Kysyisin teiltä,joilla on enemmän kokemusta Panacodilla “viihteilystä”,että kuinka kauan noin yleisesti ottaen kestää toleranssin nollaantuminen siihen pisteeseen,kuin mihin ne nyt yleensä nollaantuu…itselläni oli tossa noin 1,5 kuukauden putki,kun käyttelin melkein joka päivä 5 - 8kpl vrk…ja ekan viikon jälkeenhän se oli vain vieroitusoireiden välttelyä…itse vaikutus kesti vain noin 30min,ja loppuaika oli sitä,et on “normaali” olotila…kun alussa vaikutus kesti jopa 2.5 tuntia…annostukset ja vaarat tiedän,enkä ole niitä nostamassa…ajattelin vaan,et jos tulevaisuudessa käyttäis kerran viikossa,tai kerran kahdessa…et siinä ois jotain järkee,niin sanotusti…kun tässä nyt olin 8 pv ilman,niin muuten oli jo normaali olo,mut lievä masennus oli vielä…ja sit satuin saamaan hiukan lisää… et meneekö siinä sit ehkä parikin viikkoo,kun on ikäänkuin normaali täysin…senhän tiedän,et tietynlainen “perustole” aina jää opiaateista,eikä “eka kerran” fiiliksiä enää saa koskaan…esim,muistan,kun ekoilla kerroilla tuli jo 4 tabletista sellainen lämmin tunne rinnan päälle…sitä ei enää tuu,eikä varmaan ikänä tulekaan enää.
No kuukaudessa tapahtuu kyllä mulla ainakin täys nollaus. Ekan kerran fiilistä mä en oo koskaan kokenu, eli en tiedä siitä mitään, mutta mulla meni kyl vierotuksessa niinpäin, et ku annosta vedettiin alaspäin ni olot alko tuleen esiin. Eli euforian koin vasta vierotuksessa ja parhaimmillaan sain sen jopa yhdellä tabletilla, vaikka takanani oli vuosien käyttö jopa 15 kerta-annoksilla. Eli kyllä kodeiini tolet saa palautettua täysin nolliin, mutta jos haluu et ne pysyy sielä ni kannattais alkuun olla pari kuukautta kokonaan ilman ja sit käyttää vain yhtenä päivänä yhden tai kahden viikon välein.
Jep, kyllä se vähintään sen kuukauden ottaa, mutta täydellinen tolen nollaantuminen vie vieläkin kauemmin, ja riippuu varmasti myös käytön pituudesta ja määristä. Pisimmillään mä olen ollut 2 kuukautta kokonaan ilman, ja kun sen jälkeen taas otin, ekalla kerralla tuli sama olo kuin silloin kauan sitten samalla annoksella, mutta toleranssi nousi kyllä huomattavasti nopeammin kuin aikanaan. Mähän käytin aluksi noin kerran viikossa, joskus useammin, joskus harvemmin, ja sama annos riitti koko ajan vaikka olisin satunnaisesti ottanut peräkkäisinä päivinä. Sitten mopo lähti käsistä ja käytöstä tuli päivittäistä, oloja ei enää tullut millään annoksella, enkä kyllä halunnut enää yrittääkään. Nyt pidän aina noita 1-2 kuukauden taukoja enkä enää ota viittä enempää päivässä, sen sijaan käytön pitäminen siinä 1x viikossa ei vaan onnistu.
Kodeiini on yllättävän petollinen aine. Itselleni about 300 mg vakituinen päiväannos yhdistettynä bentsojen käyttöön johti lähes puolen vuoden vaikeaan masennusjaksoon. Tajuton masennus parani heti kun lopetin suljetulla osastolla lääkkeiden käytön. En tiennyt masennukseni johtuvan lääkkeiden liikakäytöstä, mutta olo parani välittömästi viikon aikana kun olin lopettanut kodeiinin ja bentsojen käytön.
Nykyään olen käyttänyt satunnaisesti opiaatteja ja bentsoja. Kodeiinin kohdalla sanoisin, että toleranssi nollaantuu parin viikon aikana sille tasolle kuin se voi nollaantua. Olen ollut nyt ilman kodeiinia varmaan puoli vuotta ja about 5 tablettia eroteltua Panacodia saisi aikaan luultavasti suht miellyttävän euforian. Tuskin kuitenkaan siinä määrin kuin ensimmäisten kokeilujen aikana oli. Silloin 16-vuotiaana 3 kpl Panacodia sai aikaan oikein euforisen nuokun ja lopulta kylläkin melkoisen pahoinvoinnin. Pikkuhiljaa käyttö eteni päivittäiseksi ja lopulta 10 Ardinexia (300 mg kodeiinia ja 2000 mg ibuprofeenia) sai aikaan vain vieroitusoireettoman olon.
Mulla ei kolmen kuukauden tauko riittänyt laskemaan kontti-toleja kuin pikkusen. Tosin tuon ajan vedin buprea/tramalia+kodeiinia. Kodeiinitolet mulla sen sijaan laski jossain 1,5 kuukaudessa aika alas. Kovin yksilöllistä tämäkin.
Lopeta se perseily Panacodin kanssa. Vaikka sen toleranssi loppuiskin, maksasi “muistaa” pidemmän ajan sen tuhon minkä teit sille Parasetamolin kanssa.
Tottakai! Best Friends For Life Mutta siis tuo aloittaja otti ne Panacodinsa kyllä ilman mitään erottelua…Siks vaan oon tyly ja sanon suoraan jos joku tekee jotain idioottimaista.
Mitä idioottimaista oikein tein?? …siis 8kpl/Vrk on lääketehtaan maksimisuositus Panacodille…4 grammaa parasetamolia…ja kun isot firmat voidaan isos maailmas haastaa oikeuteen,ni tuskin tuo on ihan lähelläkään sitä määrää,minkä maksa saattaas kestää…Mutta: -en ota yli 8kpl/vrk… Te ja teidän kylmävesierottelunne! …hankkikaa kovempaa ainetta mieluummin,kuin sitä,jos ei normaaliannokset riitä… kellään teistä ei ole sellaista kemianlabraa kotonannne,että voisitte tsekata sen erotuslitkunne parasetamolipitoisuuden…olen lukenut siitä,ja tiedän kyllä…mut NIIN idiootti en ole. Ja ette huuda sitten…joku muu täällä aloitti henkilöön käyvän kritiikin,en minä.
En lukenut kaikkea mut mulle suositus on ollu 3g parasetamolia/pv. Tai tuo on varmaa se ihan max, mut mitä menny arttuja, pannareit ja ihan Panadolia ku jalka oli poikki, ni 6*500mg ja sama artuis ja pannareis oli et 6/pv. Mut tietty ku on yksilöllist mitä maksa kestää, mul on tuttu joka on saanu rasvamaksan SYÖMÄLLÄ ja pelkästään sillä. Sit jos tuon parasetamoli-määrän päälle vielä vaikka alkoholia tai muita lääkkeitä/huumeita ottaa tai syö rasvaista ruokaa ni maksa voi olla kovilla…
Mut mullakin kesti useita kuukausia nollaantuminen. Tai jos söi aivan pieniä annoksia vaik kuukauden ni sit todella suurella (erotellulla) annoksella pärjäs. Mut mä en tuohon kinaan ota mitää kantaa…
Kyllä, kun wikipediasta jotain lukee, tajuamatta suurempaa asiayhteyttä, niin sehän sinusta tekee lääketieteen maisterin. (Jätit muuten sen kohdan lukematta sieltä tuotetiedoista että “Parasetamoli valmisteet on tarkoitettu vain väliaikaiseen käyttöön”…
Hirmu vauhkoominen parasetamoolista…Mä söin aikanaan parikymmentä päivittäin, epäsäännöllisesti useiden vuosien ajan. Ja mitä puhtaaseen kodeiiniin tulee, niin joissain maissa sitä saa pujtaana, seassa ei ole mitään muuta. Se oli namia… :mrgreen:
Mun tapauksessa kodeiinitoleranssin nollaaminen tuli ihan yllärinä terveyskeskuksesta. Sillä kun olin menossa noutaan uusinnassa ollutta 40x porepanacodin reseptiä TK:sta tänä maanantaina niin siinä olikin uusimismerkinnän sijasta lappu, jossa luki näin:
“Mihin oireeseen menee. =) Puhelinaika minulle”
Ja kyllä, siinä oli oikeastikin juuri tuossa kohtaa lääkärin tuhertama hymynaama. Arvatkaa vaan vituttiko sillä hetkellä, varsinkin kun sain sen puhelinajankin vasta nyt ulevan viikon keskiviikolle?
Melkoista vittuilua tk:lta. Sillä vaikka reseptissä lukikin käyttötarkoituksessa “Kivun hoitoon” niin kyllä sen oman lääkärin pitäisi tietää varsin hyvin mihin menee.
Alunperin tuon reseptin sain viime keväänä jalkaterän rasitusmurtumaan. Nyttemmin olen uusituttanut sitä näiden niskavaivojen takia.
Minulla kun on lievä skolioosi, yliliikkuva niska ja sitä kautta myös jännityspäänsärkyä. Ja tämä omalääkäri tietää varsin hyvin myös näistä vaivoista ja panacodin käytöstä niiden lievittämiseen.
Sekä luulisi siten tietävän myös sen, että noiden kyseisten vaivojen aiheuttamiin kipusignaaleihin ei ihan pelkkä ibuprofeeni tai parasetamooli auta. Eli tässä ei ole muuta vaihtoehtoa kuin:
1)omalääkäri on vaihtunut
2)omalääkäri haluaa vittuilla
Mitäköhän oikeasti olen tehnyt ansaitakseni tällaisen…? Mielestäni tuo kodeiini on kuitenkin aika pieni paha siihen verrattuna, kun aiemmin(2008-2009) käytin kuitenkin buprea lähes päivittäin.
2009 alussa sen kuitenkin lopetin enkä kuluneen vuoden aikana ole kyseiseen aineeseen koskenut kuin ihan pari krt…
Että ei pitäisi olla paikalliselle TK:lle mikään ongelma uusia tuota reseptiä 1-2kk välein(aina pidin uusinnassa ainakin tuon kuukauden väliä). Mutta näköjään on…!!
Luulen, ja pidän peukkuja sulle Chronic että saisit puhumalla hoidettua ton jutun. jos se sun oma lääkäri
ei oo vaihtunu, ni luulen et saat taottua järkeä sen päähän vaikka sitten toistamalla itseäsi ja kertomalla
noi sun käyttöhistoriat ja lääkitysten syyt mitä tossa jo kirjottelitkin pinta puolisesti.
Mulla kävi sama juttu - olin aina jättänyt reseptin t-keskukseen (100 tabletin reseptejä, uusimisten välillä vaihtelevasti 3 - 6 kuukautta) ja viikon sisällä se aina tuli postissa suoraan kotiin. Kunnes sitten erään kerran ei enää tullutkaan, eikä tullut edes mitään lappua. Myös mun lääkäri oli varsin tietoinen kivuistani, käyttämistäni annoksista (keskimäärin 4, enintään 6 tbl/päivä, taukoja aina kun kipu sallii) ja myös siitä että mm. mahani takia Panacod on käytännössä ainoa lääke jota ylipäätään pystyn käyttämään. Olen myös noin kerran vuodessa käynyt ihan itse paikan päällä, ja edellisellä käynnillä muutamaa kuukautta aiemmin lääkäri kirjoitti reseptin ihan oma-aloitteisesti. Turhauduin niin etten ole edes jaksanut soitella perään, etenkin kun lääkärikin on tuon jälkeen jo vaihtunut. Viitsi muutenkaan enää sitä loputonta jonottamista ensin puhelimessa ja sitten vielä odottaa lääkäriin pääsyä, siirryin suosiolla yksityiselle.
Hey Dark Magus, kummallista että JOKA threadissa, sä näytät olevan minkä tahansa aineen expertti…Jokaista ainetta oot vetänyt vuositolkulla…Nyt Panacodit taas…
Oliskohan niin, vai olisitkohan vaan vitun hämmentynyt Skitsofreenikko tms. joka täällä puhuu omiaan ja lukee Wikipediaa…Mä vähän veikkaisin sitä jos totta puhutaan…