Paras alkoholin korvaava aine?

Etsin tilaa jossa lentää hyvät jutut ja ei tule örvellyskuntoon, ja kunto muistuttaa pientä nousuhumalaa - alkoholi ei mulle sovi (olen alkoholisti) ja nyt etsin korvaavaa ainetta huumeista/pillereistä? vaiko kenties GANJA? Millaisella kombotuksella pääsee kaverien kanssa jos menee baariin (ne ottaa viinaa) muilla aineilla “samalle aaltopituudelle” ja fiilikseen… Tilailisin itse baarissi Vichyä/Cokista/Kaffetta + olisin ottanut jotain muuta kivaa ainetta? Ganja? bentsot? herska?

Addikti on addikti. Ei yhtä ainetta voi korvata toisella ilman seurauksia. Luuletko, että pystyisit käyttää muita päihteitä hallitusti, jos siihen et alkoholin kanssa pysty? Itse en pystyisi, enkä ole kuullut kavereista jotka siihen ihmetekoon on pystynyt.

Kun alkoholisti alkaa käyttämään muita aineita, on addiktiopotentiaali edelleen olemassa ja koukku lähes varma.

Miksi siis haluaisit huume/pilleri-koukun alkoholin sijaan? Tai ehkä realistisemmin, muut päihteet ovat nopea ja varma tie takaisin alkoholin pariin.

Plinkissä ei saisi periaatteessa suositella minkään aineen käyttöä,[poistettu suosittelua - Päihdelinkin mode]

PORTTI-teoria on kuin onkin totta…Huumeet ovat PORTTI vaarallisimman huumeen eli alkoholin pariin… :frowning: :frowning:

Addiktille/alkoholistille mikä tahansa päihde on kuin onkin portti takaisin “pääpäihteen” pariin. Kaikilla meillä on kai se yksi päihde, joka meitä eniten houkuttelee…

otsikon perusteella vastaan ja nyt on eka isopropanoli kokeilu. läpi maistuu ja vähä lemuaa mut vaikutuksia vielä huono kommentoida itseasiassa ihan mielekäs tuo sivumaku… luin jostain et saman tyylinen olo ja samaan kemialliseen perheeseen kuuluu.

Olen kokeillut tuota minäkin joskus teini-ikäisenä, ja se asetonin haju/maku minkä tuntee omassa hengityksessään koko seuraavan päivänkin isopropanolin juomisen jälkeen, on aika vastenmielinen (isopropanoli muuttuu maksassa osittain asetoniksi). Ei kovin suositeltavaa, koska ärsyttää mahalaukkua enemmän kuin tavallinen viina. Veren oksentaminen ei ole kovin kivaa.

Isopropanoli muuten aiheuttaa päihtymyksen jo puolta pienemmällä annoksella kuin etanoli, joten annostelun kanssa kannattaa olla varovainen.

annostuksessa noudatin varovaisuutt ja vissiin syystäkin on kyllä aika myrkkyä muuttakohan tuo metyylifenidaattia elimistössä etyylifenidaatiksi?

On aika epätodennäköistä että tuo vaikuttaisi mitenkään siihen mitä metyylifenidaatille tapahtuu elimistössä. Kokaiinista sen sijaan muodostuu osittain kokaetyleeniä jos sitä nauttii alkoholin kanssa.

eikös alkoholin vaikutuksesta metyylifenidaatti muutu etyylifenidaatiksi

Nyt kun asia tuli esille, niin hain Googlella tietoja tuosta ja näyttäisi löytyvän tutkimuksia joiden mukaan näin tapahtuu… Olin vähän yllättynyt tästä. Ehkä tuo isopropanoli sitten aiheuttaa isopropyylifenidaatin muodostumisen.

no tais humahtaa ihan hyvin tiedä sit mikä on kemiallinen kaava, mut pidin aina tota jonain legendana mut täähän on ihan ok, ja mausteetkin tuntuu toimivan ai nii alla myös pahamaineista fenazepamia.

jospa vihdoin vastaisin itse kysymykseen [poistettu suosittelua - Päihdelinkin mode]

Känniläisten kanssa ei pääse samalle aaltopituudelle muuten, kuin olemalla itsekin aivan kännissä, jos silloinkaan, piste.

Heippa

Tämä topic on Saunan sääntöjen vastainen ja joudumme lukitsemaan sen.

terkuin,
mode