Vierähtipäs pitkä aika, kun täällä viimeksi olin. Nyt on taas sellaista morkkistelua, että ajattelin kokeilla uudestaan. Eiköhän se ole sallittua, vaikka sadannen kerran tulee yritettyä lopettaa juominen. Enemmän tai vähemmän on tullut törpöteltyä mutta suuria ongelmia se aiheuttaa. On tullut kestomorkkis. Siis sellainen mikä ei enää tunnu lähtevän. Eikö kaiken järjen pitäisi ymmärtää ettei kannata juoda jos se aiheuttaa hirveästi enemmän haittaa kun hyötyä. Mutta ei, aina pitää vaan yrittää uudelleen miltä tuntuu juosta pää edellä täysillä kohti ongelmia. Työpaikallakin tuli jo varoitus. Humalainen käytös, kaikki kännimokat ja kaikki. Miten pystyn itseäni katsomaan edes peiliin. Psykilääkärini on ehdottoman varma että minun ei kuuluisi juoda ollenkaan, vaikka olen vähätellyt ja valehdellut hänelle juovani vähemmän, kuin todellisuudessa. Ei ole itsestäänselvyys, että olen edes hengissä. Ei alkoholi sovi minun päähän. Välillä saan itseni kuriin ja juomaan kohtuudella, mutta aina jossain vaiheessa joudun ongelmiin. Miten saisin itseni uskomaan, ettei se "rento"kapakassa hyvän oluen äärellä, “hyvien ystävien kera” ole sen arvoista että menetän mielenterveyteni.
Jospa alkaisin taas lueskelemaan ja kirjoittelemaan tänne. Keskittymiskykyni vaan on niin huono, että olen vähän huono lukemaan. Olen kyllä varma, että alko on suuri osasyy huonolle keskittymiskyvylle, sekä saamattomuudelle. Terveys kärsii muutenkin. Kaikkein eniten mielenterveys. En mene AA:han, koska se ei vaan sovi minulle. Ei sillä, etteikö se olisi joillekin hyvä, jopa ainoa vaihtoehto. Pisimmän raittiuteni aikoinaan olen saanut ilman AA:ta. En siis halua AA kehotuksia kiitos.
Yksi asia, jota haluan muuten kysyä muilta raitistelijoilta, miten olette päässeet ja saaneet ajatukset pois muilta ihmisiltä, jotka eivät tahdo että olet juomatta? Ryyppykaverit, joiden kanssa en ole paljon muuten tekemisissä, paitsi alkoholin kanssa. Tuntuu että moni muu ei hyväksy sitä, etten juo. Pitäisi kai koittaa olla ajattelematta mitä muut ajattelee. En minäkään pidä moraalisaarnaa juoville kavereilleni, työkavereilleni, naapurilleni. Kaikille, joiden kanssa olen juonut tuntuu olevan jotenkin suuri ongelma jos en tahdo juoda. Monia heistä harmittaa, jos en juo. Tuntuu että he aiheuttavat sen kaikkein suurimman houkutuksen minulle ![]()
Toinen asia. Oletteko muut saaneet ns. kestomorkkista, joka ei enää lähde? Itseäni hävettää se kaikki mokailu ja häpeälliset tekoni. Ihan täysi pelle ja ääliö olen ollut. Yritän kuitenkin muistaa etten sentään mikään hirviö ole ollut. En väkivaltainen tms. Poden niin suurta alemmuudentunnetta. Se aiheuttaa sen, että myös selvinä kausina en aina oikein osaa olla oma itseni ja myös silloin tulee tehtyä vääriä ratkaisuja. Sairastan lääkärin mielestä jonkin asteista 2-suuntaista. Siihen syön lääkettä. Tuskin kovin hyvää tekee alkoholin kanssa tämä oletettu sairauteni.
Olen aika syvällä suossa, enkä tiedä kuinka täältä nousisin. Hyvää raitista päivää kuitenkin kaikille sitä yrittäville.