Panacod vieroitusoireet Norspanin kanssa

Olen käyttänyt parikymmentä vuotta Panacodia ja Tramalia kipuihin. Nyt eivät enää auttaneet ja lääkäri vaihtoi Norspan-laastariin vuodenvaihteessa. Nyt käytössä 40ug/h vahvuus.

Jätin ensin Tramalit pois joitain kuukausia sitten ja vähensin Panacodin keskimäärin yhteen, korkeintaan kahteen päivässä parin kuukauden ajan. Nyt on ollut kokonaan poissa viikon ajan.

Voiko pitkäaikainen Panacodin käyttö vieläkin aiheuttaa vieroitusoireita kuten hikoilu, jalkojen särky, epämäräinen ja pelottava olo, tyhjyyden tunne jne?

Minulla on siis Norspan-laastari jolla nivelrikkokivut ovat pysyneet melko hyvin aloillaan. Olen joutunut ottamaan sen lisäksi Panadolia 500 - 2000 mg päivässä.

Olen ymmärtänyt, että Norspan auttaisi vieroitusoireisiin mutta kuinka paljon?

^ Eihän tuo ole ensinkään tavatonta, että vielä viikon päästä on vieroitusoireita Panacodista, semminkin, kun sulla on noinkin pitkä käyttöhistoria sen kanssa. Sellaiset parisen viikkoa on ihan tyypillinen aika, minkä kodeiinin vieroitusoireet voivat kestää. Buprenorfiini voi hyvinkin auttaa kodeiinirefloihin, mutta voipi yhtä hyvin olla auttamattakin. Yksilöllistä, riippuu annostuksesta sun muista muuttujista. Tuo laastarimuotoinen bupre on kait yleensäkin varsin heikkotehoista vieroitusoireiden lääkitsemiseen, vaikka se itsessään kipuun tepsisikin.

Voiko yhden panacodin päivittäisen käytön lopettamien aiheuttaa vieroitusoireita? Olen kuukausien aikana pudottanut kuudesta yhteen.

Uskoakseni kaikki tässä maailmassa on mahdollista.