli työpäivä. No, niinhän siinä kävi, kuten alkoholin kanssa tuppaa käymään. Loppupäivästä filmi poikki, enkä muista illasta mitään.

Puheluista pomon kanssa ei mitään hajua myöskään. Maanantaina käytiin töissä asia släpi, ja ihmeellisesti ei tullut kummempia seuraamuksia. Mulle itselleni seutaamus oli se, että päätin jättää alkoholin ja kertaheitolla valita raittiin loppuelämän. Karilleajo oli niin raju ettei mulla ollut enää muuta vaihtoehtoa.Nyt tässä olen nöyränä uuden edessä, ja yritän löytä tukea myös täältä.

14 tykkäystä

Hei @Lostinmyworld , lämpimästi tervetuloa tänne.

Olen lähes tasan ikäisesi nainen ja tuli itse tälle palstalle vajaa vuosi sitten umpiväsyneenä omiin touhuihini. Nyt elämäni on aivan toisenlaista, täältä saamani tuki mahdollisti sen etten ole enää ollut humalassa yhteentoista kuukauteen enkä enää millään lailla siitä haaveilekaan.

Elämä ilman alkoholia on paitsi mahdollista, myös lopulta hyvää ja iloista, kunhan selviää ensimmäisistä viikoista ja kuukausista. Ne ovat hankalimmat ja saattavat vaatia sinnittelyä.

Sinnittele täällä. Se usein auttaa. Me kaikki täällä tiedämme, miltä sinusta tuntuu, ja myös sen että elämä voi muuttua parempaan suuntaan.

Kevät on hyvä aika lopettaa juominen, silloin on edessä ihana kesä jona alkoholinkäytön lopettamisen ensimmäiset parhaat puolet ovat ehtineet päästä esiin ihan kunnolla.

Tsemppiä!

10 tykkäystä

Tervetuloa, minulla nyt kuukausi ilman alkoholia.

1 tykkäys