Löytyykö moista? Itse pääsin Insominilla aika lähelle, mutta kun on massiivinen bentso-ongelma, niin se kaatui siihen. Voisin vaikka lyödä vetoa että kaikkea olen yrittänyt.
Nyt menee Seroquel prolong 400mg ja päälle Seroquel 50mg. Kyllä siitä toki apua on. Nyt on enää se ongelma että lääkärit eivät enää mitään mulle kirjoita.
Se on kuitenkin ihan varma etteivät lääkärit mulle enää mitään kirjoita. Sinänsä ihan ymmärrettävää…
Kaikki on oikeastaan käyty läpi: Imovane, Insomin, Tenox, Insomin, Dormicum, Erilaiset neuroleptit (joista kyllä Seroquel toimii parhaiten). No, haudassa ehtii kyllä nukkumaan. On olemassa uniongelmia ja sitten on UNIONGELMIA.
Pyydänkin nyt apua rukouksen voimalla tai pyydän apua että saan rauhallisen yöunen. Se tekisi nyt ihmeapua
Zyprexa, Seroquel, Levozin,Mirtazapin kaikki aika paskoja mut kyllä niillä nukkuu vaihda välillä lääkettä ni ei tarvi nostaa annosta suureks maanantaina seroquel tiistaina zyprexa ja ton levozinin voi unohtaa jos pitää mennä aamusta johonkin…paras unilääke o et valvoo ja menee sit nukkuu ku väsyttää
oletko kokeillut melatoniinia? mä kävin kaikki läpi ja toi on ainoa lääke, millä nukahtaa 95% varmuudella alle 30 min. n. 7 v. oli uniongelmia, eikä 3-4h sängyssä kieriskelyä oli yleistä. 6-9 mg melatoniinia, niin hyvin nukahtaa. kannattaa kokeilla, vaikka olisi kuullut mitä väitteitä. hyvin yksilöllistä, että toimiiko vai ei, siksi on aika turhaa kuunnella toisten mielipiteitä. tietty tenoxit ja vastaavat “euforiset” unilääkkeet on hyviä, mutta ei ne toimi parin kk jälkeen, ilman että tuplaa satsin. tossa melatoniinissa ei ole noita ongelmia ja jos unettomuus tosiaan on käpyrauhasen vajaatoiminnasta johtuvaa, niin melatoniini-lääkkeellä on korjaava vaikutus.
Melatoniini on minullakin ollut käytössä yhdessä vaiheessa. Aluksi sekin tuntui erinomaiselta vaihtoehdolta, mutta tehot sitten heikkenivät ajan mittaan. Hyvä lääke, kun toimii.
Mun krooninen uniongelma on aiheuttanut tällaisen syklisen lääkekäyttöhommelin. Loppujenlopuksi nykyinen systeemi on ainoa toimiva. Eli vaihdan laatua johonkin entiseen, kun toleranssi kasvaa. Sitten taas toiseen ex-lääkkeseen jne. Luulen että kaikki uniongelmapallot päätyvät samaan. Jos ei siis unet ala tulla ilman apuja…
^Mä teen ihan samaa. Mul on lähinnä käytös Halcion, välil tennarit, välil jotkuu Insot ja saattaa pahimpii ongelmii olla femman Levozinkii… Mut pidän pienet annokset ja ku alkaa tole kasvaa ni vaihan muutamaks viikoks pois lääkkeen ja seuraava kehii… On vaa tosi inhaa ku on useampii unilääkkeit ennen käyttän väärin ni nyt ei tee mieli ottaa kovin montaa kpl:tta mukaa tai tulee vedettyä ne samantien nassuu… Ihan tavast.
Mut sit mul auttaa Sirdalud kans relaamisee. Menee 4mg illas ja ei kyl aina auta nukahtamaa mut useest jos ottaa tunnin/pari ennen nukkumist ja sit ku menee punkkaa ni jonkuu miedomman unilääkkeen ni mua kyl nukuttaa…
Enää ei oo kyl niin pahoja uniongelmia ku ennen; nykyää osaa vähä relaa eikä kelaa kaikkea sängys, ellei oo jotain suurempii ongelmia elämäs. Sit säännöllinen rytmi (aamul ylös suht samaa aikaa, illal sänkyy samaa aikaa), liikunta ja et pitää ittesä tarpeeks kiireisenä mut kuitenkii ehtii kuunnella kehoaanki; auttaa…
Mul Halcion auttaa alkuun puolikaskin mut sitä ei kauaa tarvi syödä ku annos nousee…
Mäkin olen varmaan kokeillut kaikkea Imovaneista pesäpallomailaan, mutta mistään ei ole tullut pidempiaikaista tehoa. Nyt kyllä on mennyt jonkinaikaa hyvin kun illalla vetää 600mg Deprakinea, 400mg Seroquel prolongia ja 50mg Seroquelia. Silloin tällöin kyllä vieläkin tulee näitä pirullisia yöheräilyjä. Välillä kun olen saanut Sirdaludeja, niin olen niitä nokitellut normaaleiden yölääkkeiden lisäksi.
Hyrr, itse saan puistatuksia pelkästään jo sanasta seroquel, lihottaa aivan saatanasti!! itsellä oli pienet annokset, 200mg luokkaa ja väsytti ehkä hieman. nyt tammikuun alusta kun lopetin serojen käytön olen laihtunut 18kiloa ilman ruokavalion muutosta tai että olisin alkanut kuntoilemaan tai mitään muutakaan vastaavaa. tämä on siis seroquellin ja muiden ketiapiinien kanssa, seroquel kuului muistaakseni kolmanneksi lihottavimpaan ketiapiini lääkkeisiin, tästä on siis ihan tieteellistä faktaa melko paljon ja kuinka paljon keskimäärin mikäkin annos/lääke lihottaa kuukaudessa. itse pohdein, että miksi lihoaa vain kuin ilmapallo, että mistä johtuu (lääkityksiä siis oli monta samanaikasesti joten en osannut ensiksi arvata mistä johtuu). Tietoa löytyy googlesta ihan kasapäin ja jenkkilässä on nostettu myös useita syytteitä ketiapiinista, mitä täällä suomessa jaetaan nyt trendilääkkeenä vaivaan kuin vaivaan vaikka on tarkoitettu skitsofrenia lääkkeeksi. En juuri nyt muista kaikkia syitä miksi lihottaa mutta yksi ainakin oli muistaakseni aineenvaihdunnan raju hidastuminen. meni nyt kyllä ihan offtopiciksi koko homma, mutta menköön.
Ja myös itse täysin unirytmistä sekaisin oleva ja kaikki mahdolliset lääkkeet käytynä läpi, “vahvimpana” lääkkeenä omalääkärini piti halcionia mitä kirjoitti, mutta sekään ei edes isoina annoksina vaikuttanut (johtunee päivittäisestä bentsokäytöstä), ainoa mitä en ole kokeillut on tuo insomin, mutta jotenkin en jaksa uskoa sen toimivan. Siis onko mitään ehdotuksia mikä auttaisi, siis oikeasti auttaisi ja mieluusti nukahduttaisi tyyliin seisaalleen ilman, että olisi benjo tai sen johdannainen.
EDIT: Tuo Levozin kuulostaa kokeilemisen arvoiselta, ja vielä kun syön selkäsärkyihin tramalia (plus pitkä tausta erittäin vakavasta masennuksesta ja kohtalaisen suuresta ahdistuksesta.)
"Käyttötarkoitus - Lääkettä käytetään pääasiassa psykiatristen sairauksien sekä myös lievempien psyykkisten oireiden hoitoon. Lääkkeellä voidaan hoitaa mm. jakomielitautia eli skitsofreniaa sekä muista syistä johtuvaa mielen rauhattomuutta, sekavuutta ja kiihtymystä. Se lievittää ahdistuneisuutta ja masennusta ja tehoaa myös unilääkkeenä. Lisäksi se tehostaa monien kipulääkkeiden vaikutusta.
Vaikutustapa - Levomepromatsiini on monivaikutteinen lääke, joka rauhoittaa ja vaimentaa keskushermoston kiihtynyttä toimintaa aivojen eri osissa ja keskuksissa."
^ Levozin…viimeisin “unilääke” jota kannattaa kokeilla.Ellei sitten halua nukkua 15h putkeen ja olla kuolaavana zombiena 24/7.Oon nähny tapauksen jossa kaveri jolle syötettiin 100mg/vrk levareita tipahtavan suoraan naama edellä puurolautaselle.Ei oo paljon elämässä sisältöä ton myrkyn kanssa…
No onhan niitä ihan 5mg, 25mg ja 50mg levareitakin, ei sitä heti tarvi vetästä satasen levaria naamaan Seroquellin kanssa tulee kans tuo kuolaava zombi olo isoina annoksina.
Unilääkkeet jakutuvat kahteen ryhmään pääpiirteiltään. Lyhyt ja pitkäkestoisiin. Mm. Tenox on lyhyt vaikutteinen, eli nukahtamislääke. Jos stimulanttia alla, on aina yliannostuksen mahdollisuus. Ja näin sydän pysähtyy nukkumisen aikana. Kun taas alkoholi -unilääkekuolemissa on yleensä kuolinsyy tukehtuminen oksennukseen.
Parhaasta en mee takuuseen, mut koukuttamattomin Melatoniini, saa debottina nimellä Circadin ja ya:n apteekeista halvemmalla mutta eivät oo debotteja. Muuten sit seroquel / Ketipinor.
lyrica ainakin tuntuu buustaavan melkolailla bentsoja tai ainakin nukuttaa hyvin, otin eilen 5 x 75mg + 4mg rivatrilia ja 2mg xanorin päälle. tosin otin 1 aikaan yöllä ja nyt ihan zombi olo ja hyvä kun pystyssä pysyy. vähän sama kuin aikoinaan ketiapiinin kanssa. olis pitänyt vaan ottaa vaikka 4 tuntia aiikaisemmin niin olis varmaaan tulllut pitemmät yö unet. muksut kun herää 6-7…
Aivan samaa mieltä, tenox on unilääke, ja puoliintumisaikakin on 8-22tuntia 20mg annoksella. Ainoastaan halcion on unilääkkeistä erittäin lyhytvaikutteinen (2tuntia). muut nukahtamis ja unilääkkeenä käytettävät mitkä EIVÄT ole suoranaisesti bentsojohdannaisia, mutta mitkä vaikuttaa samankaltaisesti esim stilnoct, sonata ja imovane on lyhytaikaisia.