Paljonko palaa rahaa viinaa?

(sori olikohan tää säie jo täällä kun pää ei oikein enää toimi?)

MItes toi “nautiskelun” rahoitus eli paljonko menee mania esim kuukaudessa?

Luulen että itselläni jopa 100 - 300 ekiä /kk ?

No sitten tietty päälle “hoitokulut” bentsot, buranat jne …

Mut onhan säästöäkin kun säästyy ruokarahaa… :wink:

Paljonko nyt kuukaudessa maksaa jos juo joka päivä 2-3 isoo finlandia votkaputelia+parilitraa tuoreomenamehua lantraukseksi (vaikka usein joinkin näitä vuorotellen pakastinkylmänä). Kyllähän etanolimyrkky aika lailla maksaa jos ei mitään kiljuja aijo juoda…

Onko muuten torpanäijä miettinyt miten mahdollisesti ratkaista oman päihdeongelmansa?

Tälläinen 1.75l puteli
meni keskimäärin vuorokaudessa ja se näyttää tällä hetkellä kustantavan 54.90e x30pv= 1647euroa+ne mehut (20-30euroa/kk)

Nyt jos joisin tuollaisen pullon lähtisi varmaan henki, kummallisesti se kroppa/tietoisuus kykenee sopeutumaan armottomaan itsetuhoon.

Joo, onhan dokaaminen ammattilaistasolla hintava harrastus. Nuo oman lähipiirin perusjuopot imevät sen kontin keppanaa päivästä toiseen, ja viikonloppuna sitten siihen päälle ehkä jotain kirkkaita. Kai nuo jonkun 400-500e upottavat oheiskuluineen tuohon touhuun kuukausittain.

Itsellä ehkä 0-20e/kk.

Kyllä sitä menee, esim tossa kun kuukauden dokasin ~70 annosta viikossa ja viskiä& olutta pääasiassa, pari lekaa viskiä viikossa ~60e + 30-40e bisseihin, eli tommonen 400e kuukaudessa. Ihan liikaa kun tuhoo itseensä vielä, nyt tämä kuluva viikko mennyt puolta vähemmän viinaa ja samalla rahaa. Ensviikolla taas koittais puolittaa tän viikon käyttömäärät…

En, kun luulin ettei mulla viinaongelmaa ole (muita ongelmia kyllä) mutta nyt alkaa näyttää siltä että hyvää vauhtia mulle on kasvamassa myös alko-ongelma, ei pelkästään juonnin suhteen, vaan myös ko rahasummille olisi muitakin tärkeimpiäkin käyttökohteita…

Kivitalon verran tietenkin, paloi.

Pitkän linjan spurgu juo tasasesti eli lipittelee, eikä vedä mtn järjettömiä viinamääriä,
sehän on aivan vitun hullua hommaa, siksi sellaiset juopot eivät koskaan menesty.
Kun päästä tuhoutuu dokaamisen ilot tuottava järjestelmä, se nopeuttaa lopettamista,
ja siihen kannattaa tähdätä ja suosittelen aina dokujen hermomyrkyn lisäämistä silleen
järjellä mietittynä ja kaljaan kannattaa tiukat tärpätit vaihtaa ja niitä imoskella,
harrastaa suuseksiä kaljapullon ja -tölkin kanssa ja ottaa ne peiton alle ja pultsarisankari
panee vaikka niitä, kun rakkaus on niin suurta molemmin puolin,
ja tasainen tippa on kans kiva ja jännä sekä huomaamaton, sillä
sen telineen saa kadulla kyllä poplarin alle nätisti, yeeh.

Saunan vakiväkeä en pidä kovin onnistuneina juoppoina,
mutta lopettamossa on joskus ollut ihan ammattimaistakin
ilmentymää ja vähättelymössä jengi vielä laskee pipetillä miten paljon
ne kuluttaa, ja onko vai eikö ole vai onko sittenkin vaiko eikai olekaan…

alko → ihan paska aineena, huono lajina, hirvittävän kova hinta fyysiskemiallisesti ja tekee vielä useimmat kusipääksi ja kaikki oikeat pro:t köyhiksi. kannabis on parempi vaikutuksiltaan ja huomattavan pehmeempi, kunhan kukaan funda ei siitä ala fanaattisesti mulle taas esitelmöimään. en vaan usko, että laillistaminen tapahtuu, mutta kannatan tietenkin, enkä pelkää kuten räsäspellet.

Miksi Räsänen on pelle ?? Koska se akka ei elä todellisuudessa ja koska kieltolan toimilla ei saavuteta yhtikäs midääään ja siinä on paljon muita asioita ja jumalauta jotkut vielä ylistää tollaisia tyyppejä, käsittämätöntä !!
mä tosin vapauttaisin myös sepon henoiinin l-kioskille heti huomenaamulla. hitaat, ei nopeet. mullei kuitenkaan ole menossa romanssia mihinkään todellisuuspakoiseen kemikaaliin, sillä

tietenkin kaikista kovimmat jätkät ja gimmat on entisiä käyttäjiä ja juoppoi, jotka eivät käytä kuin järkeensä, nykyään. esmes rane raitsikka tuntuu viihtyvän kaukalossa ja keikoilla oikein hyvin tänäpäivänä, hieno mies ja oikea meininki !!

T: entinen ½pultsari, nykyinen ½erakko with no future and still going.

Sanoisin että nykyään ehkä n. 0-50 eur kuussa ja sisältää kahden ihmisen juomat. Nykyään osaa jo lopettaa ajoissa. Ei muutu kusipääksi, toisaalta musta tuntuu että ihmisen oikea sisältö myös vaikuttaa siihen miten hYYmeet ja alkoholi vaikuttaa.

Itse en koskaan (eikä ystäväni tai mieheni) muuttunut pirissäkään mulkuksi. Ehkä se sit johtui siitä, ettei vedetty putkia (paitsi mä nuorena, mut silloinkin muutuin vaan vaisuksi). Kannattaa aineissa valita seura, se on hyvä fakta pitää mielessä. Hyviä ystäviä= turvallinen seura, ei psyykkaajia tai muita mulkkuja.

Mut totta on, että kiltimmäinkin ihmisen voi viina muuttaa todella piruksi. Olen nähnyt tämän, kun on sukulaisissa (R.I.P.) alkoholiin kuolleita. Selvänä maailman kiltein ja ihanin ihminen, kännissä välillä todella piru. Suosittelen ainakin laimentamaan juomia, pelkästä kaljasta ei ihminen mene yleensä siihen kuntoon kun viinasta.

Hienoa, todella lievä kustannus!!! Ja noin on että hyvä seura on tärkeää nauttia oikein!

Kyllähän sitä ryyppäämiseen palaa useita satasia kuukaudessa. Ja kun ei voi ryypätä (esim. töissä) täytyy jaksaa piristeiden tai rauhoittavien voimin, yleensä molempien. Illalla “rentoudun” juomalla itseni känniin. Välillä pari hörppyä kirkasta virolaista viinaa ja sitten taas Koffin kolmosta kunnes peti kutsuu.

Nytkin tekisi mieli viinaa, onneksi sitä ei kämpästä löydy. Muuten olisin jo humalassa.

Tuttua mut eikö humalassa nukkuminen tee yöunta vajaaksi, huonoksi, joten miten jaksaa töissä seur päivänä?
Hienoa jos jaksat ja pärjäät noin, itse en yhtä päivää enempää!

Onneksi olet töissä, siis ei rahoitusongelmia, kun luulen että useimmille tulee “dokaajasta” mieleen työtön tms vähävarainen niin ihmetyttää mistä jopa “satoja” euroja/kk viinaankin? Toki on varmasti ns “rikkaita” holisteja joille kustannus ei merkkaa mitään…

Niin paljon paloi taas, etten uskalla edes laskea :neutral_face: :unamused: . Ei tili sentään vielä tyystin tyhjä ole :smiley: .

Mä olen juonut vain Tukholmasta joulukuussa roudaamiani juomia, eli tammi- ja helmikuun aikana niihin on palanut 0e, kun en ole jaksanut pubeihin/klubeille. Joulukuussa taisi mennä about 50e tuon varaston täydentämiseen.

Fiksua ja pitäähän hyvästä harrastuksesta edes vähän maksaa :wink:

Ei paljoa enää, joskus ostelen muka kalliimpia viskejä jostain syystä. Mutta en enää sitäkään tee kovin usein. Olutta tulee juotua ja viinaa. Kuukaudessa menee ehkä 80€ keskimäärin

Kohtuullista ja luulen itsekin että jos pysyn tavoitteessani että ma ka 2 per päivä niin kauppa- ja pubiostoksineen voisi olla samaa luokkaa?

Moi Soikannel

ja nyt vasta uskallan alkaa edes jotain vastaan yo. kysymykseesi kun enhän vielä ole oikein ymmärtänytkään että mulla olisi ongelmaa :slight_smile:

Ensinnä toi sun viestis jossa kerrot juomamääristäs ja että paljonko se juominen maksoi
niin meinaa huipata vieläkin sitä lukiessani (yli 1500 eur/ kk ??!!) siis ihan käsittämätöntä?!!!

Itse kun olen vaan köyhä torpanäijä ja kun on noita lapsia ja jo yksi lapsenlapsikin, niin tuota em menosummaakin
kun pitää mielessä on se varmasti YKSI keino, motivaaattori tähän mun päihdenongelmaratkaisuun jota kysyt

Toinen on sitten tää lepo/rentoutus ja asenne eli riskillä polttelen bentsoja että unet kuntoon ja turhat stressit
joilloin ei sitten tule kuvitelleeksi että tonne pullon pohjaan juon ne väsymykset ja vitutukset?

Kolmas keino on roikkua täällä foorumissa saamassa tietoa, kerjäämässä apua :slight_smile:

Sanotaan sitten vielä että tota sisäistä parantaa, hoitajaa pitää kehittää esim liiikunta
tai voihan se olla sanaristikko, kirjojen lukeminen, toki mulla on jo harrastus metsänhoito jos vain jaksan
eli terapeuttista keväisin 1-2 kk metsässä ilman hyttysiä, toki tyttären pojan hoitoavun lisääminen antaa paljon jne
kyllähän meilää jokaisella tekmistä riittää jos halutaan jaksetaan!

Ai niin toi karaokekin ollut harrastuksena 10 v mutta siinä on se alko-yhteys mutta mua on pyydetty kuoroonkin
josko se sitten korvais kännijodlaamisen! :slight_smile: (oikeesti en ryypätessä kehtaa laulaa)

Että tällaisia ideoita, ajatuksia ratkaisuksi näin alkuun…

Kiitos Soikannel tuestasi ja samaa tsemppiä sullekin!

Jos sinulla menee 100-300euroa alkoholiin kuukaudessa niin kyllähän siinä taitaa riskirajat paukkua ja ollaan mahdollisesti jo koukututtu fyysisesti/psyykkisesti tähän kovaan huumausaineeseen ja bentsoilla asian tilan “korjailu” saattaa tulla vielä kalliiksi. Nimittäin sitten kun niihin kemikaaleihin jää oikeasti koukkuun, niin ne vieroitusoireet ovat suoraan maanpäällisestä helvetistä ja kova krapula on kuin huvipuistoajelu bentsorefloihin verrattuna.

Itse lähtisin sinun housuissasi kokeilemaan onnistuuko 3-6kuukautta ilman pisaraakaan etanolia/bentsoja ja jos ei onnistu , niin sitten miettimään tähän syitä ja niitä syitä kannattaa aina etsiä sieltä omien korvien välistä eikä itsensä ulkopuolelta.

Sitten kun mahdolliset dokauksen syyt on selvitetty, niin sitten tarvitaan joko terapeuttia tai sitä “sisäistä parantajaa” ja ei ehkä tarvi meittiä mitään päihdeasioita enään koskaan :smiley: Tsemppiä!

Joo jämäkkää ohjetta, kiitos!

Ei onnistu kertalaakista ja jo nyt alkoa kuluu alle 100 ekiä/ kk mut bentosa ka enemmän ja eli jatkan näin
eli irrotann alko- “nokkaa” vaikka pyrstö tarttuukin bentsoon ainakin jonkun aikaa että selviäisi kummas olen
enemmän koukussa?

Se riippuu ihan ihmisestä. Jos koet olevasi psyykkisesti riippuvainen etanolista, niin tutkimukset osoittaa että tämän kaltaiset ihmiset ovat myös keskimäärin aika herkkiä koukuttumaan niihin bentsoihinkin. Tässä on kuvatus josta näet paremmin eri psykoaktiivien sijaitia “päihdekartalla”—> fi.wikipedia.org/wiki/Psykoaktiivinen_aine

Jos ihmisellä on ongelmia punaisen alueen psykoaktiivien kanssa, niin tärkeintähän on tietysti päästä koko väripaletilta pois, mutta itse lähtisin reittiä etsimään ehkä tuon valkoisen ja vaaleansisinisen alueen kautta. En jaksa uskoa, että useinkaan punaiselta alueelta pääsee punaisen alueen substanssien avulla pois vaan ongelmilla on tapana usein kasaantua :mrgreen: Vihreän alueen oikeaa alakulmaa varoisin ehkä kaikista eniten mitenkään väheksymättä muiden värien alla olevien substanssien haitallisuutta/vaarallisuutta.

Kiitos taas Soikannel, hieno ja varmaan analyysikin jota pitää tutkia tarkemmin ajan kanssa.

Oikeesti “luulin” etten olisi etanolista riippuvainen,vaan pelkäsin bentsoja ja söin max vkon diapam kuuria ja silloin tällöin opamoxia mutta nyt itsevarmuus minkäkin suhteen etsinnässä? :open_mouth: