Heippa kaikille Vilpolalaisille,
olen ollut monesti täällä lurkkailemassa, enkä ole antanut itsestäni, noh, oikeastaan mitään.
Joku täällä tai Kotikanavan puolella antoi linkin SoberRecoveryn sivuille: http://www.soberrecovery.com. Iso kiitos sinulle, kaivan sinut vielä näistä viesteistä
Olen aikas paljon siellä viettänyt aikaani, joten jos enkku sujuu niin siitä vaan surffailemaan. Aivan uskomattoman hieno “Päihdelinkki USA”!
Kuten tiedämme, siellä on sata(tai no 60)kertaisesti ihmisiä=satakertaisesti ketjuja ja infoa alkoholismista, huumeriippuvuudesta, läheisten hyvinvoinnista ja mielenterveydestä.
Tosiaan parasta ehkä läheisille on aloittaa tästä:
soberrecovery.com/forums/fri … e-abusers/
Siellä on eri osiot huumeille, alkoholille, läheisille, MUTTA myös paljon muuta ja uutta ainakin minulle.
Esimerkkinä heitän tämmöisen idean, mihin kohtasin, Rational Recovery. Niinku WTF? rational.org/index.php?id=33
Vastaveto 12-askeleen ohjelmille, joihin se Korkeampi Voima liittyy vahvasti ja mihin minä ITSE en ole saanut syvempää yhteyttä (toki ryhmän jäsenten anti on korvaamatonta, minullekin, edelleenkin). Mun järkeen käy kyllä, mutta ymmärrän senkin, että aika mustavalkoista on…
Olen itsekin miettinyt tuota ajatusta ”ikuisesta sairastamisesta” Al-Anonissa (AA,NA) vähän pimeenä. Hyvä, kun jotkut saavat siitä apua. Oikeesti.
Haukkukaa, jos haukutte, mua kiinnostaisi tosiaan keskustelut KAIKISTA mahdollisista apukeinoista, mitä läheisillä on ja myöskin se, että tarvitaanko me läheiset niin paljon sitä sairauden (itsessämme!) hoitamista. Vai olemmeko me vain reagoijia, jolloin sairauskäsitteen voisi heittää pois?
-piiras