Paremmat filtterit

Heipparallaa. Puhtaus on puoli ruokaa, mutta paikkakuntani Vinkki-toimipisteestä saa ainoastaan pumpulipallofilttereitä. Myydäänkö apteekeissa esim. mikronifilttereitä tai saako niitä jostain muualta? En viitsi itse mennä ihan suorilta apteekista kysymään tällaisia välineitä, koska tilanne saattaisi olla kiusallinen.

Tietääkseni niitä ei valitettavasti apteekeissa myydä. Onnekseni paikkakuntani vinkit myy noita “Sterifilt”-fimoja

Joo. Pitää kysäistä tuolta Vinkistä, jos saisivat hommattua vaikka noita sterifilttejä sinne kerta niitä muillakin paikkakunnilla on. Viimeksi kysäistessäni tuntui tosin olevan ihan vieras esine heille.

Ei ole ainakaan apteekissa edes tilattavana, kysäsin kun äskön kövin apteekissa. Mistä muualta niitä voi ostaa?

Täälläkin näkyi vinkki noita myyvän. Ihmettelin kun nykyään ei missään apteekissa, jossa kävin myyty neuloja ja kohtelu oli erittäin loukkaavaa. Oli ihme tenttaamista vaikka ei edes myydä. No vinkissä sai asiallista kohtelua ja paksuja puurolusikoita sen 20kpl, kun ei ollut vaihtareita mukana. Kyllä ennen apteekeissa palveltiin, no kivahan se on kun ei tarvitse maksaa.

Moro!

Sterifiltit ovat varsin käteviä ja niitähän saa Vinkeistä. Sterifilteissä on 5µm membraani-kalvo. Jos sä olet oikein terveysintoilija nisti, niin Milliporelta saa 0,2µm filttereitä. Ensin filsaat kiinteän aineen pois Sterifiltillä ja liemi on kirkasta. Sen jälkeen Milliporella ja bakteeritkin häviää sun vedoistasi :smiley: !

Sterifilttejä voi tilata netistäkin. Jokeri ei ole vetänyt varmaan viiteen vuoteen vetoja ilman Sterifilttiä!

Jokeri

Itse olen myös koko IV-käytön ajan käyttänyt sterifimoja. <:

Suosittelen! Elämässäni vain yhdet horkat koettuna, ei yhtäkään tulehdusta tai “kunnon” pattia. Toki joskus mennyt viiva pari ohi.

Itsekkin usein kaipaan jotain hyviä filttereitä.Yleensä tulee ihan perus röökifilttereit käytettyä,kun mun mielestä ne on jopa parempia kuin vinkin horkkapallot.

Netistä niitä saa tilattua, googleen micron filters, ei ole niin vaikeaa.

Itselläni kyse ei ole ainakaan siitä,että se olisi vaikeaa.Yleensä vaan tahtoo aina unohtua ja sitten jäädä tuommoisen asiankin ostaminen,kun eipä se ikinä tahdo tulla ekana mieleen silloin kun pitäisi jotain tärkeetä hommata.:smiley:

No itseasiassa taisi olla liian vaikeaa, kun en löytänyt. :slight_smile: Meinaatko ihan kotimaasta vai ulkomailta?

Briteissähän on yks asialliselta vaikuttava firma, josta voisi edullisesti tilata kaikki tarvittavat värkit mukaanlukien sterifiltit ja -cupit, injektionesteet ym. Valitettavasti postikulut 20 puntaa, joten tämän vuoksi jäänyt toistaiseksi tilaamatta rahapulan takia. En tiiä saako täällä julkaista tällaisia osoitteita?

Kysäisin viime käynnillä tuota sterifilt asiaa paikallisesta vinkistä, ei kuulemma onnistu. Blaah!

PS. Vähän asian vierestä mutta mikä ois hyvä vaihtoehto klikkikupille, jos annosta täytyy kuumentaa? Nuo muovisethan eivät sitä tietenkään kestä, joten lusikkaa oon pari krt käyttänyt mutta ei jotenkin tunnu ihan steriileimmältä maholliselta. :unamused:

Ulkomailta, millään firmalla tuskin on kaupallisia intressejä niitä Suomessa myydä.

Mitäköhän annosta tarvitsee mielestäsi kuumentaa?

“No suboxonea tietenkin, sen naloksonin takia.” :smiley:

Osassa Suomen Vinkkejä myydään kunnon filsuja… Ei bubrea kannata kuumentaa… Sekä xone & teksi liukenevat ilman kuumentamista… Naloksoni ei katoa kuumennettaessa vaan kemiaa on tunnettava paljon enemmän… Tosin tuo vastaus nyt on Countyn kirjoittama… Itselläni pelitti pieni kauha tai iso lusikka joka oli väännetty pysymään pystyssä… Tai lasipurkki…

Joops se oli lainausmerkeis ku letkautin. xD Ehkä läppä ei ollu nii hyvä mut en voinu vastustaa kiusausta, ku nähny mm. vierestä ku jengi POLTTANU subua hehkulampusta ja menny placeboihin. -.-

Nyt en tiedä asiasta mitään mutta lääketableteissa on jotain sidosaineita ja niiden suodattaminen pois lienee mahdotonta, olette melko rohkeita hihaan vetäjät. Mulla ollut kaksi veritulppaa, leikkausten jälkiseurauksena ja ei ollut yhtään hauskaa. Se riski lienee ihan tunnettu ja tulehdukset siihen päälle niin elämällä leikitte, ikinä ette tiedä millä on ainetta jatkettu. No viimeinen veto on varmaan ihana, pikku amputaatiot ei mitään kun vaan jää suonia.

Joidenkin sidosaineiden (esim. talkki) suodattaminen on tosiaan mahdotonta, suurin osa kuitenkin lähtee oikeaa filtteriä käyttämällä (jota 99,99% rännääjistä ei kyllä vaivaudu tekemään).

No kyseessä eräs kemikaali, joka on käsittääkseni hydrobromidimuodossa eikä tämän vuoksi liukene nesteeseen kovin helposti, siksi kuumennus.

Hydrobromidi on suolamuoto, suolamuodot kemikaaleista yleensä liukenevat hyvin veteen. Tietämättä sen enempää kyseisestä kemikaalista, on mahdotonta sanoa, onko kuumentamisessa oikeasti järkeä.

Jollain venäläisellä foorumilla oli käsitelty aika paljon tuota naloksonin ja bupren erottelua. Hiukan tutkin aihetta ja tietystä mahdollisesta erittelytavasta oli todella vaikea löytää tietoa netistä?!?! Siis tuo mun metsästämä erittelytapa voi ehkä toimia, koska siihen liittyvä tieto oli toisen aineen osalta todella hyvin “piilotettu”.

Ei niitä kahden eri aineen eri erittelytapoja niin hirveän montaa tunneta.