Tiedän, että juon paljon verrattuna naisiin yleensä. Enkä toisaalta tule humalaan, enkä suurestakaan määrästä ole kovinkaan paljoa päihtynyt. Jos juo 18-20 pientä siideriä illassa, se kai on paljon-paljon?? Sen verran viikonloppuisin. Muuten iltaisin 4-6 pitkää. Se ei vaikuta mihinkään: aamuihin, töihin tms. Rahaa toki kuluu . MUtta mitä se terveydelle tekee? Mistä sen näkisi, ja vaikuttaisiko se käytökseen?
Onpas sulla aika kova toleranssi alkoholille. Ootko miettinyt, miksi sulla on tommonen toleranssa? Onko muilla sun tutuilla tollanen sietokyky? Alkoholin kulutus nostaa alkoholin sietorajaa. Sun kannattaa olla huolissasi terveydestäsi, koska toi sietokyky kertoo siitä, että elimistösi on jo alkanut (valitettavasti) sopeuttamaan itseään sun runsaaseen alkoholin käyttöön.
Äh, vastasin ja hukkasin viestin . Piti sanomani, ettei ole vertailukohtaa. Ei tuttuja, keiden alkoholinkäytöstä olisi tietoa. Ei naisia eikä miehiä. Oma mieheni usein nukahtaa 10-12 kaljan jälkeen, minä voin hyvin ottaa sen 18-21(siideriä). En ole koskaan edes mitenkään humalassa. Inhoan ihmisiä, jotka kännissä sähläävät ja sössöttävät
.
Tajuan toki, että mun sietokyky nousee jatkuvasti. Ja ettei se ole hyvä juttu. Miten helkutissa tästä pääsisi eroon tai eteenpäin? Olen ihmisiä, joita ei kukaan tule määräilemään tai neuvomaan. Siis SAA neuvoa, mutta ei niin, että koen, että mua määräillään…jos jatkan näin, onko lopputulos kuuskymppinen juoppo rappioalkoholistitäti tms? Voiko elämä jatkua ihan ok näinkin?
Mulla samaa hommaa, joskus juomaa kuluu tosi paljon ennenkuin päihdyn, ja siltikin toimintakyky säilyy “järjellisellä” tasolla. Mies kans nukahtaa aiemmin, yleensä olen se muista huolehtija, kun päistyvät. Joskus taas ei tarvitse kuin muutaman oluen/siiderin, ja olo kuin avaruudessa…olen myös nainen joka ei kauheasti tykkää muiden opetuksista.
no niin tämähän meni varsinaiseksi (retosteluksi)itellä noin 15 ja nukkumatti. mutta enivei onhan se liikaa se ! että eiköhän me yritetä vähentää/lopettaa ?
Terveyshaitat, masennusoireita myöten, tulevat pikkkuhiljaa. No netti on täynnä tietoa. Sieltä vaan etsimään. Aika isoja nuo määrä kyllä… mullakin taisi mennä sama määrä annoksissa, ainakin tuossa ennen lopettamista. Sitten kuukauden, parin kuukauden sisällä pukkasikin kamala ahdistus. Tokihan ne aivot regaoivat, jos jäävät ilman päihteitä, joihin ovat tottuneet.
niin, tässä päihdelinkissähän on testi-osia. Sinne vain testailemaan.
Semmoinen kysmys tuli kans mieleen… miksi sä juot iltaisin ne muutamat pitkät, jos et kerran tule niistä humalaan etkä huomaa niiden vaikutusta muuten kuin rahanmenona? Mikä on se hyvä juttu, jonka saat niiden juomisesta, eli miksi juot ne?
Toiseksi, onko sun toleranssi aina ollut noin kova? Vai onko se ajan mittaan noussut?
Totta kai tuo sietokyky on noussut. Välillä miehelle huomautankin, että just kun siihen tutustuin, ja oli alle 60-kiloinen laiheliini, mulla riitti vallan hyvin 4 siideriä . Silloin tosin olin niin tajuttoman tarkka syömisistäni ja juomisistani, että olin laskenut, että sen verran saatoin ottaa ilman kamalaa ahistusta
. Eli pikku hiljaa…
Totta kai saan juomisesta jotakin. Eli humalan myös, mutta yritin korostaa sitä, ettei se ole sellainen tila, jossa heilun ja huojun ja huutelen mitä sattuu. Eli minä piristyn, tulen sosiaalisemmaksi (eli osallistun nettielämään ) ja juttelen miehellekin enemmän asioistani. Mutta en koskaan päihdy niin, että olisin Sekona/kaatuilisin/simahtaisin. Enkä tokikaan kärsi krapulasta.
Masennus muuten on ihan tuttu juttu jo, heh-heh . Siihen on ollut lääkitys vuodesta 2000 alkaen. Erilaisia lääkityksiä. Ja välillä ilman, kun olen odottanut ja imettänyt.
Niin joo ja retostelusta ja muusta: missä voisi avautua alkoholinkäytöstään ilman, ettei aina tekisi väärin? Siis ettei pilaisi muiden “haluan päästä eroon” ja “lopetan juomisen nyt” - ketjuja? Eli kun tiedostaa, että liikaa ottaa, muttei ole vielä valmis sille juuri mitään tekemään - onko olemassa paikkaa ahistuksen purkamiselle??
Haluat lieventää ahdistusta siitä, että juot liikaa, mutta et halua vähentää/lopettaa? Voi veljet, oletpa todella väärässä paikassa
Saat humalasta sosiaalisuutta? Pitäsikö sun miettiä, mikset uskalla/halua/pysty tuntea noita kaikkia kuvaamiasi tunteita ilman sitä humalaa? Miksi haluat ikäänkuin olla joku muu?
Mua ei ahdista sun tarpeesi olla vähentämättä. Eli ihan rauhassa avaudu. Mä oon itse elänyt tuon vaiheen ja enkä halua palata takaisin. Päinvastoin, oon onnellinen siitä, että itse nykyään kohtaan mieheni ja lapseni selvinpäin. Siinä on suuri ero siihen, miten kohtasin heidät aikaisemin, pullon läpi. Enkä muuten heilunut enkä huutanut minäkään. En todellakaan.
Niin ite kullekin se määrä varmaan vaihtelee!? Henkilökohtaisesti käytän “tiukkaa viinaa” europullon päivässä,ei tunnu missään,mut olen sinkku ettei kyllä tarvetta selitellä kellekään,(paitsi aikuiset lapset). Valitettavasti tietävät et maistuu. Yksinelävän niin helppo ottaa,kun kukaan ei “mussuta”,no tää mun kommentti,mut NUORISOLLE sanon,et älkää läträtkö viinan kanssa!!!
Kiitoksia vaan kaikille, vetäydyn. Kuluneella viikolla täysin selviä iltoja oli 3, keskiviikkona tuli otettua vähän. Olen nukkunut tajuttoman paljon. Nyt on taas perjantai, eikä edes lapsia kotona. Ei mitään rajaa…